به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۵۹۴۰۳
کارنامه گشت ارشاد تاسف بار است

به اجبار کشاندن دختر به سمت یک ون هم حرام است

به اجبار کشاندن دختر به سمت یک ون هم حرام است
گروه جامعه: یک نماینده مجلس دهم اظهار کرد: بردن و به اجبار کشاندن دختر به سمت یک ون هم حرام است و اشکال دارد. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در رابطه با موضوع درگذشت مهسا امینی و ارتباط آن با گشت ارشاد گفت: ۱۷ سال است که گشت ارشاد تشکیل شده است، اما باید به کارنامه گشت ارشاد نگاه کرد و دید چقدر موثر بوده است؟ تقریبا هیچ! گشت ارشاد کارنامه‌ای تاسف بار دارد و در کار فرهنگی با ایجاد انزجار و نفرت عمومی و لجاجت در جامعه نتیجه‌ای نگرفته است. در هیچ کاری با این روش‌ها نتیجه نگرفته ایم بهترین شیوه کار فرهنگی است.

او افزود: دختر ۲۲ ساله در یک کلاس یکی دو ساعته به بهشت نمی‌رود. پلیس انتخاب خوبی برای امر به معروف و نهی از منکر نبوده و نیست. پلیس انتخاب خوبی نیست، چون مسئولیت‌های دیگری دارد. اینکه سرباز مقابل یک دختر می‌ایستد که چرا پوشش تو اینچنین است این حرف را به هر کسی بگویید می‌خندد.

ایمن آبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌های منتسب به دولت حتی شیوه رییس جمهور را هم تبعیت نمی‌کنند و نمک روی زخم ملت می‌ریزند. اتفاق تلخی افتاده است؛ چه اشکالی دارد یک نفر عذر خواهی کند و تقصیر را به گردن بگیرد؟ آیا در جریان مرگ مهسا امینی این دختر صددرصد مقصر بوده است؟ چرا این مساله را سیاسی می‌کنند و مرتبا اصلاح طلبان را می‌کوبند؟! این بچه شاید اصلا نمی‌دانست اصلاح طلب را با صاد می‌نویسند یا با سین؟! این‌ها از دو قطبی و چند قطبی سازی در جامعه چه سودی می‌برند؟!

نماینده مجلس دهم ادامه داد: یک نماینده مجلس می‌گوید خب یک نفر مرده است موضوع را کش ندهید و با این سخن مردم را جری می‌کند. خطاب به او می‌گویم آقای نماینده مجلس چند نفر باید بمیرند؟ یک نفر هم یک نفر است. یک قطره خون ناحق نباید بر روی زمین ریخته شود. گشت ارشاد نتیجه مطلوبی برای کشور نداشت و کارنامه اش خوب نیست و باید بازنگری و تجدیدنظر شود. من نمی‌گویم مملکت رها شود، ولی اولویت چندم ما گشت ارشاد است؟ مگر قول همین رییس جمهور نبود که گشت ارشاد مسئولین را ایجاد می‌کنیم چرا آن اتفاق نیفتاده است و آن بخش که بر مردم و زن و فرزند مردم نظارت دارد کار خود را شدت داده است؟ همانطور که آن مویی که پیدا است حرام است بردن و به اجبار کشاندن دختر به سمت یک ون هم حرام است و اشکال دارد.

او با تاکید بر اینکه گشت ارشاد باید تعطیل شود، خاطرنشان کرد: گشت ارشاد باید تعدیل شود به ویژه که حساسیت جامعه زیاد شده است. باید ماموریت‌ها کمتر شود امروز وقت لجبازی با مردم نیست. اعلام کرده اند چند هزار ون دیگر هم می‌خرند و ناوگان اضافه می‌کنند این کار‌ها برای چیست؟ چرا برخورد‌ها را تشدید می‌کنند؟ امروز شرایط کشور مساعد نیست. شما که نتوانستید برای معیشت و اشتغال این مردم کاری کنید و اقتصاد افتضاح‌تر شد حداقل با ملت لجاجت نکنید. مسکن به کجا رسید؟! تسهیلات به کجا رسید؟! رفع مشکلات مردم و درمان و دارو و نان به کجا رسید؟! در این کشور خریدن یک نان ممکن نیست. ضرورت دارد این کار‌ها برای مدتی تعطیل و قوانین بازنگری شوند و خلا‌های قانونی پر شود و نحوه کارکرد خاص عموم پیدا شود این شیوه امروزی واقعا ضرورت ندارد.
مرجع : منیبان

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۶:۳۷
به اجبار کشاندن، دعوا کردن، دختر بی حجاب را از روی باکس مخابرات به پایین پرت کردن، دنبال کردن، تبادل فحش بین پلیس و خانمهای بی حجاب و موارد مشابه همگی بقول داود کلک: ببخشیدا ببخشیدا سام علیکم، وهن نظام مقدس هستش! تموم کنید این بساط را. والله بالله تاالله بیایید این عملیات ارشادی را با یک رفراندم واقعی از مردم از همه نقطه نظر مورد پرسش قرار دهید و یک تصمیم درست و منطقی بگیرید. (394193)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۷:۰۷
اقای جعفر زاده رساله اجتهادی شما دیر چاپ شد زیرا هر انسانی میدادند زور معانی متعددی دارد و تفسیرهای مختلفی. حال بفرمائید منظور از زور کدامیک از شقوق آن است. (394198)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۰:۱۰
آخه مگه نانوایی نمیری که میگی نان خریدن ممکن نیست چرا اینقدر سیاه نمایی می کنی ما داریم می بینیم ، دوران شما را هم دیدیم (394240)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۰۷
فقط باید به بی حجابی گیر داد، آنچه که به نام بدحجابی نسبت می دهند نوعی حجاب است و نباید تذکر داد. (394302)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۰۹
تدوین سیاستهای کلانشون هم مثل انتصاب اعضای جدید مجمع تشخیص است، چند نفر اینها گرایش سیاسی دارند که مردم دارند؟! (394303)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۹
فقیهان ما احکام شرعی رو به وسیله قرآن کریم و حدیث و اجماع و عقل استنباط می کنند اما فرصت کمی به عقل می دهند شاید بتوان گفت 10 درصد احکام با عقل استنباط میشود. وزن عقل رو باید افزایش داد وگرنه دچار این مشکلاتی میشویم که شدیم. (394305)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۹
اکثر سیاستهای کلان به غیر سیاست منطقه ای کشور شکست خورده، چون اجماع ملی پشت آن نیست. (394306)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۳:۲۱
اصول فقه باید به روز شود (394307)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۰:۱۶
حجاب جزو بدیهیات و ضروریات دین است اما در مورد نحوه نظارت و برخوردها می توان بحث و قانون گذاری و اجتهاد متکی ادله عقلی کرد. (394321)
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۰۰:۱۶
گشت ارشاد باید تغییر کند (394322)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها