به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۵۹۲۲۹

هند بازی های رایانه‌ای را قانونمند می کند

هند بازی های رایانه‌ای را قانونمند می کند
گروه علمی:طبق گزارش یک هیئت از مقامات هندی، باید یک سازمان رگولاتوری ایجاد شود تا بازی های آنلاین را براساس مهارت یا قمار بودن آنها دسته بندی کند. همچنین این سازمان باید قوانینی برای مسدودسازی فرمت های ممنوع را اجرا و موضع سختگیرانه تری درباره وب سایت های قمار آنلاین اتخاذ کند.
 
هیئت مذکور شامل مقامات ارشد دولت نارندا مودی (نخست وزیر هند) است و از ماه ها قبل مشغول نوشتن قوانینی برای بخش بازی های رایانشی آنلاین کشور هستند. در این بخش سرمایه گذاران خارجی مانند «تایگر گلوبال» و «سکویا کپیتال» از استارت آپ های بازی رایانه ای «Drean11» و «موبایل پرمیر لیگ» پشتیبانی می کنند که بین طرفداران کریکت محبوبیت زیادی دارند.

این درحالی است که ارزش صنعت بازی رایانه ای هند از ۱.۵ میلیارد دلار در سال جاری میلادی به ۵ میلیارد دلار در ۲۰۲۵ میلادی می رسد و گزارش مذکور آینده احتمالاً مسیر آن در آینده را مشخص می کند. در این میان نگرانی هایی درباره اعتیادآور بودن بازی های رایانشی و عدم هماهنگی با قوانین کشوری، صنعت را دچار اختلال کرده است.
دادگاه عالی هند معتقد است برخی بازی های رایانشی مهارت محور و قانونی هستند اما حداقل یک دادگاه ایالتی در این کشور بازی های طبقه بندی شده مبتنی بر شانس یا قمار را ممنوع کرده که البته این نوع اپ ها در بیشتر ایالت های کشور ممنوع هستند.

براساس گزارش مذکور در پیش نویس قوانین مقامات خواستار ایجاد یک سازمان رگولاتوری جدید شده اند که زیر مجموعه وزارت فناوری اطلاعات هند باشد و وظیفه آن تعیین آن است که کدام بازی های رایانه ای به مهارت نیاز دارند و در مرحله بعد آنها باید از قوانین پیروی و آنها را اجرا کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها