به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۵۸۳۲۶

پیش بینی بازار ارز و چالش دلار ۳۲ هزار تومانی

پیش بینی بازار ارز و چالش دلار ۳۲ هزار تومانی
گروه اقتصادی: بازار ارز تهران روز گذشته شاهد سقف شکنی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی دیروز به سقف یک ماه اخیر خود بازگشت و وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد. نرخ دلار دیروز در محدوده ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان مبادله شد.آخرین باری که دلار در این کانال معامله شده بود به ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه برمی گردد.

برخی از تحلیلگران فنی باور دارند در شرایط فعلی در صورتی که بازارساز با تزریق عرضه نسبت به کنترل نرخ ارز اقدام نکند و اگر اسکناس آمریکایی در محدوده فعلی باقی بماند ممکن است در مرحله بعدی نرخ دلار به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم برسد.از نگاه این دسته از فعالان بازار در صورتی که دلار در نیمه کانال ۳۱ هزار تومان تثبیت بدهد ممکن است نرخ دلار تا مرز ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان هم پیشروی کند.

با این حال قیمت دلار دیشب حتی تا محدوده ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومانی پیشروی کرد، اما در ساعات پایانی معاملات پشت خطی از محدوده ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان فاصله گرفت و کمی میزان فروش‌ها بیشتر و بهای دلار مقداری اصلاح شد تا این ارز به نزدیکی سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برگردد.به باور فعالان بازار در صورتی که نرخ دلار زیر سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برود این امر ممکن است زمینه ساز کاهش هیجان اسکناس آمریکایی در بازار شود. با این حال ورود دلار به کانال ۳۲ هزار تومان می‌تواند بازارساز را دچار چالش‌های بیشتری کند.
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها