به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۳۵۹۰۹۴
این بار، یک بار برای همیشه موضوع گشت ارشاد باید تعیین و تکلیف شود

قرار بود گشت ارشاد مسئولان راه بیاندازید!

قرار بود گشت ارشاد مسئولان راه بیاندازید!
گروه سیاسی: نماینده مردم چابهار در مجلس درخصوص موضوع مرگ مهسا امینی، می‌گوید که هر جا که حساسیت ما نسبت به اختلاس، وعده‌های دروغین مدیران و دو رویی مسئولین کمتر شود و به جایش به چند تار موی دختران این سرزمین حساس شویم، مطمئن باشید که راه را اشتباه رفته‌ایم. زیبایی حجاب به این است برخواسته از خواست درونی فرزندان این سرزمین باشد، در این صورت ارزشش به مراتب بیشتر خواهد بود. تعدادی از نمایندگان خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند اما خدا کند که این بار جنس پیگیری‌ها به گونه‌ای باشد که واقعا مردم نتایجش را احساس کنند نه اینکه صرفا زمان از دست برود و حساسیت‌ها کمتر شود.
به گزارش انتخاب، معین‌الدین سعیدی در واکنش به مرگ مهسا امینی و برخوردهای گشت‌ ارشاد، عنوان کرد: «بنده قبل از این فاجعه هم نظر صریح خود را نسبت به برخوردهای گشت ارشاد بیان کرده بودم. آقای رئیسی اعلام کرده بودند که گشت ارشاد مسئولان و مدیران را راه می‌اندازیم اما به جای آن متاسفانه شاهد چنین فجایعی هستیم. آن هم در کشوری که در صحبت و شعار خود را پیرو مولای متقیان می‌دانیم.»
وی ادامه داد: «همه می‌دانیم که وقتی خلحال از پای زن یهودی کشیده شد، امام علی (ع) فرمودند که اگر مسلمانی از فرط غیرت بمیرد، رواست. حال ما که ادعای پیروی از حیدر کرار داریم، چنین برخوردهایی را چگونه می‌توان توجیه کرد. فارغ از اینکه این دختر ایران در چه شرایطی جان عزیز خود را از دست داده و آیا واقعا خدایی نکرده برخوردی خارج از اتفاقاتی که ذکر شده است، رخ داده باشد یا نه، خود گشت ارشاد و مراجعه به ساختمان منحوس خیابان وزرا، به فرزندان ما استرس زیادی را وارد می‌کند و برای دختری که هیچوقت تصوری از پاسگاه، کلانتری و دادگاه نداشته است، می‌تواند بار روانی بسیاری را ایجاد کند. تا کی باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟» سعیدی ضمن بیان این نکته که نیروی انتظامی، فارغ از اینکه برخورد فیزیکی با مهسا امینی صورت گرفته است یا نه، باید پاسخگو باشد و این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود، تاکید کرد: «این پیگیری نباید از جنس پیگیری‌های گذشته که وزیر به معاون خود و معاون وزیر هم به معاون خودش اعلام می‌کند و به جایی نمی‌رسد، باشد. بلکه این بار، یک بار برای همیشه موضوع گشت ارشاد باید تعیین و تکلیف شود.»
این نماینده مجلس افزود: «واقعا عایدی و خروجی این گشت ارشاد تاکنون چه بوده است؟ سری به خیایان‌های اقصی نقاط کشور بزنید، آیا توانسته‌ایم موضوعی مثل حجاب را که جزو آموزه‌های زیبای شرع محمدی است، با روش‌های این چنینی تبیین کنیم یا خیر؟ معتقدم که بیشتر با این روش‌ها فاصله ایجاد کرده‌ایم. از طرفی این همه نهاد فرهنگی و تریبون‌های مذهبی وجود دارد که باید پاسخ دهند که در این سال‌ها در راستای تبیین حجاب عملا چه کرده‌اند؟»
نماینده چابهار در مجلس خاطرنشان کرد: «به باور من زیبایی حجاب به این است که خود مردم ما به آن اعتقاد دارند و این اگر به نوعی برخواسته از خواست درونی فرزندان این سرزمین باشد، ارزشش به مراتب بیشتر خواهد بود. سیره امامان انقلاب و شهید سلیمانی را ملاحظه بفرمایید که با فرزندان این سرزمین به چه شکلی برخورد کرده‌اند. من معتقدم هر جا که حساسیت ما نسبت به اختلاس، وعده‌های دروغین مدیران و دو رویی مسئولین کمتر شود و به جایش به چند تار موی دختران این سرزمین حساس شویم، مطمئن باشید که راه را اشتباه رفته‌ایم.»
سعیدی همچنین درخصوص پیگیری‌های خود برای این پرونده، گفت: «بنده مکاتبه‌ای داشته‌ام و پیگیری‌‌ها را داریم انجام می‌دهیم. همانطور که اطلاع دارید مجلس در تعطیلات است و سه شنبه که جلسه اول است، انشاالله حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. کمااینکه تعدادی از نمایندگان هم خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند و رئیس محترم مجلس هم کمیسیون شوراها و امور داخلی را جهت پیگیری این موضوع مامور کرده‌اند. اما خدا کند که این بار جنس پیگیری‌ها به گونه‌ای باشد که واقعا مردم نتایجش را احساس کنند نه اینکه صرفا زمان از دست برود و حساسیت‌ها کمتر شود. متاسفانه برای ما که صندلی مدیریت را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تصاحب کرده‌ایم، مایه بسی شرم است که در چنین کشوری، چنین اتفاقی می‌افتد و تکرار هم می‌شود.»

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۰۶
به نظرم گشت ارشاد باید از مو سر صرف نظر کند و به سایر جاها نظارت کند (393842)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۰۹
می دانید چرا این همه بودجه فرهنگی کشور برای حجاب تاثیر ندارد؟
چون مردم به واضعان و مجریان قانون حجاب اعتقاد و اعتمادی ندارند.
همه ی سیاستهایی که اجماع ملی رو با خود ندارد شکست خورده. (393843)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۳
اصلاح طلبان باید برای میان مدت اندیشه ی روشن فکری دینی و سکولار را کنار بگذارند و از دید یک فقیه و انسان مکلف از لحاظ شرعی به مقوله هایی مثل قانون گذاری و موشک و غنی سازی و غیرو نگاه کنند.
اینها روشون بشه میگن موشک کار عقل محض نیست. (393845)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۵
در بحث ادله عقلی در استنباط احکام شرعی در اصول فقه شدیدا تناقض دیده میشود. اختراع موشک و غنی سازی حکم شرعی است یا عقل محض؟ (393847)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۷
.......... ایا انتخابات ازاد دفع مفسده نمی کند؟! (393849)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۲۲
اصلاح طلبان باید همه ی قدرت خود را روی به رسمیت شناختن اکثریت مردم که می خواهد جنبه های مثبت مدرنیته و پست مدرنیته سازگار با دین مبین اسلام در معاشش حضور داشته باشد تمرکز کند.
اصلاحات یک جبهه و ائتلاف برای همین امر است. صدای بی صدایان باشید. بگویید از طرف چه قشری سخن می گویید. (393853)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۲۳
باید با مسئولین کلان برای به رسمیت شناختن قشر مدرن جامعه به توافق رسید. در انتخابات کوچک زاده که نمی تواند صدای مهسا ها باشد! (393854)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۲۵
اصلاح طلبان یه زمانی از گفت و گو ملی می گفتند اما الان به نظرم به گفت و گو فقهی نیاز است تا چشم مسئولین باز شود روی حقایق. (393857)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۲۷
گشت ارشاد مگر برای تربیت صحیح نیست؟ چرا آنرا به وزارت اموزش و پرورش نمی سپارید؟ پلیسی برخورد نکنیم (393861)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۳۵
آهای که گشت ارشاد تشکیل دادین ......... (393869)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۳
اقای حسن روحانی به نمایندگی از بخش بزرگی از مردم با مقام معظم رهبری در مورد امر به معروف و نهی از منکر که باید وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد باشد نه پلیس گفت و گو کنید (393875)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۵
بار دیگر رای ندادید و کشور رو 20 سال عقب انداختید (393876)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۰
تعامل از خانه تا جهان راه حل است (393878)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۲
اصلاح طلبان به دیدار رهبری بروند (393879)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۳
بحث مشارکت در انتخابات مجلس 1402 رو مطرح کنید از الان (393880)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۵
اصلاح طلبان ایجاد مقام نخست وزیری رو با کاهش اختیارات رییس جمهور و دادن آن به نخست وزیر در مجلس آینده پی بگیرید.

خلاصه که مجلس بعدی فرد دیگری را برای کمک به دولت روی کار اورد (393882)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۳:۰۰
مجلس بعدی باید به تعداد نماینده برای آبستراکسیون اصلاح طلب داشته باشه! (393883)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۲۳:۰۶
یکی از وظایف دولت طبق اصل 3 قانون اساسی :
‎‎‎‎‎‎6 - محو هر گونه‏ استبداد و خودکامگی‏ و انحصارطلبی‏. (393886)
علیرضا
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۳:۴۰
گشت ارشاد مسئولین راه افتاده! ولی در کانادا. (393964)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۹:۰۳
نه کشت ارشاد مقصر هست نه نیروی انتظامی شریف وزحمت کش مرک حق نمایندگان مجلس هست که نه به فکر دولت هستند نه به فکر مردمی که به آنها رای دادند شهرستان ورزقان 45 هزار نفر جمعیت دارد 45هزار رای از صندوق در می آید این نماینده که از اطراف یعنی کلیبر هوراند خدافرین اهر تبریز مرند سردرود نفر برای رای می آورد آیا دنبال رفاع وآسایش مردم هست این کاندید حدودا 20هزار نفر آورده برای صندوق رای .این 8میلیارد تومان فقط پول رای داده سوا از بقیه هزینه این دنبال جمع کردن بدهی خودش هست (394109)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها