به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۳۵۸۴۳۶
چلسی در مقابل سالزبورگ متوقف شد؛

پیروزی رئال و سیتی در شب فاجعه بار یووه

پیروزی رئال و سیتی در شب فاجعه بار یووه
گروه ورزشی: رئال مادرید که در هفته ابتدایی با اقتدار سلتیک را مغلوب کرده بود، امشب نیز با دو گل در نیمه دوم لایپزیش را شکست داد و با اقتدار در صدر جدول گروه قرار گرفت.
لایپزیش بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه پنجم و روی پاس فورسبرگ بود که کریستوفر انکونکو در مقابل دروازه رئال مادرید صاحب فرصت شد، اما ضربه این بازیکن را تیبو کورتوا مهار کرد.
دقایقی بعد و روی تغییر مسیر کرنر بازیکان لایپزیش، توپ در گوشه محوطه جریمه رئال مادرید در مقابل پای هایدارا قرار گرفت، اما ضربه او از بالای دروازه این تیم راهی بیرون زمین شد.


در دقیقه 15 و روی پاس لوکا مودریچ بود که رودیگو گوئس در سمت راست محوطه جریمه لایپزیش صاحب فرصت شده و برای ضربه زدن اقدام کرد، اما شوت او دقیق نبود و با اختلاف کمی به بیرون رفت.
در اواسط نیمه اول تیمو ورنر با ارسال پاس به درون محوطه فرصت خوبی برای گلزنی کریستوفر انکونکو در موقعیتی تقریبا تک به تک ایجاد کرد، اما تیبو کورتوا با خروج خود مانع گلزنی این ستاره فرانسوی شد. یک بار دیگر این بازیکن در مقابل دروازه می توانست دروازه را باز کند که تیبو کورتوا باز هم خروج خوبی داشت.
در دقیقه 38 و با ارسال وینی جونیور بود که رئال مادرید به گل اول دست یابند، اما ضربه سر آنتونی رودیگر از سمت راست دقیق نبود و راهی به دروازه لایپزیش پیدا نکرد. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و نیمه نخست در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم جریان مسابقه کاملا آرام دنبال شد و دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند. در دقیقه 62 رئال مادرید در منطقه ای مناسب صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، اما ضربه رودریگو خوب نبود و از بالای دروازه لایپزیش به بیرون رفت.
دقایقی بعد و روی حرکت فده والورده بود که وینی جونیور در موقعیتی تک به تک تا آستانه باز کردن دروازه لایپزیش پیش رفت، اما گولاسچی با عکس العملی تماشایی دروازه را نجات داد. در ریباند نیز ضربه فنی مارکو آسنسیو دقیق نبود و از بالای دروازه لایپزیش به بیرون رفت.

در دقیقه 80 رئال مادرید بالاخره به گل اول دست یافت. وینی جونیور از سمت چپ با حرکتی تکنیکی و ارسال زمینی خود در سمت مخالف فده والورده را صاحب موقعیت کرد. این بازیکن نیز بعد از گذر از سد مدافع لایپزیش، با ضربه ای محکم و فوق العاده به گوشه دروازه توانست زننده گل اول لقب گیرد.
در لحظات پایانی رئال مادرید به گل دوم دست یافت. ارسال زمینی تونی کروس از سمت چپ در مقابل دروازه به مارکو آسنسیو رسید و او با ضربه ای محکم به گوشه دروازه موفق شد گل دوم را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 0-2 رئال مادرید تمام شود.
چلسی نیز که هفته گذشته برابر دینامو مغلوب شده و توماس توخل را اخراج کرده بود، با حضور گراهام پاتر روی نیمکت نیز نتیجه چندان خوبی نگرفت و در لندن 1-1 برابر سالزبورگ متوقف شد.
چلسی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی اشتباه مدافعان سالزبورگ بود که پی‌یر امریک اوبامیانگ می توانست دروازه این تیم را باز کند، اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 12 و روی ارسال مارک کوکوریا از روی یک ضربه ایستگاهی بود که کای هاورتز فاصله ای تا زدن گل اول چلسی نداشت، اما ضربه این بازیکن در مسیر ورود دروازه به بازیکنان سالزبورگ برخورد کرد. 
دقایقی بعد اوبامیانگ یک بار دیگر در مقابل دروازه حریف موقعیت گلزنی پیدا کرد، اما ضربه این ستاره گابنی نیز به بازیکن سالزبورگ خورد.
در ادامه و روی ارسال کوکوریا بود که میسون مونت در گوشه محوطه سالزبورگ صاحب فرصت شده و می توانست دروازه این تیم را باز کند، اما ضربه این ستاره انگلیسی دقیق نبود و با اختلاف کمی راهی بیرون میدان شد.
در دقیقه 41 سسکو در گوشه محوطه جریمه چلسی صاحب اولین موقعیت سالزبورگ برای گلزنی شد، اما ضربه این بازیکن را کپا آریسابالاگا مهار کرد. در در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و نیمه اول در نهایت با تساوی 0-0 به پایان رسید.

چلسی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل اول رسید. حرکت بازیکنان این تیم در سمت راست باعث شد میسون مونت ارسال زمینی و دقیق داشته و توپ در سمت مقابل به رحیم استرلینگ برسد. این ستاره انگلیسی نیز با ضربه ای فنی و دقیق به گوشه دروازه موفق شد گل اول را به ثمر برساند.
دقایقی بعد کای هاورتز بود می توانست گل دوم چلسی را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن جندان خوب نبود و کوهن توانست توپ را مهار کند. در دقیقه 73 باز هم سالزبورگ فرصت خوبی برای گلزنی پیدا کرد، اما ضربه سر کاماری از فاصله ای نزدیک با عکس العمل دروازه بان چلسی همراه شد و دروازه تیم میزبان باز نشد.

دو دقیقه بعد سالزبورگ به گل تساوی دست یافت. روی اشتباه تیاگو سیلوا و ارسال زمینی آدامو از سمت راست به مرکز محوطه جریمه، اوکافور با ضربه ای فنی و دقیق به گوشه دروازه موفق شد گل اول سالزبورگ را به ثمر برساند. 
در دقیقه 83 حکیم زیاش که تازه وارد زمین شده بود تا آستانه زدن گل برتری چلسی پیش رفت، اما ضربه او با مهار کوهن همراه شد تا در نهایت این دیدار با همان تساوی 1-1 تمام شود.
منچسترسیتی در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 2-1 بروسیا دورتموند را شکست بدهد. در این دیدار که در ورزشگاه اتحاد برگزار شد، ابتدا این تیم میهمان بود که به گل رسید اما دو گل از جان استونز و ارلینگ هالند در دقایق پایانی، سه امتیاز بازی را نصیب شاگردان پپ گواردیولا کرد. 
منچسترسیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما بازیکنان این تیم نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند
در ادامه بازی متعادل شد و بازیکنان دورتموند هم پیش کشیدند اما حملات آنها هم خطر چندانی روی دروازه سیتی ایجاد نکرد.
بازیکنان سیتی تلاش زیادی می کردند تا با استفاده از حرکات ریاض محرز و جک گریلیش از دو سمت به دروازه دورتموند نزدیک شوند اما دفاع فشرده زردها مانع از رسیدن آنها به منطقه مطلوب می شد و ارسال های آنها هم به ارلینگ هالند نمی رسید.
در مقابل بازیکنان دورتموند هم تلاش می کردند تا روی ضدحملات سریع که معمولا توسط جود بلینگام پایه ریزی می شد، به دروازه سیتی نزدیک شوند اما تلاش دو تیم در نهایت ثمری نداشت و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم را دورتموند بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 51 روی یک ضدحمله، مارکو رویس گل اول بازی را به ثمر برساند اما ضربه او به شکل خطرناکی از مقابل دروازه سیتی عبور کرد.

برتری زردها ادامه داشت و سرانجام در دقیقه 56، این تیم به گل رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه سیتی بود که توپ در سمت دیگر به رویس رسید و ارسال مجدد او را جود بلینگام با ضربه سر تبدیل به گل کرد.
بعد ازاین گل پپ گواردیولا سه تعویض انجام داد و جولین آلوارز، فیل فودن و برناردو سیلوا را به زمین فرستاد تا تیمش نمایش هجومی تری داشته باشد. 
تلاش سیتی ادامه داشت اما دفاع فشرده دورتموند مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه 72، پاس خوب فیل فودن، هالند را در موقعیت گلزنی قرار داد اما تکل عالی مت هوملس، این فرصت را از او گرفت.
فشار حملات سیتی ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 80 سرانجام قفل دروازه دورتموند باز شد. 
جان استونز که با پاس کوین دی بروینه پشت محوطه جریمه دورتموند صاحب توپ شده بود، با یک شوت تماشایی دروازه حریف را باز کرد.

حملات سیتی بعد از این گل ادامه پیدا کرد و تنها چهار دقیقه بعد، این تیم به گل دوم رسید. این بار روی ارسال ژوائو کانسلو از سمت چپ بود که هالند با پرشی تماشایی و ضربه ای آکروباتیک دروازه دورتموند را باز کرد.

تیم میهمان که همه چیز را از دست رفته می دید، پیش کشید و این فرصتی برای سیتی فراهم کرد تا در دقیقه 89 صاحب یک موقعیت خوب شود اما ضربه جولیان آلوارز دقیقا به جایی رفت که مایر حضور داشت.
در دقایق پایانی هم اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ  نداد و در نهایت بازی با برتری 2-1 سیتی به پایان رسید.
یوونتوس هم در دیداری خانگی برابر بنفیکا با نتیجه 2-1 شکست خورد.شاگردان مکس آلگری در این دیدار خیلی زود با گل آرکادیوش میلیک پیش افتاد اما حریف پرتغالی در ادامه دو بار به گل رسید و در تورین به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کرد. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها