به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۵۸۵۸۲
درخواست محاکمه آمران و عاملان این فاجعه

بیانیه حزب اتحاد ملت ایران درباره ماجرای دلخراش مهسا امینی

بیانیه حزب اتحاد ملت ایران درباره ماجرای دلخراش مهسا امینی
گروه سیاسی: حزب اتحاد ملت ایران در پی بروز حادثه برای مهسا امینی، دختر جوانی که در اختیار پلیس بود و به دلایلی که هنوز بر مردم پوشیده مانده است با حال وخیم و در کما به بیمارستان منتقل شد؛ بیانیه‌ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 
گشت ارشاد فاجعه‌ دلخراش دیگری آفرید و این بار به جان دختر مظلومی افتاد که زندگی عادی او مانند میلیونها زن دیگر از دید آنها، جرم محسوب می‌شود.
امروز نه فقط خانواده رنجدیده مهسا امینی که بسیاری از مردم ایران نسبت به سرنوشت دختر بی‌گناهی خشمگین و آزرده هستند که اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه‌ای شد که بارها غیر اخلاقی، غیر دینی و غیر انسانی بودن آن مورد هشدار دلسوزان فراوانی قرار گرفته و وجدان عمومی جامعه را به شدت آزرده است.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با محکوم کردن برخورد صورت گرفته با دختر عزیز و مظلوم وطن، خانم مهسا امینی و همه زنان و دخترانی که به دلیل نوع پوشش خود، متهم به بی‌اخلاقی و بی‌عفتی و قانون‌شکنی می‌شوند و با اعلام این که گوش جامعه از توجیهات بی‌فایده مسوولان و نهادهای ذیربط در چنین شرایط بحرانی پر است، موارد زیر خواستار را می‌شود:
اول؛ هرگونه دخالت بی مورد نیروهای امنیتی و انتظامی در امور مربوط به خانواده خانم امینی منع گردد و در این شرایط سخت، بر رنج آنها افزوده نشود. 
دوم؛ همه آمران و عاملان این رفتار فجیع عزل و در دادگاهی علنی و شفاف و خارج از نوبت، با حضور خبرنگاران محاکمه شوند.
سوم؛ در قانون حجاب اجباری تجدید نظر شود و به حق انتخاب پوشش و اساسا به این که مردم ایران با سابقه غنی فرهنگی و دینی خود و بر اساس ارزش هایی که به آن باور دارند، بهتر می‌دانند که چه بپوشند و چه نپوشند احترام گذاشته شود. 
چهارم؛ بساط پلیس غیر اخلاقی و تنش‌آفرین گشت ارشاد یا هر عنوان بی مسمای دیگری جمع شود و مدعیان انقلابی‌گری بدانند که اصل اول انقلاب اسلامی، کرامت انسان‌ها و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود و نه سلطه‌گری دیگرانی بر مردم که عین تجدید نظامات طاغوت است. 
در خاتمه تاکید می‌شود که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، آنچه بر زنان و دختران این سرزمین می‌گذرد را خلاف مروت و اصول انسانی و آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌داند و سکوت در این باره را ننگ انسانی و مسلمانی خود می‌داند. آنچه در فهم رحمانی از اسلام و آزادگی در مکتب امام حسین (ع) آموخته‌ایم، اجازه سکوت در برابر چنین جور و جفاهایی را نمی‌دهد و آینده ایران را نیز با تداوم چنین رویکردهایی بسیار خطرناک می‌دانیم.
به همین جهت آنچه به طور سازمان یافته و مستمر در نقض حقوق مختلف مردم صورت می‌گیرد را نه اسلامی، نه اخلاقی و نه قانونی و نه انسانی می‌دانیم و به جد معتقدیم که آقایان از مسیر عهد شده در انقلاب و قانون اساسی و از حدود خود خارج شده‌اند و ادامه این روند مخرب  سرزنش و خشم مردمی را به دنبال دارد  که جز به نجابت و رواداری عمل نکرده‌اند و متاسفانه پاسخ مناسبی نگرفته‌اند.
از مردم شریف و صبور و غیرتمند ایران هم می‌خواهیم که با تکیه بر تجارب  تاریخی و سرمایه‌های غنی خود و  با تکیه بر توان مدنی و ظرفیت‌های قانونی موجود و اشتراکات اجتماعی اقشار مختلف، حضور  خشونت پرهیز در عرصه‌های عمومی برای صیانت از حقوق خود را تقویت کند و لحظه‌ای در این راه و در امر نظارت و تعدیل رفتار قدرت، خستگی و ناامیدی به خود راه ندهد. در این مسیر طولانی و سخت، در کنار همدیگر می‌مانیم.

۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۳:۲۴
عاملان این فاجعه تاسف بار هیچ فرقی هندجگرخوارندارند (393262)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۴:۰۹
معلومه مجلس ..... داریم چون هیچ ریشه ای بین ندارد. (393264)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۴
این هم نمونه دیگری از .......... در دولت یکدست علیه مردم ایران. (393270)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۵:۲۲
انشاا...موفق باشید (393272)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۷:۳۰
دخالت ردر امر پوشش مردم شهید پرور و امام حسینی ملت ایران درقالب گشت ارشادی که پیش از نهی از منکر مدیران رانتی باندی مدرک تقلبی سهمیه ای فاسد به پوشش مردم متدین ایرانی کار دارد را نشانه دقیق دین فروشی و نفاق و ریا کاری میدانم. اگر در دم جلوی این منکر بزرگ دین فروشی گرفته نشود خشونت بزرگ مردمی همه مدیران نظام را تهدید خواهد کرد.
نهی از منکر مدیر مقدم بر امر به معروف افراد است. (393277)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۸:۲۶
لعنت خدا بر ظالمین و جانی ها (393290)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۰:۱۳
امیدوارم نظرات منتشر شود.

.......... (393303)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۰:۲۴
1400 سال پیش چرا غنی سازی نمی کرد کسی؟
شماها خرد رو تعطیل کردید.
اگر اختیاری بودن حجاب بدعته در دین. غنی سازی چطور؟ (393305)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۰:۲۷
نظام باید آن بخشی از مردم که زندگی مدرن دارند به رسمیت بشناسد.
ایا کسانی که در زمان طاغوت زندگی کردند از کشور رفتن؟
با زور حجاب را آوردید بدانید کسی با قلبش آن را نمی خواهد.
پهلوی اگر مدرنیته را ماشینی اجرا کرد شما دین را دارید ماشینی می کنید! (393307)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۳
اقایون مشارکتی سابق جواب مردم رو به خاطر راهبردشون در انتخابات 84 و 98 و 1400 بدهند. هم مردم ضربه دیدن و هم نظام اسلامی (393510)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۹:۳۲
روزی‌سیل‌خروشان‌...... (393562)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۰:۱۹
وای بر دریای جهالتی که در آن غرقیم. (393664)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها