به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۵۸۵۵۰

کشف مهم مریخ‌نورد استقامت در سیاره سرخ

کشف مهم مریخ‌نورد استقامت در سیاره سرخ
گروه علمی: ناسا اعلام کرد که مریخ‌نورد استقامت در ادامه جستجوهای خود در سیاره سرخ، یک گنج علمی را یافته است. این مریخ‌نورد در جدیدترین یافته‌های خود با بررسی محل دلتای رودخانه باستانی، برخی از مهم‌ترین نمونه‌هایی را که تاکنون در مأموریتش برای تعیین وجود حیات در مریخ جمع‌آوری کرده، به دست آورده است.

این نمونه‌ها شامل مواد آلی است که نشان می‌دهد دهانه جزرو که احتمالا زمانی یک دریاچه و دلتای تخلیه شده در آن را در خود جای داده است، ۳.۵ میلیارد سال پیش دارای محیط‌های بالقوه قابل سکونت بوده است.کن فارلی، دانشمند پروژه استقامت در موسسه فناوری کالیفرنیا گفت: «سنگ‌هایی که ما در دلتا در حال بررسی آنها بوده‌ایم دارای بالاترین غلظت مواد آلی هستند که تاکنون در این ماموریت پیدا کرده‌ایم.»

ماموریت مریخ‌نورد استقامت که ۱۸ ماه پیش در سیاره سرخ آغاز شد، شامل جستجوی نشانه‌هایی از حیات میکروبی باستانی است. استقامت در حال جمع‌آوری نمونه‌های سنگی است که می‌تواند این نشانه‌های زیستی گویا را حفظ کند. در حال حاضر، مریخ‌نورد ۱۲ نمونه سنگ را جمع‌آوری کرده است.با این حال ناسا می‌گوید برای بررسی‌های بیشتر، نمونه‌های مختلف باید به زمین ارسال شوند. بنابراین بیشتر پاسخ‌ها زمانی به‌دست خواهند آمد که محموله‌های مریخی به زمین برسند.
برچسب ها: مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها