به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۵۹۹۶۹

یک عده بی‌دین درباره گشت ارشاد نظرمی‌دهند!

یک عده بی‌دین درباره گشت ارشاد نظرمی‌دهند!
گروه سیاسی:  امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه مشهد بااشاره به حضور رییس جمهور در نیویورک و موضوع الحاق ایران به سازمان شانگ‌های افزود: این شرایط در زمانی به وجود آمده که کشور در حال برداشتن قدم‌های متعالی است به طوریکه با اتصال به پیمان شانگ‌های در برابر تحریم‌ها جایگاه متعالی پیدا کرده است.
سید احمد علم الهدی ادامه داد: دشمن برای این که واقعیت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این پیشرفت‌ها را برای مردم بی ارزش جلوه دهد تا مردم نتوانند لذت آن را لمس کنند قصه بی حجابی را ترویج داده و ابزار خود برای خسارت وارد کردن به کشور قرار داده است لذا مساله مقابله با بی حجابی برای همه دستگاه‌ها واجب است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع ۲ خاصیت داشت که شامل دشمن شناسی و مردم شناسی بود.علم الهدی افزود: در مورد دشمن شناسی می‌توان گفت که در آن مقطع زمانی همه دنیا با ایران جنگ خود را آغاز کردند و به مثابه یک ملت واحده خواستند کشور ما را مصادره کنند و نظام و انقلاب را سرنگون نمایند و به کمتر از این هم راضی نبودند. دشمن از ۴۰ سال قبل تا کنون با وجود ناکامی‌های متعدد و شکست‌های زیاد هنوز از هدف خود دست بر نداشته است و به کمتر از براندازی دین در کشورمان راضی نمی‌شود و در شرایط کنونی نیز دشمن همان موضع را در برابر کشور ما دارد. خاصیت مردم شناسی دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم ما همچنان با مقاومت و صلابت زیاد در برابر دشمنان ایستاده اند و صحنه‌ای را رقم خواهند زد که مشابه مقاومت آنان در هشت سال دفاع مقدس و بینظیر در تمام دنیا بود به طوری که در عملیات فتح المبین یک کارشناس نظامی آمریکایی اذعان داشت که ایرانی‌ها با گوشت خود، در مقابل تانک‌های ما حضور یافتند.
امام جمعه مشهد گفت: ملت ما نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده و ایثارگریهایش همچنان ادامه دارد و این مردم به دنبال حاکمیت دین بوده و هستند، نه این که بخواهند صرفا آب و خاک ملت را در برابر دشمن حفظ کنند بلکه می‌خواستند دین در کشور حاکم شود و ایثارگری‌های شهدا نیز همین هدف را دنبال می‌کرد.
علم الهدی با بیان این که حاکمیت دین ۲ عرصه دارد گفت: یک عرصه حاکمیت دین، ولایت فقیه و عرصه دوم حوزه عملیاتی نظام و حکمرانی دین است یعنی زمانی که حلال و حرام خدا در کشور مشخص باشد و واجبات الهی رعایت شود و منکرات از بین برود آن موقع می‌توان گفت حکمرانی دین در جامعه پا برجاست.
وی تاکید کرد: در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است و در واقع حجاب، نشانه و پرچم حکمرانی دین است و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست و ما تجربه این موضوع را در کشور داشتیم، درست هنگامی که رضاخان به سراغ کشف حجاب اجباری رفت و شکست خورد.
امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند در کشور بی حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین ستیزی است.
علم الهدی افزود: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.در بین این دستگاهها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی حجابی این میزان باید هزینه بدهد آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.
امام جمعه مشهد گفت: بی حجابی، گناه و تجاهر به فسق و ابزار سلطه دشمن بر ما بوده است و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می‌کند و زن بی حجاب به دنبال خود فساد را وارد جامعه کرده و جوان در برابر زن نیمه عریان با موی پریشان فاسد می‌شود. ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند و به طور قطع با جوانان مجرد که نمی‌توان با زنان بی حجاب برخورد کرد لذا باید از زنان برای این موضوع استفاده کرد.
وی ادامه داد: آن وقت یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند، اما ملت ایران، ملتی مسلمان و مردم ما زهرا شناس و زینب شناس هستند و آرم و نشان حضرت زینب (س) هم مساله حجاب است. هم اکنون هم اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را ببینید دانشجویان و اساتید دانشگاهی زیادی با حجاب و نخبه هستند و زنان اندیشمند و نخبه در برخی تخصص‌ها با یک حجاب قوی حضور دارند.
امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که به عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند، چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.
برچسب ها: گشت ارشاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها