به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۵۹۱۴۳
دستگیری، پرونده سازی و دادگاهی شدن از موضوع مقابله با بدحجابی حذف شود

مخالفت ستاد امر به معروف با ادامه‌ی فعالیت گشت ارشاد؟

مخالفت ستاد امر به معروف با ادامه‌ی فعالیت گشت ارشاد؟
گروه جامعه: ستاد امربه معروف و نهی از منکر اعلام کرد که این ستاد تاکید دارد برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می‌کند
 
به گزارش «انتخاب»، در بیانیه ارسالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با امضای سیدعلی خان محمدی، سخنگوی این ستاد آمده است:
۱_ در حادثه پیش امده اصل برقراری عدالت و شفافیت است ار دادستانی انتظار می‌رود با بهترین رسیدگی و اعلام به موقع وجدان عمومی را به رسیدگی دقیق و کامل به قصاوت عادلانه فراخواند.

۲_ ستاد امربه معروف و نهی از منکر همانگونه که بار‌ها اعلام کرده است با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است و معتقد است با راهکار مناسب و بدون تنش‌های اجتماعی این مساله را می‌توان تدبیر نمود بنا به طرح جامع ستاد امربه معروف و نهی از منکر پلیس به گشت ارشاد مسولین و اقویا و در حمایتی از معتمدین مردمی تبدیل وضعیت دهد.

۳_ اکنون که رییس جمهور به وزیر کشور دستور پیگیری داده است مناسب است وزیر کشور فقط به صورت موردی به جزییات صرفا این حادثه اکتفا نکند از وزیر کشور می‌خواهیم این مساله را به صورت کامل بررسی نماید آیا ۳۲ دستگاهی که در خصوص عفاف و حجاب بنا به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ۳۳۰تکلیف قانونی داشتند به وظائف خود عمل کرده اند تا این مسایل پیش نیاید، آیا به وظایف قانونی خود درست عمل کرده اند؟ آیا برای این جوان ۲۳ ساله در جمهوری اسلامی فرهنگسازی لازم توسط دستگاه‌های فرهنگی صورت پدیرفته است یا فقط شعار کار فرهنگی داده شده است؟ آیا صدا و سیما به عنوان نهادی که بیشترین وظایف را در قانون برای او در نظر گرفته شده است و بیشترین مسوولیت فرهنگسازی را در این ماجرا و امثال ان را دارد به وظایف فرهنگی خود عمل کرده است که وقتی یک جوان و هزاران جوان دیگر ما چگونه عمل نمایند تا با نیروی قهری پلیس مواجه نشود؟ آیا پلیس ما اموزش‌های لازم را به پرسنل خود داده است که کرامت انسانی افراد را حفظ نمایند؟

از ستاد امربه معروف گرفته تا خود وزارت کشور و بقیه نهاد‌های مسوول ایا انجام وظایف قانونی خود را درست انجام داده اند. آیا آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور وظایف خود را نسبت به جوانان ما به درستی انجام می‌دهند یا ترک فعل‌ها و نتیجه اموزش‌های ناکارامد و عدم کار فرهنگی نوجوانان و جوانان ما را تحویل پلیس داده است؟اگر وظایف دستگاه‌های فرهنگی به درستی انجام شده بود ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم. ایا حتما باید حادثه‌های ناگواری اتفاق بیفتد تا متولیان و مسوولین امر به فکر چاره بیفتند؟

۴_ ستاد امر به معروف و نهی از منکر درعین اعتقاد به لزوم حل معضل موجود در حوزه عفاف و حجاب معتقد است در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسوول این مساله دولت باشد بلکه حل مساله عفاف و حجاب فقط به دست خود مردم با مدیریت صحیح قابل حل است و این مساله در طرح جامع عفاف و حجاب کاملا تبیبن شده است.
۵ _ مجلس شورای اسلامی می‌بایست به صورت جدی به این مساله ورود پیدا کرده و جامعه را از التهاب بحران‌ها و ایجاد حوادثی که هر از چندگاهی به وقوع می‌پیوندد نجات دهد مجلس شورای اسلامی نباید منتظر بماند تا آمربه معروف و ناهی ازمنکری مورد ضرب و جرح و یا شهادت قرار بگیرد یا جوان بدحجابی در فرایند اعمال قانون پلیس سکته نماید بعد منفعلانه حرکتی و صحبتی نماید به قول شهید سلیمانی همه این‌ها فرزندان ما هستند چرا باید بین فرزندان در بی قانونی و بی مدیریتی نزاع صورت بگیرد؟

قانون برای رفع مشکلات اجتماعی وضع می‌شود و اکنون که این منازعات وجود دارد یعنی یا قانون وجود ندارد و یا کارآمد نیست که در این قسمت مجلس شورای اسلامی لازم است بدون فوت وقت به نقش قانونگداری و نطارتی خود بدون فوت وقت اهتمام ورزد.

۶_ ستاد امربه معروف و نهی از منکر همچنان تاکید دارد برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می‌کند، البته دشمنان مایل اند همیشه تنش‌های اجتماعی وجود داشته باشند.

در پایان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجددا از وقوع چنین حوادث ناگواری شدیدا، ابراز ناراحتی عمیق می‌کنیم و واقعآ این را درد جانکاهی می‌داند و به وضع موجود اعتراض می‌کند که چرا بعد از چهل و اندی سال هنوز بایدشاهد چنین رویداد‌های تلخ و ناگواری در بلاتکلیفی‌های اجرا درست قانون و خلا‌های ان در قصور‌ها و تقصیر‌های نهاد‌های خصوصا فرهنگ ساز باشیم
برچسب ها: گشت ارشاد

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۰:۰۱
متاسفانه مردم از عملکردها مخصوصا دولت و به نوعی این رفتار ها و گفتار ها ناراحت هستند و امکان بیان نیست پیشنهاد می شود برای اعلام ناراحتی مردم از نحوه ی عملکرد با توجه به اینکه هیچ موقع مجوز برای حضور مردم داده نمی شود ......... (393928)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۳:۲۳
منظورت کدوم دولته دولتی که این ناهنجاری رو درست کرده( دولت
روحانی و مخصوصا خاتمی )
از ریشه خرابه (394149)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۳:۰۶
دلسوزانه عرض می کنم هیچ راهی جز تعطیلی گشت ارشاد و دیگر کارهای غیر قانونی وجود ندارد این کارها خلاف قانون است نهایتا باید در مورد مسائل مهم طبق قانون اساسی همه پرسی شود کسی موافق این کارها نیست و خود این کارها جرم است ادامه این کار غیر قانونی با برخورد مردم مواجه میشود و متاسفانه خ دای نکرده تلفات جانی و مالی برا خود این عزیزان ایجاد خواهد کرد خود ماشین گشت که اتش زده بشه برا ما مردم هم هزینه است پس بهتر است خود فرد قانون شکن نسبت به جمع اوری گشت ارشاد سریعا اقدام نمایید (393954)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۰
چه جالب هر چی آتیش از گور شما بلند میشه حالا با این چرندیات میخوای چیو ثابت کنید خدا ازتون نگذره که به اسم امر به معروف چه بلاهای سر نوامیس ملت آوردین (393972)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۴
من به عنوان یک ایرانی از وضعیت فعلی بسیار ناراضی هستم اصلا و ابدا نظر و خواسته من این نوع زندگی نیست (393974)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۶:۴۶
ایران دیگرجای زندگی نیست (393990)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۰
......علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد (393980)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۶:۴۲
...... مردم رابی دین کردن ........... (393989)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۷:۲۴
ینهای که به مرگ دختر نوجوان راضی هستند و حاضرند دخترهای مردم به این بهانه بمیرند و موافق ادامه امر به معروف هستند .... (394004)
سیدابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۸:۰۵
سلام درپی اظهار نظر رییس ستاد امربه معروف دررابطه باحجاب خودستاد امربه معروف تاحالا چکار کرده فقط بودجه گرفته وهیچ چندنفررا ازبیحجابی رهانیده و.....، چرا رسانه ای برخوردمیکنید درعین اینکه خودتان هم بودجه مملکت رامصرف کرده وهیچ کاری نکردید فکرمیکنیدمدیون نیستید؟؟؟ (394011)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۲۳:۰۵
باید حتما عزیز یک خانواده ازشون گرفته می‌شد که بفهمید گشت ارشاد و کلا ظلم پایدار نیست (394063)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۲۳:۰۸
هروقت اون مأمورانی که این دختر ودیگران را
کشتند توبیخ ومحاکمه علنی کردید دم از عدالت بزنید این بودجه ای که شما میگیرین باید صرف ساختن فضای آموزشی فرسوده کشور بشود (394066)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۷:۵۸
وقتی یه کشورخرتوخره اوضاع ازاین بهتر نمیشه (394225)
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۲۳:۳۵
سال ۵۹ معلم های دینی به بچه ها می گفتنند عزیزم روسریت سرت کن چون خوشکل تر میشی با این ادبیات بعد از ۳۰ سال من ودوستام همیشه حجاب رعایت کردیم با زور ترس وچوب نمیشه درس داد بیاید ادبیات و رفتار و عوض کنیم وگرنه دودش تو چشم خودمون میره (394070)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۱:۰۷
شخصا با اینکه در خانواده مذهبی بزرگ شده ام و با خانواده مذهبی تر ازدواج کرده ام،نسبت به دین و شیعه،محرم و....بدبین و دین گریز شده ام،خداوند نیامرزد شما را که با عملکرد زشت خود باعث وهن دین شدید و دین و ایمان را از ما گرفتید،شرم بر شما باد (394082)
محمد هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۱:۳۱
سلام
ناشنوایان هستم

......... (394085)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۱۸
عزیزم عده‌ای ماموریت داشتند با تاسیس گشت ارشاد و غیره مردم را از دین، نظام و اعتقادات زده کنند که الحق دشمنی اینها با نظام به وضوح پیداست (394254)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۶:۰۰
اره بابا با دروغ هایی که از همین اول داستان به مهسا نسبت دادید که خودش مریض بود وخودش مرد معلوم است چقدر پیگیری خواهید کرد مثل پرونده های دیگر مثل ستار بهشتی یاهواپیما اوکراینی اخر این داستان یک مدال هم به ان اکیپ که مهسا را بازداشت کرده خواهید داد که فقط قانون را اجرا کرده ومهسا هم خودش مقصر مردنش بوده وهیچ کس گناه نداشته است فقط یک سوال داشتم اگر یوک کشور اروپایی در مجلس خود قانونی تصبیب کند که پلیس افراد محجبه را بگیرد وتا تاعهد نداده که دیگر محجبه نباشد شما ها چکار میکردید (394091)
محمدولایی بازنشسته
Romania
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۹:۲۱
ای کاش اطلا عات فیلمهای گشت ارشاد های سراسر کشور را نمایان میکرد؟؟؟؟؟که نارعی پشت سرشانند ؟؟ البته خدایی اینکار را نکنند:::: چرا شما نامحرم!!!!! محرم را از او جدا کردید؟؟؟؟ چرا درهمانجا با یه خواهش از همراهانش نگفتید؟؟؟؟؟ اگه همراه با فرد باشد چه ضرری داشت؟؟؟؟؟؟؟؟ بازور چه کسانی دیندار شدند؟؟؟؟؟(((اگه شما را تشویق کنند بهتره یا فحشتان دهند؟؟؟؟ ناموس خودتان را اگه نامحرم ببرد چی؟؟؟؟؟ اتش نمی گیری؟؟؟؟؟ یا بی غیرتی؟؟؟؟ (394114)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۲:۲۷
خواهشا الکی چرت نگید،کدوم دین گفته پلیس مرد به زن نامحرم حق دست زدن داره کدوم شرع نحی از منکرتون بخور تو سرتون (394136)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۲:۴۱
گشت ارشاد یعنی کار فرهنگی نه دختر مردم رو تو ون بندازن ببرن به هیچ کس هم خبر ندهند . با زور هیچ چیز حل نمیشه بدتر مردم لج میکنن اون یه ذره حجاب رو هم بر میدارن (394142)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۳
مطمئن باشید گشت ارشاد جز معکوس نتیجه نخواهد داد! اینو مطمئن باشید!!! این گشت ارشاد جز ایجاد حس نا امنی و دشمنی در مردم و خصوصا جوانان حس دیگری ایجاد نمی کند. گشت ارشاد باعث حس تنفر و دشمنی نسبت به حجاب و اسلام خواهد شد؛ و در نتیجه جوانان با این دو مبارزه خواهند کرد!(در جامعه هم دو دستگی و دشمنی ایجاد میشه! و مردم به جان هم می افتند) پس اگر دلسوز واقعی حجاب و اسلام هستید این نصیحت منو جدی بگیرید! و از ایجاد دشمنی دست بکشید! (394160)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۵:۱۶
لعنت بر مسولانی که تخصص ندارند و با پارتی بازی و فامیل بازی پست و مقام گرفتند و مملکت را به گند کشیدند و باعث فقر و گرانی و بی عدالتی و اختلاس و نابودی محیط زیست و خشک شدن رودخانه ها و تالابها و دریاچه ها شدند و با تولیدات بی کیفیت و غیره ایمن مثل پراید جان هزاران ایرانی را گرفتند واقعا ایران با وجود این مسولان بی سواد و نامرد و خاعن جای خوبی برای زندگی نیست. مسولانی که باعث و بانی فقر و گرانی و بی عدالتی و تحریم های بین المللی هستند اما خودشان خوب و خوش دارند زندگیشان را می کنندو این اوج خیانت (394171)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۸:۳۲
لعنت به هر چی ستاد (394230)
بیچاره
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۹:۰۰
چرا فکر می کنید وکیل وصی مردم هستید شما ؟در کجای دنیا در کشور های اسلامی اختیار حجاب در دست دولت باشد ،شما فکر می کنید مردم خودشان خوب و بد را نمی شناسند که اینقدر شما دخالت در زندگی روز مره مردم می کنید،کمی به مردم احترام بگذارید تا به شما جواب مثبت دهند ،مملکت مال شما نیست ،مال تمام مردم ایران است، (394234)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۰:۲۹
سلام باید قانون اساسی راتغییر دهیم تاقوانین جدید وبروز رادر کشور پیاده کنیم که درشان یک ایرانی باشد (394245)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۰:۳۸
تمامی قوانین علط بایستی باز نوشته شوند تا مملکتی ارام و بیدعدعه داشته باشیم ترو خدا یکی به اون خانم محری بی بی سی بگه خانم اینقدر اب تو اسباب دشمن نریز (394248)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۲۸
کامنتی که دلم میخواد بذارم مشکل پخش داره 😐😣 (394261)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۳۲
ستاد امر به معروف هم نیازی نیست همه ی بلاها از این ستاد بلند میشه گشت ارشاد و ستاد امر به معروف با اجازه‌ی رئیسی مملکت رو بیشتر نابود کردن (394267)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۴۸
....... حالا آمدن برای ما دم از قانون میزنند فقط میدانم قانون برای دریافت مالیات جریمه اخازی و زیر میزی هست
برای گرفتن حق و حقوق شهرمندی و عدالت قانون میفرستند پیش ........ (394271)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۱:۵۹
بدحجابی از ریشه باید مقابله شه نه اینطور (394277)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۲:۲۸
خوش میاد که همه در کشور ما رییس هستند و همیشه پشت سر هم پنهان می شوند مثل این میمونه که بگی کی کی بود من نبودم (394288)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۲:۵۹
مشکل نوع فکر کردن اشتباه و انگل گونه گشت ارشاده ، باید کلا جمع بشه و اگر نیازی مشاهده میشه از فساد اقتصادی شروع بشه نه از شول حجابیو ظلم کردن به مردم بی دفاع
اللن با این ترفند ، اگه ظلم نیست و ستمگری محسوب نمیشه لابد مدارا کردنه ، آخه لامذهبها ، مگه غنایم جنگی گرفتید که مردم رو هیچ حساب میکنید (394300)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۲
گشت ارشاد نمیخوایم چون ارشادی در ان نیست فقط توهین و بی ابرو کردن زنان دختران را به همراه دار (394304)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۲۱
امام سجاد (ع)
خدا را شکر که دشمنان اسلام را از میان احمق ها قرار داده است

سوال این است آیا ماموری که پول و حقوق میگیرد تا دیگران را ارشاد کند
میتواند به رییس و فرمانده خود بگوید چرا به اداره دیر می آیید و زود میروید ؟
یا به او بگوید مصاحبه شما دروغ و فریبکاری است ؟

محال است !


فکر از دست دادن حقوق و مزایا
فکر کنده شدن زنگوله منگوله های آویخته بر گردن
فکر مجازات و کیفر و محاکمه (394308)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۳۳
به این میگن گشت ارشاد یاگشت کشتار. (394310)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۴۶
باتوجه به مشکلات اقتصادی افسار گسیخته ای که مردم در گیر آن هستن آیا احتیاج به فشار مضاعف بود.......... (394314)
ازاد
United States
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۰:۴۸
فاصله طبقاتی درست بشه همه درست می‌شه (394336)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۴:۲۳
همین چند وقت پیش بود به بهانه امر به معروف یک الف بچه نادان اسلحه دادید اونهم خواسته قدرت نمایی کنه به یک زن و شوهر که بچه چند ماهه در بغل داشتند گیر دادند و همسر خانم از روی غیرت پرسیده خانمم چه مشکلی داره که مامور خواسته با قدرت نمایی خودشو به رخ جمع حاضر در صحنه بکشه که اسلحه روی ورزشکار کشور مان درمیاورد و سه گلوله یکی به کتف و یکی به پا و یکی درناحیه کمر میزند و حدود ده تا از تیرها در اطراف مرد شلیک میکنه با فشارهای امنیتی شدید و پرونده سازی های دروغین کاری میکنند از ترس ماجرا رو پیگیری ن (394363)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۴:۳۲
ایا پرونده دو ورزشکاری که هردو مدال اور کشور بودند پیگیری شد ایا اون مامور بی وجدان محاکمه شد ایا حق و عدالت برای چنین ماموران امربه معروف که فقط به دنبال قدرت نمایی هستند و اصلا درکی از حجاب و دین نمیدانند و سن پایین و ناپخته و بدون تجربه و اموزش برخود بایک خانواده که فرزند چندماهه در اغوش دارند را ندیده اند و یک ارتباط کلامی به دور از بی ادبی و تحریک کردن مرد خانواده که با خانومش با بی ادبی صحبت میشود که خود اساسا موضوع حجاب را بیراهه میکشانند برخورد شده غیراز این بوده ستاد تشویقی بهشون داده ؟ (394364)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۴:۴۲
خیلی جالب برام نوع برخورد رسانه های نزدیک به دولت بود اگه دقت میکردید اولش که کلا با نام زن حنجار شکن خطاب میکردند بعدش هیچ کدوم در مطالبی که منتشر میشد اسمی از گشت ارشاد یا شل حجابی یا پوشش نامناسب حرفی نمیزدند و فقط از کلمات به یکی از مقر های تهران هدایت شده برای امر توجیهی و اموزش یا اصلا حرفی از سن پایین دختری که به دست گشت در ون به زور برده شده اصلا حرفی زده نشد چرا باید کاری انجام بدهید که بعدش از ترس یا از اینکه دلیل منطقی و قانونی برای توجیه کارتان که سخت سماجت بر درست بودنش دارید عاجز (394367)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۸:۳۲
ایکاش مسئولان و قانون گذاران کاری نکنند که مردم رودر روی همدیگر قرار بگیرند و باهم درگیر شوند ، نظامیان هم جزئی از همین مردم هستند . انسانم آرزوست (394392)
ح ر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۴:۰۲
این ارگان های مسئول حجاب فقط و فقط بودجه را گرفتند و خوردند و هیچ کاری هم نکرده اند و نیروی انتظامی مملکت را درگیر یک مسائل انحرافی کرده اند به طوری که از وظیفه ذاتی خود در بمانند (394466)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها