به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۵۸۷۳۲

۹ درصد مسیر حرکت آمریکا را درست می‌دانند

۹ درصد مسیر حرکت آمریکا را درست می‌دانند
گروه بین الملل: گرچه نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا از پایین‌ترین میزان در تابستان امسال به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته اما نگرانی در مورد نوع مدیریت اقتصادی او باقیست و کمتر از ۱۰ درصد از جمهوری‌خواهان مسیر حرکت کشورشان را درست می‌دانند.
 نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس – مرکز نورک برای تحقیقات روابط عمومی» نشان می‌دهد، حمایت از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از پایین‌ترین حد (۳۶ درصد) در ماه ژوئیه به ۴۵ درصد بازیابی شد که بخش اعظم آن حاصل افزایش حمایت از دموکرات‌ها فقط دو ماه مانده به انتخابات میان‌دوره نوامبر است.طی چند ماه سخت تابستان که قیمت بنزین به اوج خود رسید و قانونگذاران هم کاری از دستشان برنیامد، دموکرات‌ها با احتمال خسارت‌های هنگفت مقابل جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا روبرو شدند. این چشم‌انداز پس از به دست آوردن مجموعه‌ای از موفقیت‌های قانونی باعث شد تا نظر بیشتر آمریکایی‌ها اندکی تغییر کند.
درصد رضایت مردمی از رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان پایین است؛ ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده او را تایید نمی‌کنند و اقتصاد همچنان نقطه ضعف بایدن است. تنها ۳۸ درصد رهبری اقتصادی او را تأیید می‌کنند، آن هم در شرایطی که این کشور با تورم سنگینی روبرو است و جمهوری‌خواهان سعی می‌کنند مخارج خانوارها را محور انتخابات آتی قرار دهند.
با این حال، این نظرسنجی حاکی از آن است که بایدن و هم حزبی‌های دموکراتش به دلیل ایجاد اشتیاق در رای‌دهندگان، در حال جان گرفتن هستند.
میزان محبوبیت بایدن در ماه مه، ژوئن یا ژوئیه از ۴۰ درصد فراتر نرفت زیرا تورم در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت. میزان رضایت از بایدن در حال حاضر مشابه سه ماهه اول امسال است اما همچنان از دوران اوج اولیه پایین‌تر است. میانگین رضایت مردمی از او در نظرسنجی‌های آسوشیتدپرس-نورک در شش ماهه نخست دوره‌اش ۶۰ درصد بود.
اکنون ۷۸ درصد از دموکرات‌ها عملکرد شغلی بایدن را تأیید می‌کنند که از ۶۵ درصد ماه ژوئیه افزایش نشان می‌دهد. شصت و شش درصد از دموکرات‌ها هم عملکرد اقتصادی بایدن را تایید می‌کنند که بالاتر از ۵۴ درصد ماه ژوئن است.
با این وجود جمهوری‌خواهان مانند گذشته نسبت به بایدن احساس منفی دارند. فقط در حدود یک فرد از ۱۰ جمهوری‌خواه، رئیس جمهوری آمریکا را به طور کلی یا در حوزه اقتصاد، مشابه رتبه‌بندی اوایل تابستان تأیید می‌کند. ۲۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که وضعیت اقتصاد خوب است، در حالی که ۷۱ درصد می‌گویند که اقتصاد ضعیف است. در ماه ژوئن، ۲۰ درصد گفتند که شرایط خوب است و ۷۹ درصد گفتند که وضعیت اقتصادی بد است.
دموکرات‌ها اکنون نسبت به ماه ژوئن نگاه مثبت‌تری دارند (۴۶ درصد به ۳۱ درصد). جمهوری‌خواهان دیدگاه منفی‌تری دارند و تنها ۱۰ درصد می‌گویند که شرایط خوب است و ۹۰ درصد معتقدند که اوضاع بد است.
حدود یک‌چهارم آمریکایی‌ها اکنون می‌گویند اوضاع در این کشور در مسیر درست قرار دارد؛ آمار آن در حال حاضر ۲۷ درصد است که نسبت به ۱۷ درصد ژوئیه رشد نشان می‌دهد. هفتاد و دو درصد هم می‌گویند که اوضاع در مسیر اشتباه پیش می‌رود. نزدیک به نیمی از دموکرات‌ها - ۴۴ درصد – چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای دارند که از ۲۷ درصد در ماه ژوئیه افزایش یافته است. فقط ۹ درصد از جمهوری‌خواهان نسبت به مسیر حرکت کشورشان خوش‌بین هستند.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها