به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۵۹۳۶۸

بایدن پایان همه‌گیری کرونا در آمریکا را اعلام کرد

بایدن پایان همه‌گیری کرونا در آمریکا را اعلام کرد
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته با وجود ادامه ثبت موارد ابتلا و مرگ به علت کووید ۱۹ در این کشور او همه‌گیری کرونا در ایالات متحده را پایان یافته می‌داند.
این در حالی است که با فرا رسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس در آمریکا، آمار ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بار دیگر افزایش یافته است به طوری که روزانه حدود ۴۰۰ نفر در این کشور بر اثر کووید ۱۹ می‌میرند.
با این حال  بایدن گفت: اگر چه «ما هنوز مشکل داریم» اما وضعیت به سرعت در حال بهبود است.
رئیس سازمان جهانی بهداشت - WHO- هم هفته پیش گفته بود که پایان دوران همه‌گیری کرونا «نزدیک» است.
این اظهارات را  بایدن  در گفتگو با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا عنوان کرده بود که به نظر می‌رسید در جریان دیدار او از نمایشگاه خودرو در دیترویت ضبط شده بود و در آن  بایدن خطاب به حاضران می‌گوید: «اگر دقت کنید هیچ‌کس اینجا ماسک نزده و همه هم به نظر سلامت و سرحالند. اوضاع در حال تغییر است».
با این حال، نهادهای بهداشتی دولت آمریکا  گفتند تغییری در دستورالعمل‌های مربوط به کرونا داده نشده و تصمیمی برای لغو آنها هم فعلا وجود ندارد.
دولت آمریکا هم وضعیت فوق‌العاده بهداشتی که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود را تا ماه اکتبر پیش رو تمدید کرده است.
تا امروز بیش از یک میلیون آمریکایی جان خود را به علت ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.
وبسایت آماری دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا که آمار کرونا در این کشور و سراسر جهان را ثبت و به طور لحظه‌ای ارایه می‌کند تعداد جان باختگان کووید در یک هفته گذشته در این کشور را ۳۰۰۰ نفر با متوسط روزانه ۴۰۰ مرگ اعلام کرده است.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها