کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعایی عجیب درباره حضور زنان در اعتراضات

31 شهريور 1401 ساعت 19:27


گروه سیاسی:در حالی که تصاویر زیادی از کتک خوردن زنان در اعتراضات روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی منتشر شده، روزنامه دولتی ایران در گزارشی با این عنوان که «چگونه رسانه‌های بیگانه از زن به‌عنوان ابزاری برای آشوب آفرینی سیاسی استفاده می‌کنند؟» مدعی شد که برخورد نیروهای امنیتی با زنان در اعتراضات همراه با تسامح و تساهل بوده است.
نویسنده که «جدال نمادین» را برای عنوان گزارش خود برگزیده «دوگانه سازی جعلی از زن و مرد» را برای ایجاد تزلزل در نیروهای امینی خوانده و نوشته است: جامعه ایران یک جامعه با ارزش‌های اخلاقی حساس نسبت به زن است. زن در این جامعه موجودیتی محرمانه‌تر و چهره‌ای آرام و بردبار است. حضور این جنس با تمام خصوصیاتی که ذکر شد، باعث جلوه دادن شرایط به‌عنوان شرایط بسیار سخت و خاص (که حتی توانسته زن را با همه محدودیت‌های اجتماعی، ناچار به فریاد کند) و ایجاد یک بار روانی، فردی و اجتماعی بر مردان ساکت و بی‌کنش و در نتیجه تحریک آنان می‌شود. به همین منظور عموماً کلمه «بی‌غیرت» ضرباهنگ شعار‌های گروه‌های زنانه علیه مردانی که آنها منفعل و ساکت می‌خوانند، بوده است. مردانه بودن نیروهای امنیتی و ایجاد تزلزل در آنها نیز دلیل دیگری بر این امر است؛ ایجاد سستی و رخنه در نیروهایی که خود را مسلح در برابر زنانی بی‌سلاح می‌بینند، می‌تواند از جمله دیگر اهداف مورد نظر رسانه‌های مذکور باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر خبری حاکی از مبارزه یک مأمور باتوم به دست با یک مرد چماق‌دار چندان ذهنیتی از انگاره جعلی ستمگری به نمایش نمی‌گذارد، اما تجربه نشان می‌دهد آنچه بیش از همه مخاطبان را آزرده می‌کند، دیدن زنان ضربت خورده، مجروح و کشته شده در این ناآرامی‌ها است. یکی از سناریوهایی که صحنه‌سازان آشوب‌های خیابانی دنبال می‌کنند، آن است که زنانی به‌ صورت انتخاب شده و هدفمند، سعی در برانگیختن واکنش مأموران دارند؛ زنانی که بر اساس سناریوهای از پیش تعیین‌شده و با هماهنگی افرادی دوربین به دست، به مقابله آشکار با مأموران می‌پردازند تا خوراک رسانه‌ای برای رسانه‌های بیگانه تهیه کنند. نباید از نظر دور داشت که به‌ دلیل جایگاه مهم زن در جامعه ایرانی و حرمت آن، نسبت به زنان حساسیت امنیتی کمتری از سوی مأموران وجود دارد و به همین خاطر عمدتاً برای انجام عملیات میدانی از سوی جریان‌های خارجی، روی این قشر سرمایه‌گذاری بیشتری صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 359836

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359836/ادعایی-عجیب-درباره-حضور-زنان-اعتراضات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir