به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۳۵۹۵۹۲

دختران را به زور با ون می‌برند

دختران را به زور با ون می‌برند
گروه سیاسی:  نماینده بانه و سقز در نطق میان دستور خود در مجلس  بیان کرد: عرض تسلیت و مراتب همدردی خود را خدمت خانواده محترم امینی و همه مردم کردستان و خانواده های جان باختگان حوادث اخیر را اعلام می نمایم. از ابراز همدردی و همراهی رئیس جمهور، مسئولین استانی و کشوری برای همدردی و عرض تسلیت به این خانواده داغدیده تشکر می‌کنم.
بهزاد رحیمی افزود: انتظار داشتیم شخص وزیر کشور برای عرض تسلیت و تسلی خاطر این خانواده و آرامش شهرستان در میان این خانواده حضور پیدا می کرد.
وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی امروز با تمام از رفتارهای قهری گشت ارشاد که حرمت زنان را در جامعه اسلامی می شکند و از بین می برد احساس نگرانی و اعتراض دارم. هرچند زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم و حفظ تمامیت ارضی کشور قابل انکار نیست و قدردان هستیم، اما عملکرد و موضع گیری این نهاد در این واقعه قابل قبول نیست و اطلاع رسانی های قطره ای و دیرهنگامی انجام شده است.
رحیمی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره مردم کردستان و با بیان این‌که زنان کرد نماد و نشانه عفت و صلابت و سختکوشی هستند، گفت: مهسا امینی مهمانی عزیز از دیار کردستان می خواست چند روزی را در قلب تهران مهمان شما در پل طبیعت باشد و زیبایی های کشورش را ببیند، اما قربانی شد. گشت ارشاد همیشه برای زنان ما استرس‌آفرین بوده است.ما کردها زنان را آفریننده و زندگی بخش خطاب می‌کنیم، زنان و دختران کرامت دارند و باید حرمت و کرامت انسانی آن‌ها را حفظ کنیم. زنان و دخترانی که امروز از ما احساس خشم و تنفر دارند با چه ذهنیت و اندیشه ای در این جامعه زندگی کنند؟
رحیمی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: ۴۳ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، همیشه مدعی بوده اند مشکل فرهنگی وجود دارد؛ آیا هنوز به این باور نرسیده ایم که فرهنگ با پلیس، ارعاب و تهدید حل نمی شود؟ مشکل فرهنگی را با  ۱۲ سال مدرسه و چند سال دانشگاه  نتوانسته‌ایم رفع کنیم بعد می خواهیم با زور و تهدید دختران را به ون وحشت هدایت کنیم و با برگزاری کلاس یک ساعته توسط گشت ارشاد با فرهنگشان کنیم؟ پس آموزش و فرهنگ را هم به پلیس واگذار کنید تا به روش خودشان عمل کنند و کم کاری دستگاه های متولی را هم خودشان جبران کند.وی وزیر کشور را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای وزیر کشور؛ اگر دیروز از مرگ کولبران، تصادفات جاده ای و فقر و اعتیاد گلایه مند بودیم و فریاد می زدیم، امروز باید گشت ارشاد را هم به آن اضافه کنیم. هنوز درباره کولبران با توجه به دستور صریح مقام معظم رهبری پاسخ مشخصی ندیده ایم.
وی افزود: آقای رئیس جمهور؛ حادثه تلخی اتفاق افتاده است و نباید به بهانه سوء استفاده دشمن ما هم سکوت کنیم. واضح است که با یک طراحی پیچیده روبرو هستیم و اگر درست و منطقی با قضایا برخورد نکنیم به حق مطلب جفا خواهد شد و از اصل موضوع و چرایی فوت مهسا دور می شویم، لذا به عنوان خواست عمومی مردم از ما نمایندگان مجلس، گشت ارشاد و قانونی که کرامت انسانی را زیر پا می گذارد باید بازنگری کنیم تا واقعیت های جامعه را بیشتر درک کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و همه نهادهای حکومتی و حاکمیتی صدای مردم را بشنوید و جامعه و مردم کف خیابان را از خودمان ناامید نکرده و کرامت آنها را حفظ کنیم. مردم همین طوری به خاطر سیاست های فعل زیر بار تورم، بیکاری و اجاره مسکن کمرشان خم و شکسته شده است.
رحیمی در پایان تاکید کرد: از وزیر کشور تقاضا دارم بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه شفاف سازی کنند و بیش از این سکوت و توجیه یکطرفه ننماید تا بیش از این مورد بهره برداری رسانه داخل و خارج کشور قرار نگیرد، زیرا دشمن به گونه ای طراحی کرده است که کلیدواژه آشوب های پیش رو در کشور زنان باشد و باید هوشیار باشیم.

 
برچسب ها: گشت ارشاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها