به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۵۸۵۶۲

دیپلماسی ورزشی برای حذف رقبای صهیونیست

دیپلماسی ورزشی برای حذف رقبای صهیونیست
گروه ورزشی: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، بیان کرد: باید از ظرفیت دیپلماسی ورزشی با به راه انداختن ضوابط و احکام موجود برای کنار زدن رقبای اسرائیلی در رویارویی با ورزشکاران مسلمان استفاده کرد.
محمد صالح جوکار، با اشاره به ضرورت تقویت دیپلماسی ورزشی برای دفاع از حقوق ورزشکاران در برابر حریف صهیونیستی، بیان کرد: اگر نگاهی به عرصه ورزش داشته باشیم علاوه بر ورزشکاران ایرانی، خیلی دیگر از ورزشکاران مسلمان در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی واکنش نشان می‌دهند و غالبا حاضر به رقابت با حریف صهیونیستی نبوده و حق و حقوق آنها نیز ضایع نمی شود.
وی در ادامه اظهار کرد: ورزشکاران تعداد زیادی از کشورهای مسلمان وضعیت مشابه ما را داشته و علی رغم اینکه ورزشکاران زحمت زیادی کشیده تا این فرصت را به دست آورده و به مدال دست یابند حاضر به مسابقه با رقبای صهیونیستی نیستند. بدین ترتیب حریف مقابل پیروز می شود و ورزشکاری که زحمت کشیده محروم می گردد. اما همان طوری که ایران توانست با تقویت دیپلماسی بین المللی روابط تجاری خود را با سایر کشورها برقرار کرده و به نوعی تحریم ها را خنثی کند اکنون باید در مجامع بین المللی از ارزش ها و خطوط قرمز خود دفاع کند.
نماینده یزد در مجلس با استناد به تاریخچه احکام و قوانین موجود در حوزه رقابت ورزشکاران کشورهایی که باهم در تعارض بوده اند؛ تصریح کرد: لازم است در عرصه ورزشی نیز دیپلماسی تقویت شود و با استناد به احکام و قوانین مانع تضییع حقوق ورزشکاران مسلمان شد. در طول تاریخ ورزشکاران کشورهایی که باهم در تعارض یا جنگ بوده اند با نظر نهاد بین المللی با یکدیگر رودر رو نمی شدند. اکنون نیز باید برای دفاع از حقوق ورزشکاران مسلمان از تمام ظرفیت های دیپلماسی ورزشی استفاده گردد.
وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر باید پویش های اجتماعی شکل بگیرد و حقوق این ورزشکاران را در سطح بین المللی مطالبه کند. این ورزشکاران رژیم صهیونیستی هستند که با فرصت دزدی ورزشکاران مسلمان را کنار می زنند. آنها برنده مسابقات نیستند بلکه فرصت را می دزدند. علاوه بر ورزشکاران ما خیلی دیگر از ورزشکاران در سطح جامعه بین الملل نیز حاضر نیستند با ورزشکار یک رژیم جعلی مسابقه دهند. درست است که امروز برخی از مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل در چهارچوب سیاست های آمریکا بازی می کنند اما ما نیز باید از ظرفیت دیپلماسی ورزشی برای دفاع از حقوق ورزشکاران خود استفاده کنیم.
جوکار در خاتمه افزود: از نظر بنده در وهله اول باید از ظرفیت دیپلماسی ورزشی برای کنار زدن رقبای صهیونیستی در رویارویی با ورزشکاران مسلمان استفاده کرد و در وهله دوم نیز در قالب پویش اعتراض همگانی در سطح مجامع بین المللی مانع فرصت دزدی ورزشکاران رژیم صهیونیستی شد. این کار باید از سوی وزارت ورزش دنبال شود. تشکل های مردمی نیز باید به میدان بیایند. احکام و قوانین لازم برای دفاع از حقوق ورزشکاران موجود است صرفا نیازمند تقویت دیپلماسی و شکل گیری اجماع هستیم.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها