به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۵۹۸۹۹

چه نهادی دستور قطع اینترنت را داد؟

چه نهادی دستور قطع اینترنت را داد؟
گروه فناوری: اینترنت در ایران از روز چهارشنبه قطع شده و فقط سایت‌های داخلی در دسترس هستند. در این مدت اینستاگرام و واتساپ هم مسدود شده‌اند. اما چه فرد و نهادی دستور مسدودسازی اینستاگرام و واتساپ را صادر کرد؟مسدودسازی اینستاگرام و واتساپ به دستور شورای عالی امنیت ملی کشو انجام شده است. این شورا تنها دستور مسدودسازی را اعلام کرده و زمان از بین برداشتن این محدودیت‌ها را مشخص نکرده است.این خبری است که خبرگزاری فارس اعلام کرده است. اینکه شورای عالی امنیت ملی دستور مسدودسازی این پیام‌رسان و شبکه اجتماعی را صادر کرده و زمان رفع مسدودی را هم مشخص نکرده است.

برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند احتمالا فیلترینگ اینستاگرام همیشگی است و بعید است این شبکه اجتماعی به زودی رفع فیلتر شود. به عبارتی به نظر می‌رسد اینستاگرام در ایران به سرنوشت تلگرام دچار شده است.دی ماه ۹۶ در پی برخی اعتراضات داخلی، تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر شد. از آن تاریخ تلگرام فیلتر ماند و دیگر رفع فیلتر نشد. اما فیلترینگ اینستاگرام تنها چند روز طول کشید و این شبکه اجتماعی ظرف چند روز رفع فیلتر شد.

اکنون دو روز از فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ می‌گذرد و برخی کارشناسان می‌گویند احتمال رفع مسدودی واتساپ وجود دارد اما بعید است که اینستاگرام رفع فیلتر شود.لازم به ذکر است که محدودیت واتساپ تنها محدود به شماره‌های داخل ایران نیست و تمام شماره‌های ایرانی در سراسر جهان برای دسترسی به واتساپ مشکل دارند. اسن مساله نشان می‌دهد که محدودیت جدید برای تمام شماره‌های ایرانی در سراسر جهان اعمال شده است.
مرجع : تجارت نیوز

۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۱
نهاد امنیتی (394876)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۳:۱۶
نهادهای امنیتی برای اجرای طرح صیانت عجب دسیسه ای چیدن ........... (395224)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۰:۱۵
سلام، خبر واقعی نیست. من در آلمان هستم و واتساپ من با شماره ایران است و کار می کند. (394990)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۹:۱۲
خوش به حالت منهم دروغ میگم خخخ (395128)
سید علی خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۲
تو المان چطور خبر از ایران داری احمق تو فقط واتساپ ایران رو داری ولی داری از نت المان استفاده میکنی تو ایران نت تعطیل و واتساپ فیلتر چ ربطی به المان داره (395130)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۱:۱۳
الحمدلله. اینستاگرام=مستهجن خلاص. (395005)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۵:۴۷
مستهجن تو و اون .......... هست که همه چیز را مستهجن می بینند (395092)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۱:۵۵
از قطعی هم بدتر است چرا با مردم مظلوم ایران این چنین می کنید تاریخ همه اینها را خواهد نوشتچرا شیعه را در برابر شیعه قرار دادید به قول اقای جوادی املی معروف به زور سر نیزه که فایده ندارد (395022)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۱:۴۹
قطع کردند ... خوب کاری کردند . (395076)
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۰۴:۲۰
حرف نزن (395518)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۱۰:۵۳
با سلام وخسته نباشید با توجه به افزایش اخبار بدون نیاز به اینترنت هم میشود زندگی کرد فقط باید کمی صبر کنیم تا به این عادت کنیم هزینه ها کمتر میشود (395618)
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۲۰:۰۱
دنیا داره روز به روز پیشرفت میکنه بعد ما باید هر روز به عقب برگردیم و بهش هم عادت کنیم
آخرشم حتما باید به غار نشینی عادت کنیم
تقصیر آدمهایی مث شماست ... (396578)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها