کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نكوهش قمار هسته‌ای بی‌ملاحظه پوتین

30 شهريور 1401 ساعت 19:22


گروه بین الملل: شاخه اجرایی اتحادیه اروپا  با متهم کردن رئیس‌جمهوری روسیه به یک "قمار هسته‌ای بسیار خطرناک" گفت، جامعه بین‌المللی باید او را برای متوقف کردن "چنین رفتار بی‌ملاحظه‌ای" تحت فشار قرار دهد.

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی کمیسیون اروپایی در یک کنفرانس خبری گفت: آن همه‌پرسی غیرقانونی و ساختگی که مسکو در مناطق تحت اشغال اوکراین مورد حمایت قرار داده، به رسمیت شناخته نخواهد شد.
این سخنگو گفت: پوتین در حال انجام یک قمار هسته‌ای است. او از عنصر هسته‌ای به عنوان بخشی از زرادخانه ترور خود استفاده می‌کند و این غیر قابل قبول است.
به گفته او، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اقدام مشترک در واکنش به تازه‌ترین تحولات در جنگ روسیه با اوکراین رایزنی کرده‌اند. او به مسکو هشدار داد که "تبعاتی از طرف ما در کار خواهد بود."
سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک جلسه هماهنگی برگزار کرده‌اند که در آن بحث‌هایی در مورد پاسخ اتحادیه اروپا به ادامه جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین انجام شده است. این شامل همه جنبه‌های تجاوز، جنایات انجام شده، همه‌پرسی و کشف گورهای دسته‌جمعی می‌شود.
پیتر استانو گفت، از آنجایی که مذاکرات در مورد دور ششم اقدامات اتحادیه محرمانه است، در این مرحله هیچ اطلاعیه‌ای در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون اروپا همچنین گفت که فراخوان نیروها از سوی پوتین نشان‌دهنده این است که او در "ناامیدی" به سر می‌برد. او افزود: این تنها گواه دیگری است بر اینکه پوتین علاقه‌ای به صلح ندارد و علاقه‌مند به تشدید این جنگ تهاجمی است.


کد مطلب: 359767

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359767/نكوهش-قمار-هسته-ای-بی-ملاحظه-پوتین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir