به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۵۸۹۹۵

هشتگ مهسا امینی رکورد زد

هشتگ مهسا امینی رکورد زد
گروه جامعه: ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه است. از لحظه انتقال مهسا امینی از ساختمان وزرا به بیمارستان کسری تهران حدود ۹۶ ساعت گذشته است؛ ۹۶ ساعت پرماجرا. مهسا، عصر روز سه‌شنبه در اتوبان حقانی تهران توسط ماموران گشت ارشاد دستگیر و به مقر پلیس امنیت اخلاقی تهران برده شد. در ساختمان وزرا-با استناد به تصاویر دوربین مداربسته-بلافاصله پس از گفت‌وگویی کوتاه با مامور زن، از هوش می‌رود. پزشکان اورژانس به محل می‌آیند. طبق آنچه بیمارستان کسری اعلام کرده، مهسا امینی در حالت بی‌جان و مرگ مغزی به بیمارستان رسیده و احیای قلبی می‌شود. علت اصلی بیهوشی اولیه و مرگ مغزی خانم امینی هنوز مشخص نیست، اما هرچه بود، زورش به تلاش بی‌وقفه کادر درمان چربید.

مهسا امینی، ساعت حوالی ساعت ۱۵:۴۰ روز جمعه، در بخش مراقبت‌های ویژه کسری جان باخت. سرگذشت تلخ مهسای ۲۲ساله، ۹۶ ساعت است که به پرچالش‌ترین و مهم‌ترین بحث‌های شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها تبدیل شده است. بررسی آمار و ارقام مربوط به آن و گستردگی واکنش‌ها نشان می‌دهد که این موضوع مهم‌ترین موضوع یکسال اخیر در شبکه‌های اجتماعی بوده است. بخشی از این آمار و ارقام در ادامه می‌آید:

توییتر فارسی
تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار توییت در این رابطه منتشر شده است. این توییت‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای لایک شده و در مجموع بیش از ۷.۵ میلیون بار لایک و ۸۳۰هزار بار بازنشر شده‌اند. اعدادی بزرگ که نشان از گستردگی و حساسیت واکنش‌ها به آن دارد.تاکنون حدود ۱۱۰۰ توییت در این زمینه فیواستار شده‌اند. عددی که یادآور واکنش‌های توییتری به افزایش قیمت بنزین و اتفاقات آبان۹۸ است؛ زمانی که بیش از هزار توییت در مدتی کوتاه فیواستار شد.توییت‌هایی که در این زمینه بیشترین لایک را داشته‌اند توسط علی کریمی، حسین ماهینی و سروش هیچ‌کس، خواننده رپ، منتشر شده است. هر سه توییت بیش از ۵۰ هزار بار لایک شده که به نسبت فضای توییتر عدد قابل توجهی است. این موضوع بیانگر گستردگی واکنش‌ها به این مسئله است که محدود به فعالان سیاسی و مدنی نبوده است.

تلگرام
تاکنون حدود ۵۶ هزار پست تلگرامی در این رابطه منتشر شده است. این مطالب بیش از ۱۳۲ میلیون بار دیده شده است؛ اینجا نیز با اعدادی خیره‌کننده مواجه هستیم که نشان می‌دهد تنوع بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این موضوع را دنبال کرده و مطالب آن را فوروارد کرده‌اند.

اینستاگرام
در اینستاگرام نیز شاهد واکنش گسترده‌ای در پست‌ها و استوری‌ها هستیم. مطالب اینستاگرامی مرتبط به این موضوع در مجموع ده‌ها میلیون لایک و کامنت داشته است. فقط تاکنون بیش از ۳۲۵هزار نفر به کمپین «کثافت گشت ارشاد را جمع کنید» پیوسته‌اند که بیانگر بخش کوچکی از معترضان به گشت ارشاد است و اعتراضات به این موضوع بسیار بیشتر از این کمپین است.بر اساس این داده‌ها می‌توان گفت که در یکسال اخیر، هیچ موضوعی به اندازه مرگ مهسا امینی واکنش‌های مجازی را به‌دنبال نداشت. از حیث گستردگی واکنش‌ها، می‌توان این واقعه را با فجایعی که در سال ۹۸ رخ داد قیاس کرد.
مرجع : فراز نیوز
برچسب ها: مهسا امینی

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۳:۱۰
این هشتک زدنها و فضای مجازی هیچ دردی را دوا نمی کند
متاسفانه مردم فقط در فضای محازی درد دل می کنند .
فضای مجازی بلای جان بشریت شده است . (393691)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۴:۲۵
اگر همین فای حداقلی مجازی نبود اصلا موضوع مها امینی اطلاع رسانی نمیشد , همانطور که فیلم شلیک به هواپیما اگر منتشر نشده بود هیچ وقت اعلام رسمی نمیشد (393707)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۶:۲۲
... هشتگ زدن و اعتراض اینترنتی تنها راه واسه خیلی هاست. درسته قطره باران به هیچ جا خسارت نمیزنه ولی ....... (393732)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۱:۴۴
بله (393837)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۳
مدرس در مجلس گفت حداقل یک رای مخالف خودم را که مطئنم نخواندید.
سانسورچی های مواجب بگیر حداقل یک نظر هم از طرف مقابل تان بگذارید تا اینقدر مصنوعی بودن از سر و روی سایت تان نباره شما تمامیت خواه و انحصارطلب هستید (393881)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۴:۳۰
مهسا گیان روحت شاد (393971)
عبدالقادر
United States
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۱:۳۱
من از مهسا امینی حمایت میکنم (395012)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۰:۰۵
الان بالای 60هزار بارهشتک مهسا توییت شده ومقامها ومجامع بین آلمالی واکنش عملی وصریحی نداشته اند وخوشبختانه این رویه اتمام حجت شد برای ملت ایران ... (395139)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها