به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۳۵۸۸۸۴

آیا استفاده از عینک بینایی را بدتر می‌کند؟

آیا استفاده از عینک بینایی را بدتر می‌کند؟
گروه علمی:این نگرانی برای برخی از افراد وجود دارد که استفاده از عینک شاید بینایی آن‌ها را بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار دهد.با افزایش سن، بینایی ما بدتر می‌شود. اگرچه لنز‌ها می‌توانند این تغییرات را جبران کنند، اما بسیاری از افراد نگران هستند که استفاده از عینک چشمانشان را به اصلاح بینایی وابسته کند. به عبارت دیگر، آن‌ها فکر می‌کنند اگر از عینک استفاده کنند، بینایی آن‌ها حتی بدتر می‌شود.
 
مایکل جی دور، اپتومتریست در روچستر هیلز میشیگان می‌گوید: عینک زدن چشمان شما را بدتر نمی‌کند. نسخه واقعی شما بر اساس آناتومی چشم است: منحنی جلویی قرنیه، قدرت انکساری لنز داخل چشمی و طول کره چشم. نگاه کردن به عینک آناتومی را تغییر نمی‌دهد. استفاده از عینک یا لنز‌های تماسی نرم، نسخه مورد نیاز شما را تغییر نخواهد داد.

اما هنگامی که عینک خود را برمی دارید، دنیا تارتر از آنچه به یاد دارید، به نظر می‌رسد. طبق گفته آکادمی چشم‌شناسی آمریکا، این تغییر احتمالا به این معناست که شما به دیدن چیز‌ها به وضوح عادت می‌کنید. اکنون که می‌دانید جهان قرار است چگونه به نظر برسد، بازگشت به عقب دشوار است، حتی اگر قبلا فکر می‌کردید که بینایی شما خوب است.
 
ممکن است با گذشت سال‌ها متوجه شوید که به نسخه‌های قوی‌تر و قوی تری نیاز دارید، اما باز هم این نتیجه عینک زدن نیست. بینایی ما با افزایش سن بدتر می‌شود و به احتمال زیاد باید هر از گاهی نسخه خود را ارتقاء دهید.این ما را به نگرانی جالب دیگری می‌رساند؛ برخی از افراد نگرانند که استفاده از یک نسخه نادرست یا قدیمی می‌تواند باعث بدتر شدن بینایی آن‌ها شود. این نیز حداقل در مورد بزرگسالان یک افسانه است؛ دو مطالعه نشان داد که تجویز‌های نادرست تنها اندکی باعث پیشرفت نزدیک بینی در کودکان می‌شود.

علاوه بر این عینک مخصوصی که به کودکان با چشم‌های ضربدری یا تنبلی داده می‌شود، در واقع می‌تواند بینایی آن‌ها را تغییر دهد، اما به روشی خوب. این کمک‌ها به صاف شدن چشم کمک می‌کنند. به گفته دپارتمان چشم‌شناسی در کلینیک مایو در لاکراس، ویسکانسین، آسیب واقعی ناشی از عدم استفاده از آن‌هاست؛ عدم استفاده از چنین عینک‌هایی ممکن است منجر به نقص دائمی بینایی شود.اما از عینک زدن نترسید؛ هیچ مدرکی مبنی بر بدتر شدن بینایی در کودکان یا بزرگسالان وجود ندارد. تا زمانی که به معاینات سالانه یا دوسالانه خود پایبند باشید، نباید چیزی برای نگرانی داشته باشید. هر زمان که نیاز به عینک داشتید از آن استفاده کرده و از امتیاز واضح دیدن لذت ببرید.
برچسب ها: بینایی عینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها