کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت عسل دارویی نجم و تفاوت‌های عسل طبیعی و تغذیه‌ای

30 شهريور 1401 ساعت 11:26

گروه کسل و کار: برداشت عسل کاملا طبیعی به صورت محدود صورت می‌گیرد. همین موضوع موجب افزایش قیمت عسل دارویی نجم و طبیعی نسبت به سایر محصولات می‌شود.


مقدمه
خرید عسل با کیفیت یکی از چالش‌ها و معضلات همیشگی بوده است. می‌توان اصلی‌ترین دلیل این مشکلات را ارائه‌ی محصولات بی کیفیت و غیر اصل دانست. برخی از تولید کنندگان با استفاده از روش‌های نادرست اقدام به تولید محصولات غیر طبیعی می‌کنند و آن را به عنوان محصولی اصل به فروش می‌رسانند. عسل یکی از خوراکی‌های گران قیمت با خواص درمانی می‌باشد. از این رو قیمت عسل دارویی نجم و طبیعی با عسل‌های صنعتی موجود در بازار بسیار متفاوت است.
خریداری که مبلغ زیادی را برای خرید عسل طبیعی پرداخت می‌کند، توقع دارد که که محصولی با کیفیت و کاملا طبیعی را تحویل بگیرد. از سوی دیگر وجود کالاهای مختلف و تقلبی، موجب به وجود آمدن تصورهای مختلفی در شناخت عسل طبیعی شده است. هر فروشنده‌ای با تمرکز بر مشخصات محصولات خود ادعا می‌کند که عسل وی اصل می‌باشد. از این رو هر شخصی در مورد مشخصات عسل طبیعی و اصل نظرات شخصی و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد. مسائلی این چنینی موجب شده است که تقریبا هیچ کس با خیال راحت و به صورت مطمئن نتواند خرید خود را انجام دهد و در مورد عسل خریداری شده همیشه شک و تردید داشته باشد. برخی دیگر تصمیم گرفته‌اند که به طور کلی این محصول را از سبد غذایی خود حذف کنند، که این امر جای تاسف دارد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980



تاثیر قیمت عسل دارویی بر اصالت آن
همان طور که پیشتر گفته شد یکی از چالش برانگیزترین مسائل به هنگام خرید عسل طبیعی اطمینان از اصالت آن می‌باشد. در حقیقت تمام عسل‌های موجود در بازار عسل تغذیه‌ای هستند. این نوع عسل به عسلی اطلاق می‌شود که زنبور عسل به جای شهد گل، از انواع دیگر شربت‌ها مانند آب شکر تغذیه کرده باشد. متمایز کردن عسل تغذیه‌ای از عسل خوراکی برای افراد عادی کاری غیر ممکن است. با توجه به این موضوع تنها راه خرید عسل طبیعی با کیفیت مراجعه به یک فروشنده‌ی قابل اطمینان می‌باشد. تهیه‌ و فرآوری عسل کاملا طبیعی کاری بسیار دشوار است و برای جمع آوری آن زمان بیشتری صرف می‌شود. از این رو بالا بودن قیمت عسل دارویی و طبیعی در مقایسه با عسل تغذیه‌ای توجیه پذیر می‌نماید.

در این نوع کسب و کار حتی نمی‌توان به کیفیت عسلی که زنبوردار مستقیم از کندو بیرون می‌کشد اطمینان کرد. در صورتی که با قیمت عسل دارویی کمتری در مقایسه با سایر عسل‌ها مواجه شدید به کیفیت و اصالت آن شک کنید. راه دیگری که می‌توان عسل مرغوب را از نمونه‌ی تقلبی تشخیص داد مراجعه به آزمایشگاه برای سنجش آن می‌باشد. البته این کار برای کسانی که می‌خواهند در حجم بسیار بالایی خرید کنند به صرفه و منطقی به نظر می‌رسد. با توجه به این موارد هیچ گونه راهکاری برای تشخیص عسل تغذیه‌ای از طبیعی وجود ندارد و تمامی روش‌های موجود بی تاثیر می‌باشند.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
خرید عسل به همراه موم نشانه‌ی اصل بودن آن است؟
این که عسل به همراه موم آن خریداری گردد دلیل بر طبیعی بودن آن نیست. عسل‌های تغذیه‌ای همانند عسل طبیعی در موم تولید می‌شوند و تفاوتی ندارند. در ادامه به چند نکته برای خرید عسل به همراه موم نیز اشاره می‌کنیم.
•    موم زنبور چندباره توسط زنبوردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدان معنا است که زنبوردار پس از استخراج عسل از موم، مجددا آن را درون کندو قرار می‌دهد تا زنبور نیازی به ساخت موم جدید نداشته باشد.
•    دلیل بعدی که خرید عسل به همراه موم را پیشنهاد نمی‌کنیم این است که موم عسل داروها و آنتی بیوتیک‌هایی را که برای مبارزه با آفت‌ها استفاده می‌شود را به خود جذب می‌کند.
•    موم عسل به دلیل نوع ساختار و بافت به هیچ عنوان در معده‌ی انسان هضم نمی‌گردد. از این رو هیچ گونه خاصیتی به خصوص خاصیت درمانی ندارد.



خرید عسل گون
یکی از محبوب‌ترین و و مرغوب‌ترین عسل‌های موجود عسل گون می‌باشد. عسل گون از میزان ساکارز بسیار پایینی در مقایسه با سایر عسل‌ها برخوردار است. این نوع عسل جایگزین بسیار مناسبی برای شیرین کننده‌های مصنوعی به خصوص برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود. نحوه‌ی برداشت این نوع عسل به صورت کاملا خام و در دمای 40 درجه‌ی سانتی گراد برای حفظ بیشتر خواص آن مانند آنزیم‌ها، پیوبیوتیک‌ها و... صورت می‌گیرد. همین امر می‌تواند در قیمت عسل دارویی تاثیرگذار باشد. با خرید عسل گون و استفاده از آن به عنوان شیرین کننده، می‌توانید از افزایش قند خون جلوگیری کرده و یا موجب کاهش آن گردید.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
قیمت عسل کنار
عسل کنار از خوش طعم‌ترین عسل‌های موجود می‌باشد. این محصول از شهد گل‌های درخت کنار که توسط زنبورهای عسل جمع آوری می‌گردند تهیه می‌شود. این محصول بیشتر در مناطق جنوبی کشور و گرمسیر مانند استان خوزستان و بوشهر تهیه می‌گردد. عسل کنار بر خلاف سایر عسل‌ها دارای خاصیت و طبع سرد می‌باشد و خواص بسیاری دارد. عسل کنار با جذب ترشحات پوستی موجب بهبود غذا رسانی به بافت‌های پوستی می‌شود و ترک‌ها و چین و چروک‌های پوستی را بر طرف می‌کند. همچنین در درمان اگزمای پوستی و بهبود زخم‌های سطحی بسیار موثر می‌باشد. توجه داشته باشید که قیمت عسل کنار طبیعی در مقایسه با نمونه‌های تجاری تفاوت دارد.
 
خرید عسل چهل گیاه و تاثیر آن بر سلامتی
دلیل نامگذاری عسل چهل گیاه به این نام به دلیل جمع آوری شهد از گیاهان مختلف به جای یک گیاه خاص است. از همین رو این نوع عسل از طعم و عطر بسیار مطبوعی برخوردار است و با هر نوع ذائقه‌ای همخوانی دارد. زمان برداشت عسل چهل گیاه فصل بهار و تابستان است که بیشتر گیاهان به بار نشسته و گل می‌دهند. زنبور عسل از گیاهان اطراف کندوی خود که طیف وسیعی دارند و متنوع می‌باشند اقدام به جمع آوری شهد می‌کند. از این رو اصطلاحا آن را عسل چهل گیاه می‌نامند. این محصول از خواص بسیار زیادی برخوردار است و  در درمان بسیاری از عارضه‌ها تاثیرگذار می‌باشد.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

 

جمع بندی
یافتن یک فروشنده و یا زنبوردار که به طور صادقانه عسل طبیعی و اصل را ارائه دهد، کاری بسیار دشوار می‌باشد.. نکته‌ای که همیشه به هنگام خرید عسل گون و یا هر نوع عسل دیگر باید در نظر داشته باشید این است که تعداد کمی از زنبورداران عسل طبیعی را ارائه می‌دهند و هر عسلی که زنبور تولید می‌کند طبیعی نیست. به طور معمول زنبورداران از شربت و آب شکر برای افزایش باربری کندو استفاده می‌کنند. در مقابل برداشت عسل کاملا طبیعی به صورت محدود صورت می‌گیرد. همین موضوع موجب افزایش قیمت عسل دارویی و طبیعی نسبت به سایر محصولات می‌شود.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980

 


کد مطلب: 359642

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359642/قیمت-عسل-دارویی-نجم-تفاوت-های-طبیعی-تغذیه-ای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir