به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۵۹۹۱۷
هیچکس بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد نمی‌گوید خدا را شکر مرا ارشاد کردند

کجای دین گفته مرد قلچماق، دختر مردم را در ون پرت کند

کجای دین گفته مرد قلچماق، دختر مردم را در ون پرت کند
گروه سیاسی: واکنش‌ها به فوت مهسا امینی دختر جوانی که توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود، همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، غلامرضا نوری عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفته بنده قبل از این اتفاق در ماه‌های گذشته در خصوص لزوم تجدیدنظر در این موضوعات اظهارنظر داشتم. افراد ممکن است نظرات متفاوتی راجع به این بحث داشته باشند که باید نظرات را جمع و متمرکز کرد و کار صحیح این است که قبل از وقوع این حوادث باید چاره‌جویی شود و اگر بخشی از قانونی نیاز به اصلاح دارد انجام شود تا کار به اینجا نرسد.

او می‌گوید: ما معمولاً مسئله‌محور هستیم و عادت کرده‌ایم مسئله ایجاد شود، سپس به دنبال حل آن برویم و هنوز خیلی به این نکته که قبل از ایجاد مسئله از وقوع آن جلوگیری کنیم، عادت نکرده‌ایم. بالاخره فرصت‌طلب‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کنند، بنابراین حاکمیت نباید این فرصت‌ها را ایجاد کند.نوری با اشاره به خشم مردم در پی فوت مهسا امینی می‌گوید: خشم مردم را در برخورد نادرست و مصاحبه‌های نادرست مسئولان ذیربط بعد از وقوع این اتفاق، می‌دانم. بنده معتقد هستم به هر شکلی که این اتفاق افتاده باشد، قابل توجیه نیست که از نیروی انتظامی تشکر کنیم. به عبارتی اگر او را زده‌اند، اشتباه کرده‌اند، اگر محیط استرس‌زا بوده و فشار وارد شده هم اشتباه بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی می‌گوید: به هیچ صورت این اتفاق قابل توجیه نیست و چاره کار عذرخواهی مسئولان ذیربط و تجدیدنظر در این روش‌ها بود. این روش‌ها شاید در ظاهر باعث باحجابی در خیابان‌ها شود، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند در مردم، عفت، دیانت، ایمان و باور ایجاد کنند. یک لحظه متصور شوید که این اتفاق برای یکی از اعضاء خانواده یا دوستان شما می‌افتاد که او را می‌گرفتند و وارد ون می‌کردند و بعد از گرفتن تعهد او را رها می‌کردند، اما می‌دانید چه روحیه‌ای در او ایجاد می‌شود؟

وی می‌گوید: این‌طور نیست که فردی بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد، ارشاد شود و وضو بگیرد و دو رکعت نماز شکر بخواند که خدا را شکر من را گرفتند و ارشادم کردند، در حالی که این اتفاق اثر برعکس و بدی در ذهن ایجاد می‌کند. به همین‌رو این رفتار‌ها درست نیست، این افراد این مسائل را در کدام سنت و سیره ائمه و پیامبر (ص) کشف کرده‌اند که باعث شده یک مرد قلچماق یا یک ورزشکار، دختر مردم را بگیرد و در ون پرت کند.

گشت ارشاد مقابل مترو می‌ایستد چون بازداشت راحت‌تر است
رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می‌گوید: رفتار‌های گشت ارشاد نه تنها جامعه را باحجاب، بلکه بی‌اعتقاد و بی‌عفت می‌کند. اینکه گفته می‌شود گشت ارشاد در ورودی مترو می‌ایستند و دختران به اصطلاح بدحجاب را دستگیر می‌کنند، به دلیل راحتی کار است که می‌توانند سریع آن‌ها را بگیرند و مقرری خود را که ون یا کلاس است را پر کنند.

نوری با اشاره به بی‌حجاب‌شدن برخی سلبریتی‌ها پس از این اتفاق، اظهار کرد: چه کسی وضعیت حجاب را به اینجا رساند؟ وقتی ما می‌گوییم این کار به نفع حجاب و عفت جامعه و اسلام نیست به این دلیل است که همان‌هایی که حجاب دارند را از دست می‌دهیم. با چه محاسبه و علم روان‌شناسی و آمار می‌گویند ما در حال حل مسئله هستیم و جامعه را اصلاح می‌کنیم، در حالی که راه را برعکس می‌روند. به همین دلیل معتقد هستیم با این کار به اسلام و دین ضربه وارد می‌کنند.
مرجع : رویداد24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها