کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهریور جهنمی بورس تهران تمام شد

30 شهريور 1401 ساعت 13:14


گروه اقتصادی: بورس تهران هفته آخر شهریور را با افتی بیش از ۱۰ هزار واحدی و با بازدهی منفی به پایان رساند.بورس تهران امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با افت ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص بورس با این افت در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی قرار گرفت که پایین‌ترین سطح شاخص در سال ۱۴۰۱ است. شاخص هم وزن نیز با افت دو هزار و ۲۳۲ واحدی در کانال ۳۹۵ هزار واحدی تثبیت شد.

بازدهی شاخص کل بورس در هفته آخر شهریور منفی ۲.۴۵ درصد بود. بازدهی ماهیانه شاخص در شهریور ماه نیز معادل منفی ۴.۸۷ درصد به ثبت رسید که نشانگر بالاترین ریزش ماهیانه شاخص از ابتدای سال تاکنون است. بازدهی ماهیانه شاخص هم وزن نیز معادل منفی ۰.۳۲ درصد به ثبت رسید.بازدهی بورس در تابستان ۱۴۰۱ نیز منفی ۱۲ بود، از همین رو است که بسیاری از سهامداران معتقدند روزهایی که بورس در تابستان امسال تجربه کرد یکی از وخیم ترین اوضاع بازار در سالهای اخیر بوده است.

بورس تهران امیدی به پائیز ندارد؟
بازار سرمایه هفته آخر تابستان را در شرایطی به اتمام رساند که بازدهی شاخص کل در شهریور ۱۴۰۱ معادل منفی ۴.۸۷ درصد بود. سهامداران بورسی در هفته‌های اخیر اعتراضاتی را نسبت به روند کنونی بورس ترتیب داده‌اند. اهالی بازار سرمایه معتقدند دولت ابراهیم رئیسی سیاست‌های مخربی را اتخاذ کرده که باعث برهم خوردن تعادل بورس شده است.

روند بازار سهام در سه ماهه اخیر به نحوی بوده که سهامداران در هفته جاری شاهد رکوردزنی مداوم شاخص در قعر سال ۱۴۰۱ بودند. تا پیش از شهریور شاخص کل بورس تهران با ثبت رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی در فروردین گذشته هرگز پایین‌تر از این سطح نرفته بود. اما این روند در ماه جاری شکسته شد و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۵۵ هزار واحدی هم سقوط کرد.با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار در نیمه دوم سال هم شرایط چندان جالبی نداشته باشد. البته این گمان می‌رود که در نیمه دوم پاییز سال جاری گشایش‌هایی در زمینه برجام رقم بخورد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد می‌توان نسبت به روند بازار در زمستان و فصل سرد سال امیدوارتر بود.


کد مطلب: 359676

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359676/شهریور-جهنمی-بورس-تهران-تمام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir