به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۳۵۸۷۰۸
یک آمار جالب در ترنسفر مارکت

ارزش‌گذاری رونالدو و طارمی برابر شد!

گروه ورزشی: ارزش‌گذاری جدید سایت معتبر ترانسفر مارکت نشان می‌دهد ستاره ایرانی شاغل در لیگ پرتغال با اسطوره فوتبال این کشور، قیمت یکسانی دارد.
ارزش‌گذاری رونالدو و طارمی برابر شد!
ابرستاره پرتغالی منچستریونایتد از نگاه سایت ترانسفر مارکت تفاوتی با ستاره این روزهای فوتبال ایران ندارد. شاید عجیب و البته غیرقابل پیش بینی بود اما مهدی طارمی و رونالدو در حال حاضر از نگاه خریداران‌شان قیمتی برابر دارند!
کریستیانو رونالدو، مهاجم منچستریونایتد روز پنجشنبه با گلزنی از روی نقطه پنالتی در پیروزی 2 بر صفر لیگ اروپا مقابل شریف تیراسپول، به طلسم طولانی مدت خود پایان داد.
این اولین گل رونالدو در فصل جاری و همچنین اولین گل دوران حرفه ای او در لیگ اروپا بود. واضح است که رونالدو بسیار پایین تر از حد مطلوب خود عمل می‌کند.
از دست دادن پیش فصل نقش مهمی در این امر داشت، در حالی که کمبود زمان بازی از آن زمان تاکنون بدون شک شانس او   را برای بازگشت به بهترین حالت، به ویژه با توجه به تغییر سیستم و ذهنیت تن هاخ، مختل کرده است.

رونالدو تنها در داخل زمین فوتبال افت نکرده است و افت بزرگ و مهم او در بازار نقل و انتقالات است. آمار جدید سایت ترانسفر مارکت نشان می‌دهد که رونالدو در حال حاضر یکی از ستاره‌های گرانقیمت دنیای فوتبال نیست.
در جدیدترین به روز رسانی قیمت بازیکنان، کریستیانو بر اساس آمار ترانسفر مارکت ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد! این میزان افت ارزش ابر ستاره پرتغالی پس از تابستان عجیب است.
رونالدو برای ترک منچستریونایتد و شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، درخواست ترک این باشگاه را داشت اما با مطرح شدن اسامی باشگاه‌هایی مانند چلسی، ناپولی و اتلتیکومادرید در آخر او یک فصل دیگر در جمع شیاطین سرخ باقی ماند.

رونالدو فصل پیش با ۲۴ گل در تمامی مسابقات برترین گلزن منچستریونایتد بود اما عدم استقبال از او در پنجره نقل و انتقالات و همچنین طلسم گلزنی در فصل جاری موجب شده تا تا ارزش قیمت خود در سال ۲۰۰۵ افت کند. او که زمان حضور در رئال مادرید تا ۱۲۵ میلیون یورو هم ارزش داشت اکنون با ستاره فوتبال ایران برابری می‌کند.
مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش تیم پورتو پرتغال در سایت ترانسفر مارکت ۲۰ میلیون یورو ارزش دارد. او پس از حضور در پرسپولیس، الغرافه، ریو آوه و سپس پورتو با بهترین نمایش‌هایش به این آمار رسیده است و از این حیث تفاوتی بین او و ستاره پرتغالی وجود ندارد.
البته به نظر می‌رسد رونالدو دیگر از ارزش‌گذاری‌های ترانسفر مارکت بی خبر باشد. او در زمستان دو سال پیش صفحه این رسانه معتبر را در اینستاگرام مسدود کرده بود. در مارس سال ۲۰۲۰ و زمانی که ترانسفرمارکت تیمی منتخب از موکلان ژرژ مندس را منتشر کرد، ارزش ذکر شده برای کریستیانو رونالدو ۷۵ میلیون یورو (۶۲ میلیون پوند) بود؛ رقمی که کریس رونالدو آن را چندان قبول نداشت.

رونالدو، برنده ۵ توپ طلا در سال ۲۰۰۳ با انتقالی ۱۷ میلیون پوندی از اسپورتینگ به منچستریونایتد پیوست و در سال ۲۰۰۹ با ۹۴ میلیون یورو و شکستن رکورد نقل و انتقالات دنیای فوتبال راهی رئال‌مادرید شد.
پس از ۹ سال، رونالدو در تابستان ۲۰۱۸ در انتقالی ۱۰۰ میلیون یورویی به یوونتوس پیوست و گران‌ترین بازیکن تاریخ سری‌آ لقب گرفت. او در سال ۲۰۲۱ با انتقالی به ارزش اولیه ۱۳ میلیون پوند (۷ میلیون پوند در پاداش‌ها) به منچستریونایتد بازگشت تا پس از ۱۲ سال دوباره در اولدترافورد بازی کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها