به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۵۹۳۰۱
رای همیشه کشور و مردم را از شر رفتارهای تند و بی‌خردانه خلاص کنید

آيت الله موسوی تبریزی: مردم طلبکار هستند

آيت الله موسوی تبریزی: مردم طلبکار هستند
گروه سیاسی: سایت نوانديش نوشت: از بازداشت برای ارشاد تا آخرین نفس‌های مهسا امینی که میهمان هموطنان تهرانی خود بود،‌ کمتر از 72 ساعت گذشت. یعنی از عصر سه‌شنبه 22 شهریور که مامورین گشت‌ارشاد میهان سنندجی تهران را برای هدایت بردند و او چند ساعت بعد نیمه‌جان به بیمارستان کسری برده شد و تا اینکه در ساعت  16:27 جمعه 25 شهریور در حالیکه مردم ایران اربعین حسینی را گرامی می‌داشتند، ‌خبر « مهسا امینی از دنیا رفت » وایرال شود و موجی از واکنش‌ها، تحلیل‌ها، نگرانی‌ها‌و البته اشک‌ریختن‌ها برای دختر کرد جوان‌مرگ شده مطرح و مشاهده شود. جالب اینکه ارگان‌های رسمی تلاش‌شان را برای این به‌کار بستند تا ثابت کنند، ضرب و شتمی در کار نبود. گویی اگر کسی به‌دلیل هجمه‌ها و فشارهای وارده سکته کند و جانش را از دست بدهد، با مرگی طبیعی از دنیا رفته است! اگر وقتی فیلم زنی که با دست تلاش می‌کرد، ماشین گشت‌ارشاد را متوقف کند پخش شد، به‌سادگی از آن نمی‌گذشتند، شاید اکنون مهسا روزهای پایانی سفر تفریحی به تهران را سپری می‌کرد و مهیای بازگشت به سنندج می‌شد. نکته تاسف‌برانگیز چیزی جز این نیست‌ که مرگ مهسا هم فراموش ‌شود و باعث عبرت نگردد.
 در اين رابطه يك استاد سطوح عالى حوزه در گفتگو با "نوانديش" تاكيد دارد كه با این نوع روش ها مردم از نظام فاصله می‌گیرند. آيت الله سیدحسین موسوی تبریزی در واکنش به مرگ تالم‌برانگیز مهسا امینی اظهار داشت: انسان بعضی وقت‌ها می‌ماند، چه بگوید و چه‌کار کند؟ این که در ایران‌ جوانان ایرانی امنیت نداشته باشند، خیلی بد است. آقایان گفته‌اند، پوشش خانم امینی در لحظه بازداشت نامناسب بود. اصلا حرف شما درست و آن مرحوم پوشش نامناسب هم داشت، بازهم نباید آنطور رفتار می‌شد. کجای دین و شریعت به مامورین اجازه بازداشت با آن شکل را داده است؟‌ مردم طلبکار هستند و باید صدای‌شان را بلند کرده و از حق‌شان دفاع کنند. دبيركل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم افزود: اسلام دین مهربانی است و نباید با این کارها بین جوانان و شریعت فاصله انداخت. آقایانی که نمی‌دانند با اعمال‌شان چه خسارت‌هایی را وارد می‌کنند،‌ بدانند که با این روش مردم از نظام فاصله می‌گیرند که این خیلی بد است. ای‌کاش یک نفر پیدا شود و برای همیشه کشور و مردم را از شر رفتارهای تند و بی‌خردانه خلاص کند. در غیر اینصورت جامعه دوقطبی می‌شود و مردم به‌جان هم خواهند افتاد. موسوی تبریزی در پایان گفت:‌ ارشاد فی‌نفسه خوب و لازم است. اما به این شرط که ارشادکنندگان انسان‌هایی فهیم،‌ عاقل و بالغ باشند و اینطور نباشد که خودشان به ارشاد نیاز داشته باشند.
برچسب ها: مهسا امینی

ج
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۸:۰۶
حضرت آیت الله یک نفر شما
بفرمایید و درست کنید
کشاندن مردم به خیابان و موج سواری گرفتن از آنان کار شماست اگر راست می گویید و دسترسی دارید با بزرگان نظام صحبت کنید شما که خود ار السابقون می باشید (394013)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها