به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۳۵۸۶۸۷

هک گوشی چگونه انجام می‌شود؟

هک گوشی چگونه انجام می‌شود؟
گروه فناوری: رنابمه هک گوشی یکی از راهکارهایی است که شما می‌توانید به کمک آن اقدام به هک نمودن و نفوذ اطلاعاتی به گوشی فرد موردنظر داشته باشید. در این رابطه می‌خواهیم طی یک مقاله، 6 تا از برنامه‌های خوب برای ردیابی اطلاعات گوشی‌های موبایل را به شما معرفی کنیم که می‌تواند برای سیستم عامل‌های مختلف اندرویدی یا iOS مورد استفاده قرار گیرد.

هک گوشی چگونه انجام می شود؟
برنامه هک گوشی، یکی از آن دسته راه حل‌هایی است که فرصت‌های بسیاری را برای هک و درز اطلاعاتی فراهم می‌کند. امروزه هر انسانی به صورت شخصی یک گوشی همراه دارد که می‌تواند به کمک آن جنبه‌های مختلف زندگی خود را مدیریت کند. این نوع دستگاه‌های تلفن همراه به شما کمک می‌کنند تا انواع مختلفی از اطلاعات را نگهداری کرده و ثبت کنید. همین خود دلیلی است که عده بسیاری از افراد بخواهند گوشی‌های موبایل دیگران را هک نمایند.اما هک کردن گوشی چگونه انجام می‌شود. به صورت خلاصه باید گفت گوشی‌های موبایل می‌توانند از سه طریق عمده هک شوند. منظور ما از واژه هک در این مقاله، درز اطلاعاتی است که در این صورت می‌توان گفت:

حملات فیشینگ: یکی از متداول‌ترین روش‌ها قبل از برنامه هک گوشی، استفاده از فیشینگ یا صفحات اینترنتی جعلی است که با کمک آن، هکر می‌تواند اطلاعات فرد را ردیابی کند.

کی لاگر: مورد دیگر در این لیست، استفاده از کی‌لاگر ها هستند که در ادامه می‌خواهیم به این موارد هم بپردازیم. کی لاگر‌ها، نوعی برنامه هک گوشی هستند که می‌توانند کلید‌هایی که بر روی تلفن همراه شما زده می‌شود را در خود ذخیره کنند. این عمل می‌تواند به راحتی تمامی اطلاعات ثبت شده توسط شما را برای هکر ارسال نماید.

هک با پیام: یکی از شیوه‌های سخت و تخصصی در هک گوشی است که از طریق یک پیام، تمامی اطلاعات گوشی شما برای هکر ارسال می‌شود. معمولا این روش در صورتی استفاده می‌شود که هکر دانش بالایی از آسیب‌های سیستم عامل داشته باشد و با دسترسی به تنظیمات گوشی کاربر، تنظیمات امنیتی را خاموش و دستگاه را آسیب پذیر می‌کند.شیوه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند، از جمله ارسال هرزنامه، اتصال و درز اطلاعاتی با دستگاه Stingray، نرم افزارهای جاسوسی مخفی.

راهنمای هک گوشی با برنامه
با یک بررسی و شناخت اجمالی از روش‌های مختلف، حال بایستی به معرفی برنامه هک گوشی بپردازیم. در این رابطه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد که عبارتند از:

برنامه AndroidRAT
اولین مورد در لیست برنامه هک گوشی ما، برنامه AndroidRAT نام دارد که برای هک کردن گوشی‌های اندرویدی به کار می‌رود. این ابزار با عنوان RAT در خود مخفف عبارت Remote Administrative Tool را دارد که به معنای "ابزار کنترل کننده از دور" می‌باشد. واضح است که نصب و استفاده از این برنامه می‌تواند کاری کند که بر فعالیت‌های گوشی کاربر نظارت داشته باشید. از جمله اطلاعاتی که در این اپلیکیشن می‌توان دریافت کرد، بایستی به لیست مخاطبین، پیامک‌ها، لوکیشین‌های جغرافیایی، لیست تماس‌ها و موارد دیگر اشاره نمود. شما می‌توانید در صورت نصب این چنین برنامه‌ای، امکان
⦁ برقراری تماس از فاصله دور را داشته باشید،
⦁ صفحه مرورگر را باز کنید،
⦁ با دوربین عکس برداری کنید،
⦁ و برخی کارهای دیگر.

برنامه Hackode
دومین مورد در این لیست از انواع برنامه هک گوشی، نرم افزار Hackode است که می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را برای نفوذ اخلاقی و اسکن گوشی فرد مقابل داشته باشد. این برنامه نخستین بار در سال 2018 منتشر شد و توانست جزو بهترین برنامه‌های هک شناخته شود. قابلیت‌های ارائه شده در این برنامه بر مبنای فناوری‌هایی مانند SQL Injection, MySQL Server, Whois و نیز IP است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و خوب این برنامه هک گوشی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم، امکان بهره‌برداری از آن بدون نیاز به روت کردن گوشی است.
اگر برای تست و ارزیابی راه‌های نفوذ گوشی خود یا دیگران می‌پردازید، این برنامه گزارش خوبی از وضعیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه را به شما می‌دهد. قابلیت‌های دیگر این برنامه عبارتند از:
⦁ نصف مخفی،
⦁ امکان ردیابی نامحسوس گوشی،
⦁ کنترل شبکه‌های اجتماعی،
⦁ کنترل کامل پیام‌ها در برنامه‌های ارتباطی،
⦁ کنترل گوشی از راه دور،
⦁ نمایش متن کامل در پیامک‌ها و لیست تماس‌ها،
⦁ دریافت مسیر‌های پیموده شده و غیره.

برنامه cSploit
یکی دیگر از مواردی که می‌توانید به عنوان برنامه هک گوشی درنظر بگیرید، cSploit است که بنابر اعلام سازنده آن، ادعا می‌کند می‌تواند قابلیت‌های مختلفی را برای هک کردن و درز اطلاعاتی از گوشی اندرویدی ارائه نماید. در این حالت شما می‌توانید از قابلیت‌هایی آن بهره ببرید. از جمله این موارد می‌توان گفت:
⦁ ارائه اطلاعات هاست‌های محلی،
⦁ رمز وای فای،
⦁ پیدا کردن متغیرها،
⦁ نصب بک دور،
⦁ و غیره.
شما می‌توانید از طریق این برنامه امکان جلوگیری از سوء استفاده را با ردیابی آسیب‌های احتمالی داشته باشید. همچنین توجه کنید که برای استفاده از این نسخه اپ هک گوشی، لازم است موبایل خود را روت کرده و نیز مجوزهای مختلفی به آن بدهید.

برنامه Shark for Root
از دیگر برنامه‌هایی که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار هکرها قرار می‌دهد، بایستی به برنامه هک گوشی Shark for Root اشاره نمود. این اپلیکیشن را می‌توان یک نوع برنامه Spinner Traffic یا جاسوس داده‌های وای فای دانست که می‌تواند بر روی شبکه‌های وای فای و 3g استفاده شود. شما می‌توانید آن را در گوشی‌های روت شده با دستورات Tcpdump به کار ببرید. برای نصب این برنامه نیاز به حداقل سیستم عامل 1.6 دارید.

برنامه mSpy
این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که یک سر و گردن از تمام برنامه هک گوشی دیگری که در این مقاله معرفی کردیم، بالاتر می‌باشد. ام اسپای علاوه بر داشتن یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی‌های اندرویدی و iOS، از یک پلتفرم غنی بهره می‌برد که می‌تواند بر داده‌های دریافتی از تلفن همراه در وب سایت و از طریق پنل کاربری دسترسی داشته باشد. به طور خلاصه راجع به امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:
⦁ نظارت بر رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و غیره.
⦁ بازیابی پیام‌های حذف شده.
⦁ مسدود کردن از راه دور وب سایت ها/ برنامه‌ها/ مخاطبین و غیره.
⦁ ضبط صفحه.
با این حال باید توجه کنید که امکانات فوق العاده‌ای که این برنامه ارائه می‌کند، به صورت رایگان نیست و هزینه دارد. تعرفه‌های درنظر گرفته شده برای این پلتفرم خارجی هر ماه 49 دلار، سه ماهه 28 دلار در ماه و یکساله 11.6 دلار در ماه است.

برنامه Cocospy
یکی دیگر از برنامه‌های جاسوسی که می‌توانید برای گوشی‌های خود آن را تنها ظرف 5 دقیقه راه اندازی کنید، برنامه Cocospy نام دارد که قادر است امکانات مختلفی را همانند برنامه mSpy ارائه کند. از جمله قابلیت‌هایی که در این برنامه قرار داده شده است، می‌توان گفت:
⦁ هشدارهای Geofence
⦁ ردیاب تماس
⦁ جاسوسی از رسانه های اجتماعی
⦁ ردیابی تاریخچه مرورگر
⦁ حالت خفا
قابل ذکر است که برای استفاده از این برنامه هک گوشی که برای نسخه‌های مختلف اندرویدی و iOS ارائه شده است، شما نیازی به روت کردن و یا JailBreak ندارید. این برنامه می‌تواند به صورت کامل در پس زمینه اجرا شده و پنهان باقی بماند.
برچسب ها: هک گوشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها