کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افت دلار با سیگنال نیویورک

31 شهريور 1401 ساعت 11:48


گروه اقتصادی: روز گذشته نرخ شاخص ارزی برای ششمین روز متوالی در پله‌های میانی کانال ۳۱هزار تومانی به نوسان پرداخت.
به عقیده برخی از تحلیلگران، سخنان سید ابراهیم رئیسی در حاشیه دیدار با رئیس‌جمهور سوئیس بر شکل‌گیری روند کاهشی در معاملات بازار ارز تهران تاثیر بسزایی داشته است.
به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، از سوی دیگر عده‌ای از معامله‌گران نیز بر این باورند تا زمان به پایان رسیدن سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به دلیل افزایش سطح نا‌اطمینانی معامله‌گران، از حجم معاملات بازار ارز کاسته خواهد شد. در نهایت روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس دلار غیررسمی با حدود ۵۰تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم ۳۱هزار و ۵۷۰ تومان رسید. با کاهش نسبی دلار در معاملات روز گذشته قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات کاهشی شد و با حدود ۱۵۰هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیش به رقم ۱۴میلیون و ۱۳۰هزار تومان رسید.
دیروز چهارشنبه 30 شهریورماه روند نرخ ارز در معاملات آزاد بازار تهران کاهشی بود. نرخ هر برگ دلار غیررسمی در نخستین معاملات روز گذشته با حدود 20 تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 31هزار و 600تومان فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه روز نرخ دلار مجددا دچار تحرکات کاهشی شد و در نهایت روی رقم 31هزار و 570تومان به کار خود پایان داد. طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده از نرخ این ارز در هفته گذشته، این ششمین روز متوالی است که قیمت دلار در پله‌های میانی کانال 31هزارتومانی نوسان می‌کند. پیش‌تر نیز عده‌ای از تحلیلگران با اشاره به پایان یافتن توان سیگنال‌های منفی برجامی معتقد بودند سطوح قیمتی کانال 31هزار تومانی کریدور جدید نوسان دلار آزاد است. با این حال نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز بر نوسانات روزهای اخیر بازار ارز تهران بی‌تاثیر نبوده است.از ابتدای سفر کاروان ایران به سمت نیویورک و حضور علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران در نشست‌های برجامی در این هیات سیگنال‌هایی مبنی بر برگزاری گفت‌‌وگوهای برجامی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. با این حال برخی از مقامات غربی در اظهارنظرهای خود احتمال گفت‌وگو در زمینه قرارداد هسته‌ای با ایران در نیویورک را رد کرده بودند. روز گذشته نیز ابراهیم رئیسی در دیدار خود با رئیس‌جمهور کشور سوئیس از تمایل ایران نسبت به انعقاد قرارداد خوب خبر داد. رئیس‌جمهور در این دیدار گفت: مطالبه تضمین با توجه به سابقه منفی آمریکا کاملا منطقی است. آماده توافق خوب و عادلانه هستیم. برخی از کارشناسان بازار ارز نیز بر این باورند که سطح نااطمینانی فعالان ارزی نسبت به آینده کوتاه‌مدت بازار پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور افزایش یافته و عمده این افراد تا پیش از عصر روز چهارشنبه از حجم معاملات خود می‌کاهند. روز گذشته با کاهشی شدن روند نرخ ارز قیمت سکه نیز کاهش یافت. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روز گذشته روی پله دوم کانال 14 و در رقم 14میلیون و 130هزار تومان ایستاد.
 


کد مطلب: 359792

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359792/افت-دلار-سیگنال-نیویورک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir