کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت نعناع خشک عمده امسال در انواع مختلف فلفلی و معمولی

31 شهريور 1401 ساعت 11:46

گروه کسب و کار: قیمت نعناع خشک عمده به عوامل متعددی مانند روش خشک کردن، کیفیت آن، میزان تولید نعنا خشک و... بستگی دارد.


یکی از پرطرفدارترین انواع گیاهان که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده از آن استفاده می‌شود نعنا می‌باشد. نعنا را می‌توان از جمله گیاهانی دانست که دارای طبع گرم است. به همین دلیل علاوه بر آن که برای تهیه غذا از آن استفاده می‌شود خواص دارویی زیادی نیز خواهد داشت. به طور کلی از نعنا برای تهیه انواع دم کرده، اسانس، پودر و... استفاده می‌شود‌. همچنین این گیاه که دارای رایحه ای مطبوع می‌باشد به صورت گسترده در تولید انواع آدامس‌ها، خمیر دندان‌ها، کرم‌ها، خوشبوکننده‌های دهان، آبنبات‌ها، شیرینی‌ها و... استفاده می‌گردد. همچنین می‌‌توان گفت از این گیاه فوق العاده برای تولید وسایل آرایشی و بهداشتی و صنایع شیمیایی استفاده می‌گردد. در کل کاربردهای متنوع این گیاه موجب گردیده تا محبوبیت زیادی پیدا کند. اما نعنا خشک را می‌توان از جمله پرفروش‌ترین مشتقات این گیاه دانست.

مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
همان طور که گفته شد نعنا دارای خواص دارویی بسیار زیاد و همچنین ارزش غذایی بالا می‌باشد. بنابراین برای تهیه غذا‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه نعنا خشک به صورت عمده به فروش می‌رسد که قیمت نعناع خشک عمده به عواملی مانند نوع سبزی، کیفیت آن، تمیز بودن بار و... بستگی خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد قیمت نعناع خشک عمده و خواص آن در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

قیمت نعناع خشک عمده چقدر است؟
نعنا را می‌توان از جمله گیاهانی دانست که به راحتی در ایران کشت می‌شود. بگونه ای که بازار به طور کلی توسط کشاورزان داخلی تامین شده است. در کل شرایط کشاورزی و همچنین منابع آبی ایران برای کشت نعنا بسیار مساعد است. پس کشاورزان به راحتی می‌توانند در اکثر نقاط کشور نعنا کشت کنند. اما نعنا تازه در زمان کوتاهی پژمرده می‌گردد. به همین دلیل اکثرا نعنا را به صورت خشک شده به فروش می‌رسانند.
همان طور که گفته شد یکی از پرفروش ترین محصولاتی که از نعنا تولید می‌شود نعنا خشک می‌باشد. نعنا را می‌توان از جمله گیاهان مفید دانست که مزایای بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. از جمله مزایای آن می‌‌توان به کاهش وزن،  بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، تقویت سیستم ایمنی بدن و... اشاره نمود. معمولاً نعنا خشکی که در ایران تولید می‌شود دارای کیفیت بالایی است و همین موضوع موجب گردیده تا بعضی از کشورهای همسایه نعناع خشک باکیفیت را از ایران وارد نمایند. بنابراین می‌توان گفت این موضوع می‌تواند بر روی قیمت نعناع خشک عمده نیز تاثیر گذار باشد.
علاوه بر آن خرید و فروش نعنا خشک باعث گردیده تا افراد زیادی به دنبال تهیه این محصول برای فروش باشند. در نتیجه می‌‌توان گفت قیمت نعناع خشک عمده تاثیر مستقیمی در رونق بازار خواهد داشت. البته دقت داشته باشید که کیفیت نعناع خشک به عواملی همچون چگونگی تهیه بار، نحوه تمیز کردن شستشو و همچنین چگونگی خشک کردن آن بستگی دارد.



مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
انواع نعنا خشک:
در کل نعنا خشک به دو صورت سنتی و صنعتی یا ماشینی تهیه می‌شود که این موضوع می‌‌تواند هم بر روی کیفیت و هم بر روی قیمت آن تاثیر گذار باشد. قیمت نعناع خشک عمده که به صورت سنتی تهیه می‌شود مناسب تر خواهد بود. اما نعنا خشکی که به صورت ماشینی و صنعتی تولید می‌شود مزایای زیادی دارد که موجب می‌شود قیمت آن بیشتر شود.‌ به طور کلی نعنا خشکی که به صورت کارخانه ای تولید می‌شود به صورت دستی چیده می‌شود. در نتیجه تمامی برگ‌ها از ساقه‌های ریز نیز جدا می‌شوند‌. در ادامه برگ‌ها با استفاده از دستگاه خاصی که به آن دستگاه خشک کن گفته می‌شود خشک می‌شوند. در نتیجه زمان کوتاهی برای خشک برگ‌ها نیاز است.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
از جمله مزایایی که نعنا خشک ماشینی دارد می‌‌توان به نداشتن ناخالصی یا چوب‌های کوچک اشاره کرد. پس نعناع خشک بدست آمده کاملا خالص می‌باشد.‌ علاوه بر تمام این موارد نعنا قبل از خشک شدن به طور کامل شسته و تمیز می‌شود. اما یک نکته مهم که باید بدانید آن است که نعناع خشک سنتی به دلیل این که برای خشک کردن در سایه قرار داده می‌شود طعم و عطر بیشتری خواهد داشت.



عوامل تاثیر گذار در قیمت نعناع خشک عمده:
عوامل متعددی در قیمت نعناع خشک عمده تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به قیمت نعنای تازه اشاره کرد. یعنی این که هر چقدر قیمت نعنا تازه بیشتر گردد می‌تواند باعث افزایش قیمت نعناع خشک عمده نیز گردد. همچنین از دیگر عواملی که بر روی قیمت آن تاثیر گذار است می‌توان به حجم تولیدی سالانه نعناع خشک اشاره کرد. بنابراین اگر میزان تولید سالانه کاهش پیدا کند نعناع خشک کمیاب شده در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن عواملی که بر روی کیفیت نعنا تأثیرگذار هستند نیز می‌توانند بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار باشند. مثلاً هر چقدر میزان چوب‌های نعنا کمتر باشد یا ناخالصی کاهش پیدا کند محصول با کیفیت تر خواهد بود. از دیگر عوامل موثر در قیمت نعناع خشک عمده می‌توان به رنگ نعنا که بهتر است روشن و سبز باشد اشاره کرد. رنگ تیره نعنا نشان دهنده کهنه بودن محصول است پس کیفیت آن را کاهش می‌دهد.



میزان خرید و فروش نعناع خشک:
معمولا میزان خرید و فروش نعنا خشک در طی یک سال، یکسان نخواهد بود و مسائل متعددی مانند قیمت نعناع خشک عمده، کیفیت آن، حجم صادرات، میزان عرضه و تقاضا، میزان تولید سالیانه و... بر روی بازار فروش آن تاثیر گذار خواهند بود. در کل با توجه به این موضوع که نعناع خشک از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین طعم دهنده‌های غذای ایرانی به شمار می‌رود می‌توان گفت که بازار فروش این محصول رونق زیادی خواهد داشت.
مدیر فروش: آقای اسلامی نیا
تلفن تماس: 09352406980
 


کد مطلب: 359645

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359645/قیمت-نعناع-خشک-عمده-امسال-انواع-مختلف-فلفلی-معمولی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir