به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۳۵۸۳۷۰

در طرح صیانت مجلس را دور زدند

در طرح صیانت مجلس را دور زدند
گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت درباه این که بخش‌هایی از طرح صیانت توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است و آیا به معنی پایان جدال‌ها بر سر این طرح است، گفت: به ظاهر اتفاقی برای طرح صیانت رخ نداده است؛ ولی فی‌الواقع آنچه که در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده همان ساختار و چارچوب طرح صیانت است که با اندکی تغییراتی در کمیسیون تصویب شده و بستر هم از نظر مقررات برای اجرای اهدافی که در طرح صیانت بود، فراهم شده است.
غلامرضا نوری قزلجه گفت:اگر از این منظر نگاه کنیم می‌شود گفت بله طرح صیانت به تصویب رسیده؛ زیرا اعضای کمیسیونی که شورای عالی فضای مجازی به آن‌ها اختیار داده است اگر بخواهند نظر و برنامه‌ای را که دارند پیاده کنند، می‌توانند همه اهداف مدنظرشان در طرح صیانت را عملیاتی، اجرایی و ابلاغ کنند و دیگر نیازی به تصویب طرح صیانتِ صیانت‌گران نخواهد داشت که امیدوارم آن ساختار و چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی در غیاب مجلس ایجاد کرد، نباشد. 
وی افزود: معتقدم علی‌القاعده تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم. 
این نماینده مجلس گفت: آن ارجاع طرح صیانتی که توسط رئیس مجلس صورت گرفت نشان می‌دهد همچنان اراده‌ای متصور نیستند که مجلس بیاید از کیان خودش در حق قانون‌گذاری‌اش دفاع و صیانت کند. بلکه دارد این را از دست می‌دهد. به نظر من همچنین اراده محکم جمعی در این مجلس نیست ولی بسیار ضرورت دارد و مجلس باید از جایگاه و کیانش دفاع جانانه کند زیرا مجلس از راس امور پایین آمده و به زیر کشیده می‌شود. 
برچسب ها: فضای مجازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها