کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت حمایتی زعفران در سال آتی مشخص شد

25 شهريور 1401 ساعت 12:34


گروه اقتصادی: دومین جلسه کمیته قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی از محصول‌های کشاورزی با موضوع زعفران با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد. در این جلسه در خصوص قیمت حمایتی زعفران در سال آتی جمع بندی و تصمیم‌گیری شد.در این جلسه مقرر شد:از محل ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار جدول تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱، به عنوان یارانه تسهیلات استفاده شده و با اهرم قرار دادن در یکی از بانک‌های کشور، تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار کشاورزان و نیز خریداران با رعایت کف قیمت مصوب قرار گیرد.

از ابزار بازار سرمایه از جمله اوراق اختیار معامله جهت ترغیب سرمایه‌گذاران و نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری به فعالیت در حوزه زعفران استفاده شود و بورس زعفران تقویت شود.شرکت تعاونی روستایی از طریق اتحادیه‌ها، عملیات خرید حمایتی را در صورت نیاز انجام دهد. اولویت با حمایت از بخش خصوصی است.

در این جلسه بر اساس میانگین هزینه‌های تولید که توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استخراج شده بود و با رعایت سود متعارف برای کشاورز، در نهایت قیمت حمایتی برای یک کیلو نگین مرغوب ۴۱ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شد.این قیمت، قیمت کف بوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها و نیز تجربه سال گذشته، احتمال داده می‌شود قیمت زعفران در سال آتی زراعی به بیش از این مبالغ برسد.

لازم به ذکر است؛ پیشنهادات کمیته جهت تصویب نهایی به شورای قیمت‌گذاری و تنظیم سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.در این جلسه که با حضور معاونین اقتصادی، بازرگانی، باغبانی و نیز مدیران تعاونی روستایی و نمایندکان بخش خصوصی برگزار شد، همه اعضا بر حمایت قاطع از محصول زعفران و زعفران‌کاران تاکید کردند.


کد مطلب: 358587

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/358587/قیمت-حمایتی-زعفران-سال-آتی-مشخص

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir