به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۳۵۸۷۰۰

اتحادیه اروپا در کنار اوکراین می‌ایستد

اتحادیه اروپا در کنار اوکراین می‌ایستد
گروه بین الملل: اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در جریان دیدار خود از کی‌یف گفت که تحت تاثیر سرعت پیشرفت اوکراین در تلاش برای عضویت در اتحادیه اروپا قرار گرفته است.
وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد: «روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به خوبی در جریان است. سرعت، عزم و دقت شما در پیشبرد این روند چشمگیر است.» فن در لاین که  به منظور دیدار با  زلنسکی وارد کی‌یف شده بود، تاکید کرد که اتحادیه اروپا هرچه در تواند دارد انجام دهد تا از امکان تجارت و در نتیجه درآمد بیشتر اوکراین اطمینان یابد.  
اورزولا فن درلاین با تاکید بر لزوم حضور و پاسخگویی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در برابر عدالت بین‌الملل تاکید کرد: «پوتین باید این جنگ را ببازد و پاسخگوی اقدامات خود باشد.این مساله برای من مهم است.» فن در لاین همچنین در کی‌یف درباره کمک اتحادیه اروپا به اوکراین در سایه تهاجم نظامی روسیه به این کشور گفت: «اقدامات ما هیچ‌گاه به پای ایثاری که اوکراینی‌ها انجام دادند نمی‌رسد. اما می‌توانیم به شما بگوییم که دوستان اروپایی‌تان تا هر زمان که این جنگ طول بکشد در کنارتان هستند.»
ولودیمیر زلنسکی نیز  خواهان پیوستن کشورش به بازار واحد اروپا پیش از تصمیم‌ نهایی اتحادیه اروپا درباره پیوستن اوکراین به این اتحادیه شد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها