به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۵۹۲۰۵

شکنجه وحشیانه مردم خارکیف توسط روس‌ها

شکنجه وحشیانه مردم خارکیف توسط  روس‌ها
گروه بین الملل: در حالی که نبش قبر کشته‌شدگان در شهر آزاده شده ایزیوم در اوکراین ادامه دارد، رئیس جمهور این کشور از شواهد جدیدی مبنی بر شکنجه "وحشیانه" مردم شهرهای مختلف منطقه خارکیف توسط اشغالگران روسی گزارش داد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روسیه را به شکنجه وحشیانه مردم شهرهای مختلف در منطقه خارکیف متهم کرد. زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت که بیش از ۱۰ مرکز شکنجه در این منطقه تازه آزاد شده، کشف شده است.به گفته او شکنجه در ابعادی وسیع در مناطق اشغالی پس از حمله روسیه به اوکراین رخ داده است. سربازان روسی یک هفته پیش از این منطقه فرار کردند. زلنسکی رفتار ارتش روسیه با شهروندان اوکراین را به رفتار "نازی‌ها" تشبیه کرد و از "نژادپرستی" و "فاشیسم روسی" سخن گفت.
رئیس جمهور اوکراین در این پیام به مردم اطمینان داد که عاملان جنایات مانند "نازی‌ها" در "میدان جنگ و در دادگاه پاسخگو خواهند شد." زلنسکی تاکید کرد: «ما هویت همه کسانی را که شکنجه و بدرفتاری کردند و این جنایات را به خاک اوکراین آوردند، روشن خواهیم کرد». به گفته او نیروهای روسیه هنگام فرار ابزار شکنجه را باقی گذاشته‌اند.
مقامات اوکراینی عکس‌هایی را منتشر کرده‌اند که اتاق‌ها و وسایل شکنجه را نشان می‌دهد. به گفته زلنسکی، قربانیان با کابل و شوک الکتریکی شکنجه شده‌اند. به عنوان نمونه یک اتاق شکنجه با وسایل شکنجه الکتریکی در ایستگاه قطار شهر کوزاچ لوپان کشف شده است. شواهد جدیدی نیز از شکنجه در اجساد یافت شده در جنگلی در نزدیکی شهر ایزیوم دیده می‌شود.
زلنسکی گفت که نبش قبر مردگان در "گور دسته جمعی" ادامه دارد. بیش از ۴۴۰ قبر در اطراف ایزیوم پیدا شده است. جنایات نیروهای روسیه در اوکراین به ایزیوم محدود نمی‌شود. در پایان ماه مارس و پس از خروج نیروهای روسی از حوالی پایتخت جسد صدها غیرنظامی در بوچا در حومه کی‌یف پیدا شد که برخی از آنها با نشانه‌های شکنجه و دست‌های بسته اعدام شده بودند. از آن زمان، بوچا به عنوان نمادی از جدی‌ترین جنایات جنگی در تجاوز روسیه علیه اوکراین به شمار می‌رود.



 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها