به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۵۹۹۱۸
روش اجرای قانون توسط گشت ارشاد ایراد دارد

مدافعان پلیس نباید فوت مهسا امینی را ساده تلقی کنند

مدافعان پلیس نباید فوت مهسا امینی را ساده تلقی کنند
گروه سیاسی: نماینده اهواز در مجلس یازدهم درباره فوت مهسا امینی می‌گوید: در دین و تعالی دینی، نفس هر انسانی از هر نژاد و قبیله و دینی، محترم است. جان خانم مهسا امینی هم به عنوان یک هموطن محترم بوده است و به هر دلیلی که این اتفاق افتاده، باید شفاف و با صراحت بیان شود و جبران آن هم باید اتفاق بیفتد.
سیدکریم حسینی افزود: با صراحت باید اعلام شود که چرا مهسا امینی جانش را از دست داده که پلیس در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. از سوی دیگر نباید به دلیل دفاع از یک طرف، طرف مقابل را بکوبیم، بنابراین آن‌هایی که می‌خواهند از پلیس دفاع کنند نباید این قضیه را ساده یا بی‌اهمیت تلقی کنند، اما از سوی دیگر، پلیس و جایگاه‌اش که جایگاه اقتدار و امنیت این کشور است را نباید تخریب کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت : با همه احترام به قوانین موجود در کشور، در حال حاضر یک مسئله‌ای متوجه پلیس است که بایستی آن را پاسخ دهد و درباره آن شفاف باشد. در این خصوص رییس جمهور، وزیر کشور را به عنوان حَکَم قرار داده و علاوه بر آن، ابزاری وجود دارد که می‌توان علت فوت را بررسی کرد. پزشکی قانونی وابسته به هیچ جناح، جریان خاص یا حتی دولت نیست و یک مرجع قضایی است که باید نظر کارشناسی خود را دهد. نظر پزشکی قانونی یک سند برای محکوم‌کردن یا توجیه و شفافیت این قضیه بوده و در حال حاضر مسیری که طی می‌شود، قانونی است. نسبت به فوت خانم امینی باید همدردی کنیم و منتظر نتیجه قضیه با صراحت و شفافیت و طبق قانون باشیم.حسینی گشت ارشاد گفته اینکه در کشور باید یکسری مقررات وجود داشته باشد و رعایت شود، یک اصل بوده و باید مورد قبول همه باشد، اما اینکه در حال حاضر روش اجرای یک قانون، دستورالعمل و یک حکم قانونی درباره گشت ارشاد دارای ایراداتی است، قابل بررسی و اصلاح است و هیچ‌کسی نیز نباید خود مبرا از ایراد و اشکال بداند.ن
ماینده اهواز می‌گوید: هر کاری ممکن است دارای ایراد و اشکال باشد که باید رفع شود. این اتفاق ناگوار قطعاً از همه جهات ناخواسته بوده و کسی راضی به از دست‌دادن جان حتی یک غیرانسان نیست، بنابراین این قضیه باید جبران و عللی که باعث آن شده نیز برطرف شود.
مرجع : رویداد24
برچسب ها: گشت ارشاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها