به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۳۵۸۷۰۱
کشتی قهرمانی جهان - صربستان

شکست سنگین حسن یزدانی برابر دیوید تیلور در دیدار فینال

گروه ورزشی: ملی‌پوش عنواندار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران با شکست در دیدار فینال رقابتهای جهانی به مدال نقره رسید. یزدانی این مبارزه را در شرایطی باخت که در المپیک حریف آمریکایی را برده بود.
شکست سنگین حسن یزدانی برابر دیوید تیلور در دیدار فینال
دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب در صربستان برگزار شد که طی آن حسن یزدانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت. یزدانی در این مصاف با شکست سنگین ۷ بر یک به مدال نقره جهان رسید.
مبارزه این دو کشتی گیر که میلیون ها بیننده داشت با حملات ثانیه های ابتدایی همراه بود اما در ادامه تیلور با برنامه و سرعتی عمل کرد که در سه حمله حریف ایرانی خود را به خاک برد و با یک خارج کردن پا از تشک یک امتیاز دیگر گرفت تا با اقتدار برابر حسن یزدانی به پیروزی برسد.
این پنجمین جدال این دو کشتی گیر بود که چهار مبارزه را تیلور با پیروزی به پایان برده بود و حسن یزدانی فقط در المپیک توکیو موفق شد این کشتی گیر را شکست دهد. 
یزدانی در شرایطی دیدار فینال را ۷ بر یک واگذار کرد که در سالهای اخیر به هیچ کشتی گیر این تعداد امتیاز نداده بود و فاصله اش ۶ امتیاز نشده بود.
یزدانی روز گذشته پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
 حسن یزدانی با حضور در دیدار فینال رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک را قطعی کرد تا رکوردی که ۶۰ سال به نام جهان پهلوان تختی بود را افزایش دهد.





در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات جهانی صربستان نیز جردن باروز امریکایی موفق شد در فینال، محمد نخودی، کشتی گیر شایسته کشورمان را شکست دهد.
باروز که پیش از این پنج بار قهرمان جهان شده بود، امسال در تکرار فینال مسابقات اسلو توانست محمد نخودی را با نتیجه ۲-۴ شکست داده و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.


وقت اول کشتی با برتری یک بر صفر نخودی به پایان رسید اما در شروع وقت دوم باروز که به وضوح به دلیل قدرت بدنی ذاتی‌اش آمادگی جسمانی بیشتری داشت، یک‌بار پای محمد را از تشک بیرون کرد و در ادامه بعد از دریافت اخطار الزام به کسب امتیاز توسط نخودی، با گرفتن دوخم او را خاک کرد و کار را ۱-۴ کرد. در ادامه تلاش‌های نخودی در واپسین لحظه مسابقه منجر به کسب یک امتیاز دیگر شد تا اختلاف کمتر شود.
در پایان باروز که در ایران هم به عنوان حریفی قابل احترام و دوست‌داشتنی شناخته می‌شود، توانست با پیروزی برابر نخودی که در طول مسابقات کشتی‌های فوق‌العاده‌ای گرفت به برتری برسد و با احتساب المپیک لندن به هفتمین طلای خودش در رقابت‌های بزرگ برسد.
برچسب ها: کشتی آزاد

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۳:۳۲
سلام،لطفا اصلاح کنید با یه سرچ ساده متوجه می شوید که حسن یزدانی المپیک را به تیلور باخته و در رقابت های جهانی پارسال که کمی بعد از المپیک برگزار شد موفق شده تیلور را شکست دهد! (393348)
سلام، یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیلور در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به شکست یزدانی شده بود اما یزدانی نیز در آخرین دیدار رو در رو در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، موفق به شکست دیوید تیلور شده بود.
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۲:۱۳
........کشتی رو به ایرانیها یاد داد .... (393385)
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۳:۵۲
باخت حسن جان یزدانی از تیلور هیچ چیز از ارزش‌های حسن جان کم نمی کنه
امثال تیلور آماده تر بود وباید به حق بگیم کلا امثال بلگراد تمام کشتی گیران آمریکا خیلی آماده بودن چون امکانات وبحث تغذیه .روان‌سازی وکلا امکانات آمریکایی ها از ما خیلی بیشتره ولی قول میدم حسن دوباره تیلور می بره
به امید خدا ونگاه خانوم فاطمه زهرا علیهاالسلام. یاحق (393353)
N
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۲۳:۵۳
ان شاء الله خدا پشت و پناهش باشه 😔 (393355)
همتی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۰:۱۰
یکی نیس بگه خداقوت پهلوان و خسته نباشی دلاور که اصلا کشتی نگرفتی... لااقل یه حل میدادیش که بگن خودتم امتیاز گرفتی😐 نه اینکه یه امتیاز اونم واسه اخطار به حریف😐😔 حیییییییییف (393360)
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۱:۴۳
به نظرم آنالیز و برنامه ، دست و پاشو بسته بود
به قول شما ، اصلا کشتی نگرفت و نتونست خودش باشه (393382)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۰:۴۱
خدایش تیلور خیلی قوی هست در کل ناامید شدم حسن مون قهرمان هست و می مونه باید قبول کنیم زورش نمیرسه به تیلور اون دفعه هم با چاشنی شانس بردش دمش گرم تیلور واقعا خیلی قدرتمند هست کثافت (393368)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۱:۲۸
سلام هیچ آدم عاقلی نمیتونه قبول کنه که این باخت عادی بود همه حسن یزدانی و کشتی هاش رو می‌شناسن اونی که رو تشک بود یزدانی نبود . اینکه چرا علامت سوالیه که شاید سالها جوابش رو کسی نده (393381)
نااشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۰۹:۴۹
برای باخت هیچ بهانه ای نیست حریف الحق کشتی گیر است و همه حریفان قبل از فینال سیاه لشکر با این کشتی گیران حسن محبی 66 ساله بدون تمرین در این وزن مدال میاورداین هم شانسی است برای یزدانی که وزن 86 کیلو خالی از کشتی گیر توانمند است و یکهتازی تیلور و یزدانی به این علت است واقع بین باشیم و بی توجه به گزارش گران ورزشی (393424)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۷
واقعا انالیز فوق العاده ای روی یزدانی انجام شده بود
حتی نشد یه بار دست و زیر کتف بکنه و امتیاز بگیره
نکته عجیب بریدن یزدانی بود که برعکس حریف واقعا جون نداشت
تیلور هم بعد کشتی حسابی خوشحالی کرد با حرکاتش سعی کرد ایرانی هارو کوچیک کنه واقعا حسن یزدانی باید غیرت کنه و دوباره اونو سر جاش بنشونه
ولی کاش یه بارم کامران قاسمپور بجا حسن بره ۸۶ تا کامران زیر گیره و به سختی زیر میده (393436)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۳:۱۶
سلام حسن پهلوان هست دورست. تورو خدا بزارید یکبار هم شده قاسم پور بره وزن ۸۶ کشتی بگیره ببینم بازم تیلور یکه تازی میکنه یانه (393638)
زینب نوری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۵:۱۰
ما مردم ایران عادت کردیم به بردهای آقای یزدانی و برای همینم تحمل اینو نداریم که توی تشک خاک بشه و خودم من از باختشون خیلی ناراحت شدم ولی بازی و برد و باخت داره نمیشه همیشه از یک نفر توقع برد داشت خودتون خوب میدونید که هدف آقای یزدانی از برد خوشحال کردن دل مردم ایران پس متوجه میشیم که ایشون برای برد از دل و جون مایه گذاشتن اما نشد داداش حسن یزدانی عزیز همیشه دوست داریم و براتون آرزوی موفقیت رو داریم و هیچ وقت با این باخت از ارزش هاتون کم نمیشه به امید پیروزی های بیشترتان زینب نوری ۱۴ساله از روس (393713)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۰۶:۲۳
نمیشه حسن یزدانی وزن کشتیشو تغییر بده و به یک وزن دیگه بره تا از شر تیلور راحت بشه (393913)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها