به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۳۵۹۶۶۲

تحلیل همشهری از شعارهای تظاهرات اعتراضی

تحلیل همشهری از شعارهای تظاهرات اعتراضی
گروه سیاسی: روزنامه همشهری متعلق به شهرداری تهران در گزارش یک امروز خود با «اغتشاش» خواندن اعتراضات، برخی از شعارهای تندی را که معترضان در چند روز گذشته سر داده‌اند منتشر کرد. 
این روزنامه ابتدا با عذرخواهی از اینکه شعارها را نقل قول می کند نوشت: «می‌جنگیم، می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم»؛ معنای شعار روشن است؛ آمده‌ایم برای خشونت و جنگ خیابانی. هدفمان گرفتن ایران است از چه‌ کسی؟ احتمالا از حاکمیت. شعار روی محبت به ایران شکل گرفته و نشان می‌دهد کسانی این شعار را می‌دهند که ساختار نظام حاکمیت را کلا قبول ندارند و قائل به کنار زدن آن با جنگ هستند برای آنکه ایران در دست‌شان و تحت حاکمیت‌شان باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه»؛ این شعار نیز اشاره به استفاده از زور برای اخراج قشر روحانیت دارد. معنای این شعار نیز جدا کردن نهاد روحانیت از ارکان تأثیر‌گذاری اجتماعی و حاکمیتی است.
در بخش دیگری به شعار «مرگ بر دیکتاتور» اشاره و تحلیل شده: این شعار نشان می‌دهد که این جماعت حکومت را دیکتاتوری می‌دانند و با آن به مقابله برخاسته‌اند.
در ادامه نیز آمده است: شعارهای علیه رهبر انقلاب هم نشان می‌دهد که مسئله این جماعت رساندن ماجرای قتل دختر به حاکمیت و رأس حاکمیت است. اساسا معنای اصلی و جدی این حرکت نه اعتراض به شکل و شیوه گشت‌ارشاد و نه اصل وجود آن و نه حتی آزادی حجاب و امثالهم است معنای اصلی و جدی این حرکت حذف و شکست کل نظام حاکمیت است.
همشهری در بخش دیگری از گزارش به شعارهایی که علیه حاج آقا مجتبی خامنه ای سرداده اند نیز اشاره کرده است.
برچسب ها: مهسا امینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها