به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۵۸۴۴۲

تحریم آمریکا علیه ۱۲ فرد و نهاد مرتبط با سپاه

تحریم آمریکا علیه ۱۲ فرد و نهاد مرتبط با سپاه
گروه سیاسی: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دو شرکت و ۱۰ ایرانی به دلیل دخالت در حمله‌های سایبری به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند. این افراد و شرکت‌ها مرتبط با سپاه پاسداران معرفی شده‌اند.
ایالات متحده آمریکا می‌گوید ۱۰ شهروند و دو شرکت ایرانی را به دلیل دست داشتن در حمله‌های سایبری و استفاده از باج‌افزارها تحریم کرده است.
 وزارت خزانه‌داری ایالات متحده  در بیانیه‌ای اعلام کرد این تحریم‌ها بخشی از واکنش نهادهای آمریکایی از جمله دستگاه قضائی و وزارت خارجه به یک سلسله حمله‌های سایبری است.بنابر این گزارش افراد و شرکت‌هایی که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند مرتبط با سپاه پاسداران هستند. سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده قرار دارد.خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی یکی از درخواست‌های ایران برای امضای توافق‌نامه احیای برجام بود که آمریکا با آن مخالفت کرد.افراد و شرکت‌های تحریم شده متهم هستند که دست‌کم از سال ۲۰۲۰ نهادها و دستگاه‌ها در آمریکا و کشورهای دیگر را هدف حمله‌های سایبری قرار داده‌اند.۱۰ شهروند و دو شرکت ایرانی همچنین متهم شده‌اند که از طریق هک کردن کامپیوترها و سرقت داده‌ها تلاش کرده‌اند با کمک باج‌افزار از قربانیان اخاذی کنند.
همزمان، وزارت دادگستری آمریکا علیه سه هکر ایرانی که از جمله به حمله سایبری به یک خانه امن زنان و یک شرکت انرژی متهم هستند اعلام جرم کرده است.این سه نفر همچنین متهم شده‌اند که در حمله سایبری با باج‌افزار به صدها قربانی در بریتانیا، استرالیا، روسیه و ایالات متحده دست داشته‌اند.در پرونده این سه نفر آنها به همکاری با دولت ایران متهم نشده‌اند.
این سه متهم که منصور احمدی، احمد خطیبی عقدا و امیرحسین نیک‌آئین راوری معرفی شده‌اند در فاصله اکتبر ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۲ با استفاده از نقطه ضعف سیستم‌های چندین کامپیوتر در آمریکا به آنها رخنه کرده و پس از سرقت داده‌ها برای بازگرداندنشان خواهان دریافت صدها هزار دلار شده‌اند.
ایالات متحده چند روز پیش وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و این وزارت‌خانه را به دلیل حمله سایبری به زیرساخت‌های آلبانی تحریم کرده بود.
در پی یک سری حمله‌های سایبری هکرهای حکومتی به زیرساخت‌ها و نهادهای دولتی آلبانی این کشور روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع و سفارت‌خانه جمهوری اسلامی در تیرانا را تعطیل کرد.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها