به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۵۸۴۹۰

این طرز اداره کشور نیست

این طرز اداره کشور نیست
گروه جامعه: عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی در توئیتی به ماجرای «مهسا امینی» و سکته قلبی او پس از دستگیری توسط گشت ارشاد واکنش نشان داد.
عبدی نوشت: «درباره خانم مهسا امینی چه باید گفت که پیشتر و در موارد کمابیش مشابه گفته نشده باشد؟ یک کلام این طرز اداره کشور نیست. نه قانونش مربوط مطابق خواست عمومی است، نه در اجرا می‌توانند متعادل رفتار کنند، و نه قادرند که به شفافیت تن دهند. انتظار هم دارند که ادعاهایشان پذیرفته شود.»
پلیس تهران امروز سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»
حادثه پیش آمده برای مهسا امینی با واکنش تندی در شبکه های اجتماعی روبه رو شده و باز هم بحث فعالیت گشت ارشاد و عملکرد آن دوباره داغ شده است.
گفتنی است كه صبح روز چهارشنبه ۲۲ شهریور، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر آن‌که سه‌شنبه شب دختر جوانی پس از درگیری با گشت ارشاد «به خاطر شدت جراحات وارده و آسیب شدید مغزی» در بیمارستان «کسری» تهران تحت درمان قرار دارد.
⁠این دختر جوان نامش «مهسا امینی» اهل «سنندج» است و ۲۲ سال سن دارد. به گفته «کیارش» برادر مهسا بازداشت مهسا تا وقتی او را در کما یافتند، تنها دو ساعت زمان برد..
مهسا امینی به همراه خانواده‌اش برای سفر تفریحی از «سنندج» به «تهران» آمده بود. اما سه‌شنبه شب در تهران توسط نیروهای گشت ارشاد بازداشت می‌شود، به اماکن تهران منتقل شده و پس از دو ساعت بدن‌اش را با آمبولانس به بیمارستان «کسری» تهران انتقال می‌دهند.پس از انتشار این خبر در روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در شبکه‌های اجتماعی، جو بیمارستان «کسری» با حضور نیروهای انتظامی به شدت امنیتی شد.
مهسا امینی در حال حاضر در کما به سر می‌برد؛ به تشخیص پزشکان مهسا دچار سکته قلبی و مغزی شده است. پزشکان خانواده او را از نجات جواب کرده‌اند.

اطلاعیه پلیس تهران  قابل قبول نیست
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، با اشاره به اینکه «اطلاعیه پلیس تهران در مورد مهسا امینی چندان موجه و قابل قبول نیست» نوشت: پلیس باید این ادعا که خانم امینی بدون دخالت ماموران و طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده را اثبات کند.
 علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، در یاداشتی با عنوان «چهار نکته درباره اطلاعیه پلیس راجع به سکته مهسا امینی» در کانال تلگرامی خود نوشت: روز گذشته برخی از کاربران فضای مجازی مطالبی پیرامون ماجرای دختر ۲۲ساله‌ای به نام مهسا امینی منتشر کرده‌اند که مدعی شده‌اند توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ۲ساعت از وزرا و با وضعیت نامناسب به بیمارستان منتقل شده است. خانواده مهسا می‌گویند: او دچار سکته شده است.
اما مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه‌ای و در توضیح این اتفاق نوشت: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد. ضمن رد برخی اخبار و ادعا‌های رسانه‌های معاند درباره این حادثه، مستندات مربوطه در این خصوص در اختیار پلیس بود و اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.»
در رابطه با اطلاعیه پلیس ذکر چند نکته ضروری است؛
۱- اینکه مساله آموزش به این شکل که مردم را از وسط خیابان به زور به برخی مراکز ببرند در کجای وظایف قانونی پلیس آمده است؟
۲- پلیس باید بتواند این ادعا که خانم امینی بدون دخالت ماموران و به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده را در محکمه و با اتکا به مدارک قانونی اثبات کند. کشف حقیقت در این مورد بر عهده دادگاه است نه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس.
۳- در این مورد ملاک اصلی تعیین تکلیف قضیه گزارش پزشکی قانونی است، البته به شرط آنکه مستقل، بدون اعمال نفوذ و شفاف تهیه شود.
۴- در نهایت وقتی فردی به هر دلیلی در اختیار ضابط قرار می‌گیرد، در هر شرایطی مسئولیت تامین و حفظ امنیت جانی و سلامت او با ضابط است. به این معنا که وقتی فرد در اختیار ضابط قرار دارد، اگر دست به خودکشی هم بزند مسئولیت آن خودکشی متوجه ضابط خواهد بود.



 
برچسب ها: گشت ارشاد

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۶:۵۶
آقای وکیل ب این حرفا ک قانونی هست کی گوش میده (393190)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۶:۵۶
آقای وکیل ب این حرفا ک قانونی هست کی گوش میده (393191)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۷:۴۶
بی شرف ها . بی ناموس ها و بچه ها خود مسولین که تو خارج هر غلطی بکنند هیچی نیست گیر دادن به مطلومان توی ایران (393193)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۸:۵۳
چه خبری تلخی بود روی طالبان روهم سفیدکردن بااین کاراشون وااقعا جای تاسف داره خدا صبربده به خانواده این بنده خدا (393195)
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۰:۳۶
تمام مسئولیت خانم مهسا بر عهده پلیس میباشد زیرا ایشان را به زور به اماکن و پاسگاه برده اند .و تحت فشار روحی و روانی قرار گرفته است ... (393198)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۰:۵۷
هر کی مشکل داره می‌تونه بره (393199)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۰:۱۱
خفه شو .... (393361)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۷:۵۸
امثال تو رو بیرون میکنیم (394223)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۰۵
زورگیرم پلیس میگره باز شما میگین چرا اعدامش میکنید کلن کارتون مخالفت هست (393200)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۷:۵۸
شعور نداری نظر نده (394224)
محسن
United States
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۱۱
موندم اگه امام حسین یا امام زمان حضور داشتن، طرف اون دختر بیگناه رو میگرفتن یا به گشت ارشاد جایزه میدادن؟
اینطور که پیش میره امام زمان باید بیان ما رو از دست شما جماعت طالبانی نجات بدن.
آبروی اسلام و پیغمبر و امامان رو بردید ، دین و اعتقادات مردم رو نابود کردید با این کارهاتون. خجالت بکشید. (393201)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۳
هیچی (393202)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۳
همه چی (393203)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۳
پسچی (393204)
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۵
نظرات همه حاوی توهین افترا اتهام و...است که منتشر نمی کنید خوانندگان شما بهترین نمی‌شوند بی خیال (393205)
mehriran
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۲۲:۴۴
مردم ایران هیچ فریادرسی ندارند نه اپوزسیون قوی و ملی جامعه جهانی هم که قربونش برم هی هر روز میگه حقوق بشر حقوق بشر حقوق بشر اما همش به ضرر ما مردم کار می کنه فقط یه راه بیشتر واسمون نمونده : یه نگاه به دست هامون کنیم و یه نگاه هم به زانوهامون (393207)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۰:۱۱
تاسف،خبر بسیار نارحت کننده و بدی بود. (393211)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۰:۳۹
مملکت قانون داره ولی قانون مال ما بدبخت بیچاره هاست. (393214)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۱:۵۸
مهسا امینی ناموس و دختر این کشور هست (393227)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۷:۲۷
گشت کشتار
پلیس بیشتر از همه مخل امنیت و آرامش جامعه و مردم شده است
یکطرف زور گیران ، دزدان ، اشرار و قمه کش ها و یکطرف هم گشت ارشاد یا به به قول انسیه خزعلی گشت امنیت اخلاقی ! معنی امنیت آن هم از نوع اخلاقش را فهمیدیم!!! (393237)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۹:۳۲
خدایی گشت ارشاد خودش منشا فساد و فحشا است و آریم میبینیم (393244)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۵
هیچ کشور اسلامی حتا عربستان الان قانون حجاب اجباری نداره ،عربستان عملا سال گذشته این قانون را حذف کرد.این خشونت‌های سیستماتیک حکومتی در ایران پایان نداره تا اینکه در آخر ضربه مهلک به اینها بزنه،..م. (393248)
کاظم
Germany
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۲:۲۷
رفتار شما در سالهای اول انقلاب خیلی خوب بود. (393259)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها