به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۵۸۴۴۳

سن اعتیاد به دانش‌آموزان ابتدایی رسید

سن اعتیاد به دانش‌آموزان ابتدایی رسید
گروه جامعه: نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها درباره کاهش سن اعتیاد در بین دانش آموزان هشدار داد.
حسین فنودی گفت: قبلا دانش‌آموزان دوره متوسط دوم درگیر اعتیاد بودند اما حال دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز با مشکل اعتیاد مواجه شده‌اند. در خراسان جنوبی به دلیل نزدیکی با مرز افغانستان گرایش به اعتیاد بیشتر است. عضو شورای عالی استان‌ها اظهار نگرانی کرده است که دانش آموزان مناطق مرزی به مواد مخدر دسترسی دارند و در چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی دانش‌آموزان ابتدایی حتی درگیر مواد مخدر و از نوع صنعتی شده‌اند.
فنودی گفته است دانش‌آموزان معتاد شناسایی می‌شوند و جهت ترک اعتیاد از طریق آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی به کمپ معرفی می‌شوند اما بعد از ترک دوباره به سمت مواد مخدر می‌روند.
او دلیل اعتیاد دوباره دانش‌آموزان را از جمله در دسترس بودن مواد مخدر و پایین بودن قیمت آن می‌داند.
همچنین علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل اداره  آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی درباره افزایش دانش‌آموزان مبتلا به اعتیاد گفت: "این موضوع جای تعجب ندارد" چونکه این استان با "کشور قطب تولید‌کننده مواد مخدر دنیا" هم مرز است.
آمار دقیقی درباره شمار دانش‌آموزان معتاد در ایران اعلام نشده است. آخرین آمار مربوط می‌شود به سال تحصیلی سال ۹۴ - ۹۵ است.منصور کیایی، مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش در آن‌زمان اعلام کرده بود که یک درصد از دانش‌آموزان یعنی ۱۳۶ هزار دانش‌آموز در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند.

 
برچسب ها: اعتیاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها