به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۶۰۰۳۷

مردم از وضع اینترنت کلافه هستند

مردم از وضع اینترنت کلافه هستند
گروه سیاسی: با توجه به محدودیتی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده خیلی از چند و چون ناآرامی‌ها خبر نداریم. صداوسیما و رسانه‌های رسمی هم که مثل همیشه برخورد قابل اعتمادی با این وضعیت‌ ندارند. برگزاری راهپیمایی بزرگ دیروز برای محکومیت اغتشاشات امید به برقراری آرامش را افزایش داده اما ادامه محدودیت‌های اینترنتی نشان می‌دهد که هنوز هم شرایط عادی نیست. 

برقراری این محدودیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات اما با انتقاداتی همراه است و مردم را هم کلافه کرده است. به خصوص که خیلی‌ها کسب و کارهایی در این بستر دارند و نگران ادامه دار شدن محدودیت‌ها هستند. گذشته از این برخی سیاسیون باور دارند که روش فعلی در باب محدود کردن اینترنت باعث برگرداندن آرامش به سطح خیابان‌ها نیز نخواهد شد. 

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران از جمله افرادی است که چنین فکر می‌کند. او  گفت: «یک مثال ساده می‌زنم. ممکن است که یک لکه سیاه روی لباس سفید افتاده باشد. یک فرد هوشمند و وارد به این توجه می‌کند که با چه ماده‌ای می‌توان لک را از بین برد و لباس را به حالت خود درآورد اما فرد ناوارد کاری می‌کند که رنگ سیاه پخش شده و زشتی و غیرقابل تحمل بودن آن هم بیشتر شود. اکنون شاهدیم که رفتار مسئولان با اعتراضات اخیر به همین نحو است. به جای اینکه از راه فنی و با استفاده از روش‌ها و علوم روانشناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسی دلخوری و نارضایتی مردم و جوانان را کم کنند، به آن دامن می‌زنند و تصور می‌کنند که اینطور مساله حل می‌شود!»

وی افزود: «دقت کنید که سال 88 چند راهپیمایی گسترده اما آرام برگزار شد و حرف آن نارضایتی از انتخابات بود اما پاسخ مناسبی نگرفت و در مقابل آن یک راهپیمایی برگزاری کردند و تصور کردند که مسائل حل شده است. در سال 96 و بعد هم 98 هم همین طور برخورد شد اما دیدیم که نارضایتی ها بر هم انباشته شد. مسائل اخیر نیز نشان می‌دهد که در دفعات قبل به درستی رفتار نشده است. الان نارضایتی‌ها انباشته شده و آنطور که من در خیابان دیدم، خشم از هر حرکت و شعار و صحبت این جوانان‌ می‌بارد.»

این فعال سیاسی گفت: «در چنین شرایطی محدود کردن اینترنت را به عنوان راهکار انتخاب کرده‌اند اما این موضوع را حل نمی‌کند و مشکل به جای خود می‌ماند لذا نتیجه‌ای از این روش نخواهند گرفت.»وی در پاسخ به اینکه آیا محدود کردن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کوتاه مدت می‌تواند موجب کاهش تجمعات شود؟ گفت: «به نظر من این روش برای این جوانانی که الان در خیابان ها آمده‌اند فایده ندارد چون این نسل راه‌های خنثی‌سازی را بلد هستند. اگر این محدودیت موجب قطع ارتباطات بود شاید جواب می‌داد اما الان فکر نمی‌کنم که اینطور باشد».
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: علی‌محمد نمازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها