کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیروزی فرانسه، هلند و کرواسی در لیگ ملتها

1 مهر 1401 ساعت 1:24

گروه ورزشی: فرانسه، هلند و کرواسی در لیگ ملتهای اروپا موفق شدند بر حریفان خود پیروز شوند و از بازی پنجم‌شان در مرحله گروهی رقابتها سه امتیاز به‌دست بیاورند.


روز پنجم از مرحله گروهی رقابتهای لیگ ملتهای اروپا با پیروزی فرانسه، هلند و کرواسی بر حریفان خود همراه بود.
تیم ملی فرانسه در شهر پاریس و در ورزشگاه استاد دو فرانس میزبان اتریش بود. دیداری که در روز پنجم از گروه A1 برگزار شد. فرانسه بازی را پرشور آغاز کرده و در همان دقایق اولیه توپ را به تور دروازه اتریش چسباند. شوت فوفانا در بازگشت توسط امباپه وارد دروازه شد اما داور این صحنه را آفساید تشخیص داد تا گل فرانسه مردود شود.
یکی از اتفاقات مهم این بازی برای فرانسوی‌ها مصدومیت ژول کنده، مدافع جدید بارسلونا، در دقیقه 21 بازی بود. او زمین مسابقه را ترک کرد تا ویلیام سالیبا جایش را پر کند. هنوز مشخص نیست مصدومیت او تا چه حد جدی است.


نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما با شروع نیمه دوم فرانسه بالاخره مزد برتری‌اش را گرفت و کیلیان امباپه با پاس اولیویه ژیرو به گل رسید. حملات فرانسه ادامه داشت و در دقیقه 65 این بار نوبت به ژیرو بود تا به گل برسد. او روی پاس آنتوان گریزمان گل دوم فرانسه را به ثمر رساند تا با یک گل و یک پاس گل مهمترین نقش را در پیروزی خروس‌ها بازی کند.



هلند امشب برای روز پنجم رقابتها در گروه A4 به شهر ورشو، پایتخت لهستان رفت تا با تیم ملی این کشور دیدار کند. هلند در شروع بازی برتری خود را به یاران رابرت لواندوفسکی تحمیل کرد و در دقیقه 13 توسط کودی خاکپو به گل رسید. این هافبک باشگاه آیندهوون پاس دنزل دامفرایس را به گل اول نارنجی‌ها تبدیل کرد. در ادامه این نیمه هلند همچنان تیم برتر میدان بود و چند فرصت گلزنی خلق کرد که به گل تبدیل نشد.


در شروع نیمه دوم ممفیس دیپای ستاره هلندی بارسلونا مصدوم شد تا دومین مصدوم امشب بارسلونا بعد از ژول کنده باشد.
لهستان در دقایق بعدی بهتر از نیمه اول ظاهر شد و بر هلند برتری داشت. ولی در همین دقایق استیون برگوین مهاجم آژاکس پاس وینسنت یانسن را به گل تبدیل کرد تا هلند با نتیجه 2-0 پیش بیفتد. تلاشهای یاران لواندوفسکی در ادامه بازی هم بی‌فایده بود تا این دیدار با برتری هلندی‌ها به پایان برسد.

در بازی دیگری از گروه A1 دانمارک به زاگرب رفت تا با کرواسی دیدار کند. دیدار دو تیم با توجه به وضعیت جدول این گروه حکم جدال برای صدرنشینی را داشت. کرواسی با هفت امتیاز و دانمارک با 9 امتیاز به این بازی وارد شدند. در نیمه اول اما تلاش دو تیم نتیجه‌ای نداشت تا دانمارکی‌ها و کروات‌ها با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
اما کرواسی با شروع نیمه دوم خیلی زود موفق شد به گل برسد. بورنا سوسا، دفاع چپ باشگاه اشتوتگارت، روی یک ضربه کرنر با شوتی محکم از بیرون محوطه جریمه دروازه دانمارک را باز کرد.

در دقیقه 77 دانمارکی‌ها با درخشش کریستین اریکسن موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند. اریکسن هم بیرون از محوطه جریمه صاحب توپ شد تا با شوتی سرکش دروازه کروات‌ها را باز کند.

اما تساوی تنها دو دقیقه دوام داشت و کرواسی در دقیقه 79 به گل رسید. لوورو مایر، هافبک باشگاه رن، پاس میسلاو اورسیچ را با شوتی دقیق وارد دروازه کسپر اشمایکل کرد تا کرواسی این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و با 10 امتیاز صدرنشین این گروه شود. 


کد مطلب: 359856

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359856/پیروزی-فرانسه-هلند-کرواسی-لیگ-ملتها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir