به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۵۸۲۹۶

آلمان از اسرائیل موشک بالیستیک می‌خرد

آلمان از اسرائیل موشک بالیستیک می‌خرد
گروه بین الملل: خبرگزاری بلومبرگ از «قطعی» شدن تصمیم دولت آلمان برای خرید موشک‌های بالیستیک تولیدی در اسرائیل با نام «پیکان ۳» خبر داد.
گزارش این معامله دو میلیارد یورویی، همزمان با سفر یائیر لاپید، نخست ‌وزیر موقت اسرائیل، و مذاکرات او با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، منتشر شد.یک مقام آلمانی تصمیم به انجام معامله «آرو ۳» را تایید کرد اما افزود هنوز چیزی امضا نشده است.موشک‌ «پیکان» یا «آرو» مشترکا توسط آمریکا و اسرائیل، اما در کارخانه‌های صنایع نظامی رافائل در اسرائیل تولید می‌شود. این موشک برای مقابله با موشک‌های بالیستیک ساخته شده است.مدل «آرو ۳» در خود اسرائیل برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۷ به ارتش تحویل شد و اسرائیل از تابستان این سال به روی مدل «آرو ۴» کار می‌کند.آلمان خرید «آرو ۳» را بر سیستم آمریکایی «تاد» که ساخت کارخانه‌های لاکهید مارتین آمریکا است، ترجیح داده است.
آلمان برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، زمان کوتاهی به دنبال یورش روسیه به اوکراین، سیاست نظامی خود را تغییر داد و در صدد تقویت ارتش و خریدهای تسلیحاتی جدید برآمده است.
این کشور در پی حمله روسیه به اوکراین بنیاد جذب سرمایه یک صد میلیارد یورویی برای ارتقای توانایی‌های دفاعی خود را برپا کرده است.اولاف شولتس دو هفته پیش در سخنرانی در دانشگاه «کارل» در پراگ گفت: برای نیازهای دفاعی و مقابله با تهدیدهای هوایی و فضایی باید سریعا گام‌هایی برداشت تا تعلل گذشته جبران شود.او به کشورهای دیگر اروپا نیز توصیه کرد که ضمن همکاری با آلمان «زیر یک چتر دفاعی مشترک» قرار گیرند.تا پیش از این، آلمان برخی نیازهای مهم تسلیحاتی اسرائیل را تامین می‌کرد. مهم‌ترین معامله آلمان- اسرائیل در چند دهه اخیر ساخت و تحویل زیردریایی‌های مدرن در آلمان برای ارتش اسرائیل بوده که رهبران آلمان برای این معاملات، نظر به تاریخ آلمان در قبال یهودیان، تخفیف زیاد قائل شده‌اند.
بر اساس برخی گزارش‌ها، اسرائیل زیردریایی‌های آلمانی را به توان ضربه هسته‌ای نیز مجهز کرده است.



 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها