به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۵۸۵۹۷

رباتی ویژه که کفش های ورزشی را تمیز می‌کند

رباتی ویژه که کفش های ورزشی را تمیز می‌کند
گروه علمی:شرکت نایک از یک ربات جدید با نام اختصاری B.I.L.L. در لندن رونمایی کرده که وظیفه آن تمیز و تعمیر کردن کفش ها است.نوا مورفی رینهارت رهبر این پروژه می گوید: نکته اینجاست که نگهداری یک محصول قدیمی امری بسیار خصوصی و شخصی است. افراد برای نگهداری از کفش های مورد علاقه شان کارهای مختلفی انجام می دهند. تعمیر یک محصول راهی برای امتداد یافتن خاطرات از آن است. B.I.L.L. ابزاری برای انجام این کار است.

ربات مذکور از محصولات پاک کننده مبتنی بر آب و وصله های پلی استر بازیافتی برای تعمیر کفش های قدیمی استفاده می کند. در حال حاضر B.I.L.L. می تواند عمر کفش های مشهور نایک مانند« ایرفورس 1s»، «ایرجوردن 1s»، اسپیس هیپی 01s و نایک دانکز را افزایش دهد.مشتریان می توانند در مرکز« لندن نایک تاون» از این ربات بازدید کنند. در اینجا کفش ها به نوبت در ماشین قرار می گیرد. ربات نخست یک مدل سه بعدی دیجیتال از کفش می سازد تا محل دقیق نقاطی که نیازمند پاکسازی در بخش رویی، کناری و کفی خارجی کفش دارند را مشخص کند.

در مرحله بعد B.I.L.L. وارد عمل می شود و فرایند پاکسازی با استفاده از مواد شوینده مبتنی بر آب و برس های چرخانی مانند کارواش آغاز می شود. ربات با کمک خوانش دیجیتال اطلاعات می تواند با دقت بیشتری از کفش ها مراقبت کند.هنگامیکه کفش پاکسازی می شود، مشتری می تواند وصله هایی برای ترمیم نقاطی از رویی کفش که آسیب دیده اند را انتخاب کند.در نهایت بندهای جدید از مواد بازیافتی نیز به کفش ها اضافه می شود.
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها