به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۳۵۹۸۱۱

دشمنان توان حمله نظامی به ایران را ندارند

دشمنان توان حمله نظامی به ایران را ندارند
گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «دفاع مقدس برای کشور یک فرهنگ بزرگ و عظیم تولید کرد»، گفت: با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) با همه وجود ارزش جهاد و شهادت را درک کردیم.
محمد باقر قالیباف در مراسم رژه ملی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که در بندرعباس برگزار شد، با تبریک این هفته و با اشاره به نقش ویژه امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امام (ره) برای غیر خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گام برنداشت و این روحیه روحیه امام (ره) بود که توانست باعث تجدید حیات اسلام و عزت مسلمین شود.
وی با بیان این‌که «عزت، آزادی، افتخار و سربلندی فعلی کشور مدیون شهدا و امام راحل است و به همین منظور یاد شهدا و امام همام را تا همیشه تاریخ باید گرامی داشت.» افزود: امروز نیروهای مسلح ما مظهر صلح و ثبات منطقه و پیام‌آور اقتدار ملی جمهوری اسلامی است و به آن‌ها افتخار می‌کنیم. مردم و مسئولان می‌دانند که بخش بزرگی از پیشرفت کشور مدیون جانفشانی نیروهای مسلح است که با تامین امنیت توانسته‌اند مقدمه پیشرفت را فراهم کنند.
وی عنوان کرد: در مناطق مختلف از جمله جنوب غرب آسیا، قفقاز سواحل مدیترانه و بخشی از آفریقا شاهد ناامنی هستیم؛ این در حالی است که امنیت در کشور در سایه مجاهدت و اقتدار نیروهای مسلح ما وجود دارد و با تلاش این نیروها امروز به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌ایم. نیروهای مسلح ما از کیان نظام و آرمان‌های انقلاب با تمام توان دفاع می‌کنند.
قالیباف ادامه داد: دفاع مقدس مقطع مهم و اثرگذاری در تاریخ کشور است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان داخلی و خارجی تعابیر مختلفی داشتند؛ آنها می‌گفتند که ایران اسلامی نیاز به ارتش، تجهیزات نظامی و تشکیل سپاه ندارد، اما چند ماه بعد شاهد تجاوز گسترده دشمن بعثی با حمایت شرق و غرب بودیم؛ آنها می‌خواستند انقلاب ما در نطفه خفه شود؛ چرا که نمی‌خواستند در برابرشان یک ملت بیدار که در برابر استعمار و استکبار ایستاده بود، قرار داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه بسیج مولود دوران دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس برای کشور یک فرهنگ بزرگ و عظیم تولید کرد. با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) با همه وجود ارزش جهاد و شهادت را درک کردیم. دفاع مقدس یک دانشگاه و نعمت بزرگ برای انقلاب اسلامی بود و سبب عمق‌بخشی به انقلاب در درون کشور و در امت اسلامی شد و اکنون نیز به افتخار مسلمانان و آزادگان جهان تبدیل شده است.
رئیس مجلس  اظهار داشت: موفقیت امروز نیروهای مسلح ما و اقتدار امروز نیروهای مسلح چه در زمین و چه در هوا و چه در دریا به دلیل بهره‌گیری نیروهای مسلح ما بر تجارب دوران دفاع مقدس و فرهنگ آن دوران و تکیه بر روش ها و تعالیمی است که یک الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی است. امروز چه در میدان نبردها و جنگ ها و چه در حوزه صنعت و مدیریت می بینیم که نیروهای مسلح ما با تجهیزات، صنعت، علم و تکنولوژی در این عرصه، در ردیف 10 کشور اول دنیا هستیم.
قالیباف تصریح کرد: دشمن را در عرصه نظامی منفعل کردیم و امروز نقش بازدارندگی نیروهای مسلح آنچنان است که آنها می گویند همه گزینه‌ها روی میز است، اما خود می دانند که هیچ وقت توان حمله نظامی به نظام اسلامی و ایران عزیز ما را ندارند و نمونه های آن را دیده اند و این درس برگرفته از دوران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: امروز، همه ما باید در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و دیگر عرصه های اداره کشور، از فرهنگ دفاع مقدس الگو بگیریم؛ چرا که این فرهنگ بر دو اصل تکیه داشت؛ یک اصل مردم‌دار بودن و مردم‌پایه بودن و دوم تکیه بر سنت های الهی که سنت های الهی در گذشت زمان هرگز نه تحویل  و نه تبدیل می شوند؛ اگر چنین باوری باشد، ما در عرصه های اقتصادی هم موفق می شویم.
 اگر امروز دشمنان بخاطر این بازدارندگی و قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ما در برقراری امنیت و دفاع از کشورمان می دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می شوند و اگر اقدام کنند، می دانند که اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد و قدرت ما این بازدارندگی را در مقابل آنها ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: حرف ما این است که در برقراری امنیت در جنوب غرب آسیا و در دریای نیلگون خلیج فارس و منطقه ما، همه بی ثباتی و ناامنی زمانی از بین خواهد رفت که قدرت‌های فرا منطقه‌ای، منطقه خلیج فارس را ترک کنند. کشورهای منطقه همه برادر هستند و ما در کنار هم می‌توانیم با کمک هم و با گفت‌وگو مسائل موجود را حل و فصل و ثبات امنیت و همدلی و همراهی را برای کشور و همه کشورهای منطقه و امت اسلامی برقرار کنیم. امروز کشورهای فرا منطقه‌ای برای منافع خود باعث بی ثباتی در منطقه شدند و برای دفاع از یک رژیم منحوس نامشروع صهیونیستی، منطقه را به ناامنی کشیدند و برای منافع و منابع، چپاول امکانات این منطقه، خلیج فارس را ناامن کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که دولت‌ها و ملت‌ها مسیر خودشان را پیش برند.
رئیس مجلس  با اشاره به این‌که «امیدواریم در سایه امنیت برقرار شده در کشور با نیروهای جوان و انقلابی در عرصه اقتصادی نیز کشور پیشرفت کند»، تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس ما هیچ وقت به تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌ها غره نشدیم امروز هم می‌گویم اساس و پایه امنیت و اقتدار ما، موشک، مانور و تجهیزات نیستند اساس امنیت ما مردم هستند، برای ثبات امنیت و پیشرفت اقتصادی همراه مردم می‌توان پیش رفت و در جنگ اقتصادی و شناختی دشمن یه پیروزی رسید. نظام ما یک نظام مردمی و برخواسته از مردم و فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت است، ما هر کجا باشیم خدمتگزار این مردم هستیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها