کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تیم دیه‌گو آلونسو با دست پر می‌آید

ترکیب احتمالی و کهکشانی اروگوئه برابر ایران!

1 مهر 1401 ساعت 14:53

گروه ورزشی: با وجود غیبت کاوانی و گودین، اما اروگوئه همچنان ترکیب پرستاره‌ای را برای بازی با ایران در اختیار دارد.


 تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در یکی از مهمترین دیدارهای تدارکاتی خود پیش از آغاز جام جهانی به مصاف اروگوئه می رود. حریف امروز ملی پوشان، یکی از بزرگترین تیم های دنیای فوتبال طی سالهای اخیر است که با ایران روبرو خواهد شد.
اروگوئه توانست به عنوان تیم سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی و پس از برزیل و آرژانتین، بلیت حضور در قطر را رزرو کند. این در شرایطی بود که آنها در 14 مسابقه ابتدایی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، تنها 16 امتیاز کسب کردند و پس از جدایی تابارز و حضور دیه‌گو آلونسو روی نیمکت، آنها در هر چهار مسابقه پایانی خود به پیروزی رسیدند و توانستند راهی جام جهانی شوند.
با توجه به بازیکنان پرمهره ای که اروگوئه در اختیار دارد، آنها یکی از مدعیان جام جهانی هستند و دیدار امروز می تواند محک جدی برای کارلوس کی روش و ملی پوشان باشد. بر همین اساس، ترکیب احتمالی اروگوئه در بازی با ایران را مرور می کنیم:
دروازه‌بان: 
* سرخیو روشه
سنگربان 29 ساله تیم ناسیونال اروگوئه در این سالها نیمکت نشین فرناندو موسلرا گلر باتجربه و اسبق لاتزیو و فعلی گالاتاسرای بوده است. دقیقا از زمان حضور دیه‌گو آلونسو در اروگوئه، سرخیو روشه نیز بخ دروازه بان شماره یک تیم ملی کشورش تبدیل شد و هر 6 بازی ملی او، در ماه های گذشته رقم خورده است.
در هفت دیدار آخر تیم ملی اروگوئه که شامل چهار مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی و سه بازی دوستانه می شود، سرخیو روشه در 6 مسابقه به میدان رفته و در پنج دیدار نیز موفق به ثبت کلین شیت شده است. انتظار می رود که او، امروز نیز در ترکیب اصلی لا سلسته قرار بگیرد.

مدافعین: 
دیگو گودین، خوزه ماریا خیمنز و سباستین کوئاتس سه مدافع مرکزی اروگوئه در این دیدار غایب خواهند بود. گودین و خیمنز در حال انجام تمرینات ریکاوری هستند و کوئاتس نیز پس از مصدومیت در دیدار میان بوآویشتا و اسپورتینگ لیسبون و تعویض در دقیقه 71، در این اردو حضور نداشت. حالا آلونسو مجبور است تیمش را با ترکیب جدیدی در خط دفاعی روانه میدان کند:
* رونالد آرائوخو
مدافع جوان، 23 ساله و 50 میلیون یورویی بارسلونا، یازده بازی ملی برای اروگوئه انجام داده که هشت مورد آن در همین مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی بود. بازیکنی که با این سن کم، 89 بار برای بلوگرانا به میدان رفته و یکی از مهره های ثابت در ترکیب تیم ژاوی است.
با غیبت گودین، خیمنز و کوئاتس، حالا آرائوخو می تواند به پست خود در مرکز خط دفاعی بازگردد.

* مارتین کاسرس
با توجه به غیبت های پرشمار در خط دفاعی، مارتین کاسرس بازیکنی که 119 بار برای یوونتوس، 61 مسابقه برای فیورنتینا، 55 دیدار برای سویا، 23 مرتبه برای بارسلونا و... به میدان رفته و 114 بازی ملی برای اروگوئه در کارنامه دارد، می تواند در کنار آرائوخو ترکیب خط دفاعی لا سلسته را تشکیل دهد.
این بازیکن 35 ساله از زمان حضور دیه‌گو آلونسو به جای تابارز، فقط در بازی دوستانه مقابل آمریکا 90 دقیقه در ترکیب حضور داشت و در سه دیدار دیگر هفت، یک و 28 دقیقه به میدان رفته بود. این بازیکن باتجربه در سه جام جهانی قبلی نیز برای کشورش به میدان رفته بود.

* دامیان سوارز
مدافع راست تیم ختافه نیز تجربه چندانی در تیم ملی کشورش ندارد. این بازیکن 34 ساله از زمان حضور آلونسو به تیم ملی اروگوئه دعوت شده و با توجه به اینکه آرائوخو امروز در مرکز خط دفاعی بازی می کند، از سوارز نیز در سمت راست استفاده خواهد شد.
او در 2 بازی قبلی تیم ملی کشورش برابر پاناما و مکزیک به میدان رفت و در هر بازی نیز یک پاس گل داد. سوارز در دیدار با آمریکا روی نیمکت بود

* ماتیاس اولیویرا
مدافع چپ ناپولی به مانند خیلی دیگر از بازیکنان اروگوئه، پس از تغییرات روی نیمکت تیم ملی این کشور به اردو فراخوانده شد. هر 6 بازی ملی او در ماه های گذشته ثبت شده و او تنها بازی با شیلی را به دلیل مصدومیت از دست داد وگرنه در تمامی بازی های دوران آلونسو به میدان رفته است.

* لوکاس توریرا
بازیکن اسبق آرسنال، اتلتیکو مادرید، فیورنتینا و فعلی گالاتاسرای که با تیم سیمئونه به عنوان قهرمانی اسپانیا دست یافت، می تواند در پست هافبک دفاعی بازی کند. او 39 بازی ملی در کارنامه دارد. قرار است کادرفنی از میان توریرا و مانوئل اوگارته پدیده 21 ساله اسپورتینگ، یک نفر را در بازی با ایران به میدان بفرستد.

* فدریکو والورده
ستاره این روزهای رئال مادرید نیازی به معرفی ندارد. بازیکن 24 ساله ای که 70 میلیون یورو ارزش گذاری شده و با وجود این سن کم، در 42 بازی ملی به میدان رفته است. والورده که 157 بازی برای رئال مادرید انجام داده، در تمامی بازی های دوران آلونسو به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته است.
او چهار دیدار برابر آرژانتین، برزیل، کلمبیا و بولیوی را از مرحله مقدماتی جام جهانی و به دلیل آسیب دیدگی از دست داد و در چهارده دیدار دیگر در ترکیب اصلی لا سلسته حضور داشت. او در تیم ملی کشورش در پست هافبک میانی بازی می کند.

* رودریگو بنتانکور
بازیکن سابق یوونتوس و فعلی تاتنهام نیز دیگر ستاره خط میانی اروگوئه است. او 49 بار برای کشورش به میدان رفته و یکی از مهره های کلیدی در خط میانی است. بنتانکور هر سه بازی دوستانه قبلی اروگوئه را از دست داد و برای اینکه مجددا با هم تیمی هایش به هماهنگی برسد، آلونسو از ابتدا او را در ترکیب تیم قرار می دهد.
در مدت دوری بنتانکور از میادین، این ماتیاس وسینو بود که در کنار والورده در ترکیب اروگوئه به میدان می رفت و آلونسو می تواند انروز دوباره از بنتانکور در ترکیب اصلی استفاده کند.

* جورجیان د آراسکاتا
از زمان حضور دیه‌گو آلونسو روی نیمکت اروگوئه، جورجیان د آراسکاتا وینگر چپ فلامینگو یکی از ستاره های تیم بوده است. او 2 گل حیاتی برابر ونزوئلا و شیلی در مرحله مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند و یک پاس گل نیز داد. در یک نیمه از بازی دوستانه مقابل پاناما نیز او یک گل ساخت.
این بازیکن 28 ساله سابقه انجام 38 بازی برای تیم ملی کشورش را در کارنامه دارد. البته او برای حضور در ترکیب، رقیبی به نام نیکولاس دلا کروز بازیکن ریورپلاته نیز دارد و باید دید تصمیم نهایی کادرفنی چه خواهد بود.

* داروین نونیز
غیبت ادینسون کاوانی این فرصت بزرگ را در اختیار سوپر استار لیورپول قرار داده تا بتواند با درخشش در این بازی های دوستانه، جای خود را در ترکیب اصلی اروگوئه در جام جهانی محکم کند. نونیز فصل فوق العاده ای را در بنفیکا سپری کرد اما هنوز نتوانسته است انتظارات را در آنفیلد برآورده کند.
این بازیکن 23 ساله در یازده بازی برای کشورش به میدان رفته و تنها 2 گل به ثمر رسانده است که آخرین گل ملی او در نوامبر 2020 به ثمر رسید و در هشت بازی ملی پس از آن، در امر گلزنی ناکام بوده است.

* لوئیز سوارز
ستاره با تجربه اروگوئه در خط حمله، امید اول گلزنی لا سلسته به شمار می رود. مدافعین تیم ملی، امروز کار سختی را برابر ستاره اسبق لیورپول، بارسلونا و اتلتیکو مادرید خواهند داشت. او 132 بار برای کشورش بازی کرده و 68 مرتبه نیز موفق به گلزنی شده است. چند رسانه کشور اروگوئه نوشته بودند او امیدوار است برابر ایران، گل های ملی خود را به عدد 70 برساند.

ترکیب احتمالی اروگوئه برابر ایران:
سرخیو روشه – رونالد آرائوخو – مارتین کاسرس – دامیان سوارز – ماتیاس اولیویرا – لوکاس توریرا – فدریکو والورده – رودریگو بنتانکور – جورجیان د آراسکاتا – داروین نونیز – لوئیز سوارز


کد مطلب: 359967

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/359967/ترکیب-احتمالی-کهکشانی-اروگوئه-برابر-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir