به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۳۵۸۸۹۶
کشتی قهرمانی جهان – صربستان

اولین طلای کشتی آزاد با درخشش قاسمپور برابر حریف نامدار آمریکا

گروه ورزشی: نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران با درخشش در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی جهان در صربستان و پیروزی برابر حریف آمریکایی به مدال طلا رسید.
اولین طلای کشتی آزاد با درخشش قاسمپور برابر حریف نامدار آمریکا
دیدار فینال وزن ۹۲ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهانی امشب در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که طی آن کامران قاسمپور از کشورمان به مصاف جیدن کاکس امریکایی رفت. قاسمپور در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر در یک دیدار حساس و دیدنی به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد.
این نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این دوره از مسابقات بود. حسن یزدانی شب گذشته در دیدار برابر دیوید تیلور شکست خورد و به مدال نقره رسید.
قاسم پور روز گذشته پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ادلان ویسخانوف از فرانسه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر میریانی مایسورادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قاسمپور در یک کشتی تماشایی و فکورانه که هر لحظه از آن بوی خاک شدن و امتیاز دادن به گوش می‌رسید، موفق شد با سر و صورت زخمی و با تلاش بسیار کشتی را تا شش دقیقه بدون دادن امتیاز پیش ببرد و کاکس آمریکایی را شکست بدهد که این اولین پیروزی کاروان کشتی ایران مقابل رقبای آمریکایی در این دوره از رقابت‌ها بود.
قاسمپور در پایان مسابقه در حالی که نفس نفس می‌زد و خون از سر و رویش می‌چکید، طلای خود را به همه مردم ایران تقدیم کرد که برایش دعا کردند و منتظر پیروزی‌اش بودند.







امامی نیز که دیروز مقابل کایل دیک آمریکایی شکست خورده بود امروز در مرحله رده‌بندی مسابقات در وزن ۷۴ کیلوگرم، ۶-۰ جاگلان را شکست داد تا مدال برنز این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.
مدال برنز امامی چهارمین مدال تیم ملی کشتی آزاد ایران از این رقابت‌ها بود؛ او در کشتی مقابل جاگلان سریع و باروحیه کشتی گرفت و توانست با شکست دادن این حریف نارنجی‌پوش و چغر، با شایستگی عنوان سوم مسابقات را تصاحب کند.
کشتی گیران هندی عموما منعطف و چغر و سخت بباز هستند اما امامی که در ابتدا با بیرون کردن حریف از تشک اولین امتیاز را تصاحب کرد، در ادامه با زیرگیری و خاک کردن حریف امتیازات را از او گرفت و در نهایت کشتی را ۶-۰ کرد.
اکنون با کسب طلای قاسمپور، تیم ملی کشتی آزاد ایران به پنجمین مدال خود دست یافت.
برچسب ها: کشتی آزاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها