به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۵۹۵۱۹

آمارها دروغ نمی‌گویند؛ رئال گران‌تر از بارسا بازیکن می‌خرد

گروه ورزشی: طبق گزارش منتشر شده توسط مرکز بین‌المللی تحقیقات ورزشی، رئال مادرید در 10 سال گذشته برای خرید بازیکن، بیش از ارزش واقعی‌شان هزینه کرده اما در بارسا شرایط برعکس است.
آمارها دروغ نمی‌گویند؛ رئال گران‌تر از بارسا بازیکن می‌خرد
مرکز بین‌المللی تحقیقات ورزشی (CIES) امروز اعلام کرد که باشگاه منچستریونایتد در 10 سال اخیر بیش از هر باشگاه  فوتبال دنیا بازیکنان را گران‌تر از ارزش واقعی خود خریداری کرده است. یونایتد در یک دهه اخیر، 1594 میلیون یورو برای خرید 33 بازیکن هزینه کرده و 238 میلیون یورو نیز بیش از ارزش واقعی بازیکنان پرداخت کرده است. 


ارزش واقعی این 33 بازیکن در مجموع 1356 میلیون یورو بود. حتی این هزینه بالا نیز باعث نشده یونایتد بتواند در 9 سال گذشته فاتح لیگ برتر شود. پس از منچستریونایتد باشگاه یوونتوس قرار دارد که 234 میلیون یورو بیشتر از ارزش واقعی بازیکنان پرداخت کرده است. پی اس جی هم در رده سوم قرار دارد. باشگاه پاریسی در 10 سال اخیر، 162 میلیون یورو گران تر خرید کرده است. برای مثال پی اس جی سال 2017 برای خرید نیمار 222 میلیون یورو هزینه کرد در حالی که ارزش واقعی بازیکن 150 میلیون یورو بود.

در میان تیم های اسپانیایی، رئال مادرید رتبه اول را دارد. باشگاه مادریدی در یک دهه گذشته 19 بازیکن جذب کرده و 148 میلیون یورو نیز بیش از ارزش واقعی آنها هزینه کرده است. 


برای مثال اورلین شوامنی همین تابستان از موناکو با رقم 80 میلیون یورو به رئال پیوست اما ارزش واقعی او 60 میلیون یورو بود. همچنین می توان به خرید لوکا یوویچ و ادن هازارد با رقم 60 و 100 میلیون یورو هم اشاره کرد.

بارسلونا در مقایسه با رئال شرایط بسیار بهتری دارد و طبق این گزارش، 48 میلیون یورو هم ارزان‌تر خرید کرده است. فصل جاری بارسا آندرس کریستنسن و فرانک کسیه را به عنوان بازیکن آزاد جذب کرد. روبرت لواندوفسکی با 45 میلیون یورو خریداری شد و برای رافینیا و ژول کُنده نیز نزدیک به 60 میلیون یورو هزینه کردند. بارسا در این مدت البته خریدهای بدی مثل فیلیپ کوتینیو هم داشت که با رقمی بالا جذب شد ولی هرگز جواب نداد. عثمان دمبله هم با 105 میلیون یورو جذب شد ولی در چهار سال اول قراردادش ناامید کننده بود. شرایط او از سال قبل بسیار بهتر شده است.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها