کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در خراسان رضوی

30 شهريور 1401 ساعت 18:10


گروه جامعه:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۳۴ بیمار مشکوک به وبا در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که این افراد سابقه سفر به کشور عراق را داشته‌اند.به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سید جواد حسینی افزود: نتیجه مثبت آزمایش ۱۷ نفر از مبتلایان مشکوک به وبا در خراسان رضوی قطعی شده و سایر آنان به دلیل عدم مراجعه جهت آزمایش تکمیلی نتیجه آزمایش آنها مشخص نیست.
 

وی بیان کرد: تمامی بیماران مشکوک به وبا در خراسان رضوی مورد پیگیری و مراقبت قرار گرفته‌اند و حال عمومی آنها مساعد است و آموزش لازم به بیمار و اطرافیان آنها در خصوص پیشگیری و مراقبت به آنان داده شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به وبا است.
 
حسینی با بیان اینکه وبا یک عفونت اسهالی حاد واگیردار است که به واسطه خوردن آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، افزود: این بیماری با عدم دسترسی  به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و سالم، فقدان سیستم جمع آوری فاضلاب مناسب ارتباط دارد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی قدرت سرایت بالایی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه احتمال گسترش سریع وبا وجود دارد، ادامه داد: اگرچه اغلب افراد مبتلا به وبا علائم بالینی نداشته یا علائم خفیف دارند و بدون درمان بهبود می‌یابند، ولی در حدود پنج درصد موارد نیز دچار اسهال حاد آبکی شدید می‌شوند که در این گروه از بیماران حتی تا ۵۰ درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد در صورت مشاهده علائمی چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی بدون دل‌درد و دل‌پیچه و همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.


کد مطلب: 359748

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359748/شناسایی-۳۴-بیمار-مشکوک-وبا-خراسان-رضوی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir