به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۵۸۷۸۵

تصویر خبر ساز رئیسی در ازبكستان

تصویر خبر ساز رئیسی در ازبكستان
انتشار تصاویری که در آن، سید ابراهیم رئیسی در جمع سران حاضر در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای، در برابر میزی نشسته که بر رویش شامپاین قرار دارد، با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل «حرام» بودن نوشیدن مشروب‌های الکلی در دین اسلام، در سفرهای خارجی بر سر میزهایی که این دست نوشیدنی‌ها قرار دارند حاضر نمی‌شوند.
اما درباره این موضوع بین مسلمانان توافق نظر وجود ندارد.
این موضوع هرازگاهی موجب می‌شود تا در سفرهای مهم، مقام‌های عالی‌رتبه ایران نتوانند در مراسم شام کشورهای میزبان شرکت کنند.ا ین عکس خبرساز، برای نخستین بار توسط وب‌سایت ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد.منتقدان ابراهیم رئیسی، او و همفکران اصولگرایش را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم می‌کنند و می‌گویند که این جناح سیاسی، در مقابل موارد مشابه در دوران قدرت اصلاح‌طلبان، به شدت اعتراض می‌کرد، اما اکنون سکوت کرده است.
 برخی از هواداران  رئیسی از این اتفاق دفاع کرده‌اند و می‌گویند که حضور او بر سر میزی که بر رویش شامپاین قرار دارد، بسیار کوتاه بوده است.مهدی خانعلی‌زاده، نویسنده و مترجم متون روابط بین‌الملل، در توییتر با انتشار ویدئویی از آنچه رخ داده، نوشته است که این لحظه، دقایقی قبل از آغاز مراسم درختکاری است.
چنانکه  خانعلی‌زاده نوشته است، او از باقی رهبران، دیرتر به میز پذیرایی آمده و به محض اینکه رئیس‌جمهور ازبکستان از میهمانان دعوت می‌کند که به محل درختکاری بروند، این میز را ترک کرده است.رئیسی، اگرچه تنها فرد روحانی در جمع سران کشورهای حاضر در نشست سازمان شانگهای محسوب می‌شود، اما او تنها رهبر مسلمان این جمع نیست.
او حتی تنها مسلمان شیعه این جمع نیز محسوب نمی‌شود و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان که او نیز مسلمان شیعه است بر سر این میز حضور دارد.
علاوه بر علی‌اف، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امام‌علی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور ازبکستان، سردار بردی‌محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان، قاسم جومارت توقایف رئیس‌جمهور قزاقستان، صدر جباروف رئیس‌جمهور قرقیزستان و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان از جمله دیگر مسلمانانی هستند که در عکس دیده می‌شوند.
شامپاین، یکی از انواع شراب‌های گازدار است که بر اساس سنتی قدیمی برای جشن‌ها و میهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود. استفاده از این شراب که در استان «شامپاین» در شمال فرانسه تهیه می‌شود، در تشریفات دیپلماتیک برای پذیرایی از میهمانان رسمی مرسوم است.

 

معلمناامید
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۲:۴۷
قانون جناحی در ایران اجرا میشه و به نفع اصولگراها
اگر سیداصلاحات یا شیخ اعتدالیون بود اصولگراهای کیهان فارس تسنیم و....چه می گفتند؟؟؟ (393452)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۴
پس شامپاین هم مثل خاویار حلال شد. بریم بزنیم به رگ. (393455)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۳:۱۵
شراب باشد فقط دشمن نباشد این حفط قدرت است چون مابقی گاهی بهانه هستن (393457)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۰
........همه چیز برای مردم حرام است اما همه چیز برای مسولان حلال است. ای دستور اسلام انقلابی است. (393458)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۲
من به چنین اسلامی کافرم (393466)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۰
آخه مابه دروغ ام القرای جهان اسلام هستیم (393465)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۴:۵۹
واعظان کاین جلوه درمحراب ومنبرمی کنند چون به خلوت می روند ان کاردیگر می کنند (393474)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۵
جماعت بنی اسراییل (393485)
۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۰
دخترمردم را به دلایل غیرموجه بازداشت می کنن بعد جنازشو تحویل خانوادش میدن خودشون میرن تو مجلسی شرکت میکنن شراب سرو میشه بعدش انگار نه انگار صدای دلواپساهاشون هم درنمیاد (393487)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۷:۰۷
آقای رییسی برای شما حلال نوش جان (393641)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۸:۴۸
سید مظلومان! خخخخخخ (393651)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها