به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۶۰۰۳۸

صدور مجوز گسترش خدمات اینترنتی برای ایران

صدور مجوز گسترش خدمات اینترنتی برای ایران
گروه سیاسی:در پی قطع گسترده اینترنت در ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز کلی گسترش دسترسی به خدمات اینترنتی برای ایرانیان را صادر کرد.
آمریکا می‌خواهد حمایت از آزادی بیان برای مردم ایران را با به روز رسانی مجوزهای دولتی افزایش دهد.والی آدیمنو معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «آمریکا حمایت خود از گردش آزاد اطلاعات برای شهروندان ایرانی را دوباره افزایش می‌دهد.»
وی سپس ضمن تاکید بر ادامه این حمایتها در هفته‌های آتی اظهار داشت: «ما با تغییرات جدیدی که در مجوزها داده‌، به مردم ایران  کمک می‌کنیم.»خزانه‌داری می‌گوید آمریکا قبلا نیز ارائه برخی خدمات مربوط به اینترنت را برای ایرانی‌ها از تحریم معاف کرده بود، اما معافیت‌های جدید در راستای به روز رسانی مجوزهای کلی دسترسی به اینترنت برای ایرانی‌ها است.
مجوزهای جدید همچنین شامل ارائه برنامه‌های خدمات اینترنتی ضد ویروس‌ها، برنامه‌های ضد ردگیری، ضد بدافزارها، وی‌پی‌ان‌ها و برنامه‌های ضدسانسور است و شرط قبلی «استفاده شخصی» از این برنامه‌ها را لغو می‌کند تا شرکت‌ها نیز بتوانند از آن بهره بگیرند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز  با انتشار توئیتی اعلام کرد که واشینگتن با مجوزهای جدیدی، گامی در جهت گسترش آزادی اینترنتی و گردش آزاد اطلاعات برای مردم ایران برداشته است.
گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به ژانت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده از او خواسته بودند که با توجه به اعتراضات اخیر در ایران، در صورت دریافت تقاضای ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند.


 
برچسب ها: اینترنت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها