کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۷ نفر در اعتراضات جان باخته‌اند

31 شهريور 1401 ساعت 22:43


گروه سیاسی: تلویزیون  جمهوری اسلامی ایران  در بخش خبری ساعت ۱۴ خود شمار کشته‌شدگان اعتراضات به جان باختن مهسا امینی را ۱۷ تن اعلام کرد. این در حالی است که سازمان حقوق بشر ایران می‌گوید تعداد کشته‌شدگان تا روز ششم اعتراضات، ۳۱ نفر بوده است.
در همین زمینه، شبکه خبر با استناد به منابع غیررسمی گزارش داد که «۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات و نیروهای پلیس در تجمعات اخیر، جان باختند».این شبکه خبری جزئیات بیشتری در این‌ زمینه اعلام نکرد و مشخص نیست این افراد فقط از معترضان بوده‌اند یا نیروهای امنیتی هم در بین آن‌ها هستند.با این حال، وب‌سایت شبکه العالم، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی، از فوت «سه بسیجی» در جریان اعتراضات چهارشنبه‌شب خبر داد.بر اساس این گزارش، دو بسیجی در مشهد و یک بسیجی نیز در تبریز جان باخته‌اند.
گزارش رسانه‌های دولتی در حالی است که سازمان حقوق بشر ایران در بیانیه‌ای از کشته شدن دستکم ۳۱ نفر خبر داده است.
این نهاد غیردولتی که مقر آن در اسلو، پایتخت نروژ، می‌گوید: اعتراضات مردم ایران به فوت مهسا (ژینا) امینی در حالی وارد ششمین روز خود می‌شود که تاکنون کشته شدن دست‌کم ۳۱ معترض به ثبت رسیده است.
سازمان حقوق بشر ایران همچنین با اشاره به «جراحات شدید بسیاری از معترضان»، افزوده است: اعتراضات تا کنون در بیش از سی شهر بزرگ و کوچک از جمله تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، کرمانشاه، همدان، سنندج و بسیاری شهرهای دیگر شکل گرفته است.
به نوشته این سازمان، تاکنون یازده کشته در آمل، شش کشته در بابل و دو کشته در دیواندره و در هر یک از شهرهای سقز، دهگلان، مهاباد، ارومیه، کرج، پیرانشهر، کرمانشاه، اشنویه، قوچان، تبریز، بندر انزلی و ایلام یک کشته به ثبت رسیده است.

 


کد مطلب: 359848

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359848/۱۷-نفر-اعتراضات-جان-باخته-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir