به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۳۵۹۶۰۳

امكان صدور تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران

امكان صدور تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران
گروه بین الملل:وزارت خزانه‌داری آمریکا  اعلام کرد که صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران امکان‌پذیر است.
 این نشان می‌دهد که ایلان ماسک، ‌مدیرعامل اسپیس‌اکس، ممکن است برای ارائه خدمات پهن‌باند ماهواره‌ای در ایران به مجوز نیاز نداشته باشد.ماسک روز دوشنبه اعلام کرد که آماده است برای معافیت از تحریم‌های مرتبط با ایران، با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایرانیان درخواست کند.
برخی از کاربران توییتر از ماسک خواسته بودند که ایستگاه‌های اینترنتی ماهواره‌ای به ایران ارائه دهد. ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر، نوشت: «استارلینک در این زمینه از تحریم‌های ایران درخواست معافیت خواهد کرد.»
توئیت ماسک همزمان با وقوع اعتراض‌ها در ایران و قطع شبکه اینترنت در برخی از شهرهای صحنه ناآرامی، منتشر شد. دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و برخی از محتوای انتشاریافته در آنها نیز در ایران محدود شده است.
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مشخص نکرده که آیا برنامه‌های ماسک مشمول مجوز می‌شود یا خیر. .
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا، دارای مجوزی است که «صادرات سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خاص و خدمات مرتبط با ارتباطات اینترنتی ویژه، از جمله پایانه‌های ماهواره‌ای دارای مجوز دی-۱ را مجاز اعلام می‌کند.»وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا، در بیانیه‌ خود گفت: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی از درخواست‌های دریافت مجوز برای فعالیت‌هایی استقبال می‌کند که از آزادی اینترنت در ایران حمایت کنند.»
اسپیس‌اکس قصد دارد استارلینک را گسترش دهد و در مسیر خود با شرکت‌هایی ارتباط ماهواره‌ای چون وان‌وب رقابت می‌کند.



 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها