به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۵۸۳۴۴

کره شمالی به غنی‌سازی ادامه می‌دهد

کره شمالی به غنی‌سازی  ادامه می‌دهد
گروه بین الملل:مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت نشانه‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند کره شمالی هم‌چنان در حال بهره‌برداری از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم مجتمع هسته‌ای "یانگ‌بیون" است و در عین حال کار ساخت‌وساز را در آنجا انجام می‌دهد.
رافائل گروسی، این اظهارات را درحالی مطرح کرد که برخی کشورها از جمله ایالات متحده و کره جنوبی گمانه‌زنی می‌کنند که کره شمالی آماده اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ می‌شود.
گروسی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان داشت: «ما نشانه‌هایی را رصد کرده‌ایم که نشان می‌دهند تجهیزات غنی‌سازی و سانتریفیوژها گزارش شده در یانگ‌بیون به کار خود ادامه می‌دهند و تاسیسات آن تکمیل شده؛ اقدامی که فضای موجود در این بنا را تقریبا تا یک سوم گسترش می‌دهد.»وی افزود: نشانه‌ها حاکی از آن است که راکتور ۵MW در "یانگ‌بیون" در حال فعالیت است و فعالیت متناوب آن در آزمایشگاه رادیوشیمی رصد شده است.
گروسی تاکید کرد که نشانه‌های مداومی از فعالیت‌ها در مجتمع "کانگسون" و کارخانه تولید اورانیوم "پیونگ‌سان" نیز وجود دارند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به نام رسمی کره شمالی در پایان اظهار کرد: «ادامه برنامه هسته‌ای "جمهوری دموکراتیک خلق کره" نقض آشکار قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد است و چنین چیزی به شدت تاسف‌برانگیز است.»

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها